کالیته پارچه ، نمونه ای کوچک از رنگ بندی موجود یک طرح پارچه است که به خریدار عرضه می شود ، در ادامه با بازاربزازی همراه شوید تابیشتر در مورد کالیته پارچه و تفاوت آن با کاتالوگ بدانیم .

کالیته به نمونه پارچه ای مجموعه رنگهای هر طرح پارچه گفته می شود و بعضی به اشتباه به آن کاتالوگ می گویند . کاتالوگ کتابچه یا مجله مانند کاغذی است که می تواند  حاوی عکسهای مدلهای مختلف لباس و پوشاک و … باشد و با کالیته پارچه فرق دارد .

اکثر کارخانجات نساجی و تامین کننده های پارچه، نمونه ای کوچک از رنگبندی یا طرح هاى مختلف پارچه های خود را فراهم می کنند که به آن کالیته می گویند . کالیته های پارچه های فاستونی که به خصوص در این گفتار به آن ها خواهیم پرداخت ، جلدهای چرمی دارند و به ابعاد تقریبی 20 در 30 سانتیمتر تهیه می شوند . پارچه های فستونی به شکل دولا و به اندازه های بالا تا می شوند و داخل این جلدهای چرمینه شبیه صفحات کتاب قرار می گیرند .

 

کالیته های پارچه حاوی چه اطلاعاتی هستند ؟

هر کالیته شامل یک طرح پارچه فاستونی است که رنگهای مختلف آن را در بردارد . پارچه های فاستونی در طرحها و با ترکیبهای مختلفی تولید می شوند . ترکیب هر پارچه به علاوه نام تولید کننده در نوار پایین پارچه بافته می شود . مثلا اگر نوشته پایین پارچه به این شکل باشد :

45%WOOL  55%TREVIRA  MOTAHARI

بدین معناست که این پارچه فاستونی دارای 45% پشم طبیعی ، 55% الیاف ترویرا است و تولید کارخانجات مطهری است . لازم به ذکر نیست که اطمینان شما از ارائه دهنده پارچه ضامن اصل بودن پارچه است پس به اینکه از کجا و چه کسی خرید می کنید دقت فرمایید .

ابتدای هر کالیته پارچه شماره کالیته ، ترکیب پارچه و وزن و عرض آن نوشته می شود . عرض پارچه های فاستونی 150 سانتیمتر است و پارچه هایی ظریف به حساب می آیند که مخصوص دوخت کت و شلوار مردانه و زنانه هستند . بعضی از پارچه های فاستونی وزن کمی بیشتری دارند که مناسب کتهای پاییزه و بهاره هستند .

روی هر برگ از کالیته که یکی از رنگهای طرح مورد نظر ماست برچسبی قرار دارد که عددی روی آن نوشته شده است  . این عدد نشان دهنده شماره رنگ این پارچه است . علت قرار دادن شماره برای هر رنگ بالا بردن دقت انتخاب مشتری است چرا که بعضی کالیته ها تعداد بالایی رنگ دارند و امکان نام بردن برای تعیین رنگ پارچه را از بین می برند . مثلا مشتری نمی تواند به گفتن رنگ سرمه ای اکتفا کند چرا که چند تن مختلف از رنگ سرمه ای در این کالیته موجود است و تنها شماره رنگ دقیقا نشان می دهد سفارش مشتری کدام رنگ است .

خریدارن عمده پارچه، چگونه پارچه ها را انتخاب می کنند؟

بنکداران و عمده فروشان پارچه های فاستونی از تمامی پارچه های موجود خود کالیته دارند و خریداران عمده هنگام حضور در فروشگاه با دیدن این کالیته ها و مطالعه اطلاعات مربوط به هر پارچه اقدام به انتخاب و خرید مینمایند .

کالیته پارچه هم طرح پارچه و رنگ بندی موجود آن را به شما نشان می دهد هم امکان لمس پارچه و تجربه زیردست آن را در اختیار شما می گذارد و هم می توانید به سادگی با کنار هم قرار دادن کالیته ها به مقایسه طرح و رنگ فاستونی های مختلف بپردازید و انتخاب راحت تر و هوشمندانه تری انجام دهید .

کالیته یا کاتالوگ پارچه

از این طریق شما می توانید همزمان با لمس پارچه، تمام طرح ها و رنگ های موجود را به صورت یک جا مشاهده کنید.  بازاربزازی با ارسال کالیته های کوچک برای مشتریان آنلاین به شما امکان می دهد طرح و رنگی را که در سایت مشاهده کرده اید از نزدیک ببینید و لمس کنید و آسوده تر خرید نمایید ، گرچه مشتریانی که تجربه یک بار خرید از بازاربزازی را داشته اند ، با شناختی که از کیفیت و جنس پارچه های فاستونی بازاربزازی پیدا کرده اند به راحتی دوباره سراغ خرید آنلاین می آیند و زحمت رفتن به بازار و … به خود نمی دهند .

بازار بزازی مرجع تخصصی فروش متری و عمده پارچه فاستونی در ایران

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه ، محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.
ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودون  پارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببرید.
https://bazarbazazi.com/
راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات است.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

بازار بزازی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]