در بازار خرید و فروش پارچه اصطلاحاتی بین فروشندگان و مشتریان به کار برده می شود و رایج است که ندانستن آنها میتواند گیج کننده باشد ، در ادامه نوشتار پیش رو همراه بازاربزازی باشید تا با اصطلاحات رایج در بازار پارچه آشنا شوید .

در بازار خرید و فروش پارچه اصطلاحاتی بین فروشندگان و مشتریان به کار برده می شود که گاهی ممکن است برای تازه کاران گیج کننده باشد. آشنایی با اصطلاحات رایج در بازار پارچه برای هر فعال در این حوزه، چه به عنوان فروشنده و چه به عنوان خریدار ضروری است.

در ادامه به صورت تیتروار اصطلاحات رایج در بازار پارچه را مرور می کنیم . تمامی این موارد به صورت پستهای کامل و مجزا در وبلاگ بازار بزازی در اختیار شما هستند .

 

 

یارد

یکی از واحدهای اندازه گیری طول در دنیا یارد است که در بازار پارچه نیز گاهی به گوش شما می رسد ، در این نوشتار گفتیم که هر یارد معادل 90 سانتیمتر در بازار پارچه است و قیمت دهی برخی پارچه های وارداتی بر اساس آن داده می شود . نوشتار تفاوت واحد اندازه گیری یارد و متر در پارچه ، حاوی اطلاعات مفیدی برای شماست که خواندن آن را به شما توصیه می کنیم .

 

عرض و طول پارچه

در این نوشتار به تعریف طول وعرض پارچه و نحوه محاسبه آن و تاثیرات عرض پارچه بر قیمت آن در بازار پرداختیم .

انواع بسته بندی پارچه  :

         1- طاقه پارچه
         2- عدل پارچه

در این نوشتار با توضیح انواع بسته بندی پارچه و متراژهای مرسوم آنها ، شمایی کلی برای شما ترسیم کردیم تا با اصطلاحات تخصصی بازار در این زمینه آشنا شوید و تصور دقیق تری از آنچه در بازار می شنوید و اطلاعاتی که دریافت می نمایید ، داشته باشید . در پایاین این نوشتار با مفهوم طاقه و عدل پارچه و تفاوتهای آنها به خوبی آشنا می شوید .

 

روش قیمت دهی در بازارچه پارچه :

در این بخش توضیح دادیم که قیمت پارچه بر چه اساسی تعیین می شود و در اختیار شما قرار می گیرد . بیان تفاوت قیمت خرده و عمده فروشی را برشمردیم و شما را با اصطلاحات پارچه کیلویی ، پارچه تکه ای و درجه بندی پارچه ها بر اساس کیفیت آنها آشنا کردیم که اطلاعاتی بسیار مفید و کابردی هستند :

       1- پارچه کیلویی

       2- پارچه تکه ای

درجه بندی کیفی پارچه ها :

      1-پارچه درجه یک و بیست پنچ
      2-پارچه درجه یک و نیم
      3 -پارچه درجه دو
     
وزن یا گرماژ

در این نوشتار به تعریف وزن یا گرماژ پارچه و اطلاعاتی که وزن پارچه در اختیار شما می گذارد ، پرداختیم . همچنین بیان کردیم که وزن پارچه چگونه محاسبه می شود وشما هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه نمایید . 

 

کالیته یا کاتالوگ پارچه چیست؟

کالیته یا کاتالوگ پارچه

اصطلاح پرکاربرد دیگر در بازار عمده فروشها و نزد اهل فن و تولیدکنندگان پوشاک و عرضه کنندگان پارچه ، واژه  کالیته پارچه است . در این نوشتار برای شما توضیح دادیم کالیته پارچه چیست و چرا نباید از اصطلاح کاتالوگ در مورد پارچه استفاده کرد .

 

سری رنگ پارچه

کارحانه های نساجی از یک طرح و جنس پارچه رنگهای مختلف آن را تولید می کنند که به آن سری رنگ می گویند . اگر مایلید اطلاعات کاملتری کسب نمایید این نوشتار را از دست ندهید .

 

خام پارچه

به پارچه ای که در کارخانه تولید می شود ولی هنوز مراحل تکمیل روی آن انجام نشده ، خام پارچه می گویند . در عملیات تکمیل پارچه تحت اعمال مکانیکی و شیمیایی قرار می گیرد و غیر از اینکه کیفیت و ارزش تجاری آن بالاتر می رود ، مشتری پسندتر نیز می شود .

 

نمره نخ

یکی دیگر از اصطلاحاتی که ممکن است هنگام خرید پرچه بشنوید اصطلاح نمره نخ است . اگر می خواهید بدانید نمره نخ چیست و چه تاثیری در خواص پارچه دارد نوشتار ” نمره نخ چیست ” را از دست ندهید .

 

پارچه فاستونی چیست

گر مایلید بدانید پارچه فاستونی چگونه پارچه ای است ، چگونه تولید می شود و تارخچه تولید آن در کشور عزیزمان چیست و تولیدکنندگان مطرح و خوشنام کنونی این حوزه کدامند ، حتما نوشتار ” پارچه فاستونی چیست ” را از دست ندهید .

 

شبه فاستونی چیست 

شبه فاستونی نوعی پارچه فاستونی است که در آن از الیاف پشم مصنوعی ویسکوز به جای پشم طبیعی گوسفند که در بافت پارچه های فاستونی مورد استفاده قرار می گیرند ، استفاده شده است . برای آشنایی با مزایا و خصوصیات این پارچه ها نوشتار ” پارچه شبه فاستونی چیست ” را از دست ندهید .

 

فاستونی لاکرادار یا کشی

نوع جدیدی از پارچه های فاستونی هستند که چندی است وارد بازار شده اند و به دلیل دارا بودن خاصیت کشسان در تولید کت و شلوار و کت و دامن و شلوارهای تک فیت خصوصا شلوارهای زنانه با استقبال زیادی روبرو شده اند . بازار بزازی با ارائه طرحهای لاکرادار جدید خود به شما ، دنیایی جدید را به روی شما گشوده است .

 

 در نوشتارهای وبلاگ بازار بزازی کوشیده ایم با ارائه اطلاعات مفید ، کاربردی ، صحیح و حرفه ای به شما ، شما را با دنیای پارچه های فاستونی و مزایا و کاربردهای آنها آشنا نماییم . امیدواریم بهترین بهره را از این مطالب ببرید و خریدی عالی را تجربه کنید .

 

روش قیمت دهی در بازار پارچه

 

بازار بزازی مرجع تخصصی فروش پارچه با بهترین برندهای فاستونی 

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.
بازاربزازی به عنوان سفارش دهنده عمده به کارخانجات تولید کننده طرحهای خاص و منحصر به فردی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و با ارائه قیمت عمده پایه بازار به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، امکان خرید عمده را نیز فراهم نموده است.

https://bazarbazazi.com


راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات است.
 

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

 

بازار بزازی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]