در این نوشتار با انواع بسته بندی پارچه و تفاوت های احتمالی فروش پارچه به واسطه بسته بندی آنها می پردازیم ، در ادامه همراه بازار بزازی باشید .

1- طاقه پارچه

در کارخانه های نساجی پارچه پس از طی کردن تمامی مراحل تولید و تکمیل ، بسته بندی می شود تا آماده ارسال به بازار مصرف شود تا به دست مشتری برسد . بسته بندی پارچه یعنی طاقه پیچ شدن پارچه . پارچه ها توسط دستگاه های مخصوص دور طاقه های کتابی یا استوانه ای پیچیده می شوند  و در متراژهای مشخص برش می خورند ، مثلا وقتی می گوییم طول یک طاقه 30 متر است یعنی به طول 30 متر از این پارچه دور این طاقه پیچیده شده است . در اصطلاح عامیانه به طاقه پارچه توپ پارچه نیز گفته می شود .

 

 

هنگامی که می پرسید، هر توپ پارچه چند متر است؟ از فروشنده درباره عرض پارچه نیز حتما سوال کنید

طاقه های پارچه از نظر ظاهری به صورت استوانه ای شکل یا به صورت مکعب مستطیل هستند. در اصطلاح به طاقه های استوانه ای شکل، رول گفته می شود. طاقه های مکعب مستطیلی شکل، طاقه کتابی نامیده می شوند. عرض طاقه همیشه به معنای عرض پارچه نیست. کارخانه ها در طاقه پیچی، گاهی پارچه را به صورت یک لا و گاهی به صورت از وسط تا شده می پیچند. برای مثال، طول طاقه کتابی پارچه ای با عرض ١۵٠ سانتیمتر برابر با ٧۵ سانتیمتر است؛ زیرا پارچه از وسط، تا شده است.

 

۲) عدل پارچه

 

 

از دیگر اصطلاحات رایج در بازار پارچه، واژه عدل پارچه، عدل بندی و فروش عدلی است که بیشتر در داد و ستدهای عمده پارچه استفاده می شود.

زمانی که عمده فروش یا کارخانه نساجی بخواهد یک یا چند طاقه را برای مشتری ارسال کند، طاقه ها را همراه هم داخل کاور یا پوشش قرار می دهند و بسته بندی می کنند که به این عملیات عدل بندی می گویند.

به هر بسته بندی که چند طاقه پارچه داخل آن باشد، یک عدل پارچه یا یک عدل قماش می گویند. قماش نام عربی پارچه است که در بازارهای سنتی از این واژه زیاد استفاده می شود.

 

عدل پارچه فاستونی

در عدل بندی استاندارد کارخانه های نساجی، تعداد طاقه های موجود در داخل کاور به صورت عدد زوج است.

معمولا تعداد استاندارد طاقه های کتابی در یک عدل ٨، ١٠ یا ١٢ عدد  و تعداد استاندارد طاقه های رول معمولا ۶ عدد است.

متراژ هر عدل، برابر با جمع متراژ طاقه های داخل یک عدل است. برای مثال اگر داخل یک عدل ٨ عدد طاقه ۴٠ متری باشد، متراژ آن عدل برابر با ٣٢٠ متر است.

اکثر کارخانجات نساجی و بعضی از فروشنده های عمده، پارچه را فقط به صورت عدلی می فروشند؛ یعنی حداقل سفارش مشتری باید یک عدل باشد.

تفاوت فروش طاقه ای با فروش عدلی در این است که در فروش طاقه ای، حداقل خرید مشتری می تواند یک طاقه باشد، ولی در خرید عدلی باید چندین طاقه که داخل یک عدل قرار دارند، یک جا خریده شوند.

 

 

بازار بزازی مرجع تخصصی فروش پارچه با بهترین برندهای فاستونی در ایران

 

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.
بازاربزازی به عنوان سفارش دهنده عمده به کارخانجات مطهری ، جامعه و کوکما ، طرحهای خاص و منحصر به فردی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و با ارائه قیمت عمده پایه بازار به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، امکان خرید عمده را نیز فراهم نموده است.

https://bazarbazazi.com/
راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات است.

 

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]