پارچه‌های شبه فاستونی نوعی از پارچه فاستونی هستند که به جای پشم طبیعی گوسفند از الیاف پشم مصنوعی ویسکوز بهره برده اند . در ادامه با نوشتار پارچه شبه فاستونی چیست ؟ همراه بازاربزازی شوید .

همانطور که میدانید فاستونی نوعی پارچه پشمی است که به دلیل کیفیت بالا و ایست خوب بیشتر برای دوخت کت و شلوار ، کت و دامن و شلوارهای تک  مردانه و زنانه به کار می‌رود.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش روزافزون قیمت پشم گوسفند و به تبع قیمت پارچه فاستونی ، بعضی از تولیدکنندگان به تولید پارچه‌های شبه فاستونی روی آورده‌اند.
پارچه شبه فاستونی چیست ؟

نقاط اشتراک و تفاوت فاستونی و شبه فاستونی چیست ؟

پارچه‌های شبه فاستونی که بیشتراز الیاف پلی‌استر و ویسکوز تشکیل می‌شوند نسبت به فاستونی های پشم ترویرا انعطاف و لطافت کمتری دارند و از خاصیت همدمایی طبیعی الیاف پشم گوسفند که پارچه های فاستونی را به پارچه هایی چهار فصل تبدیل میکند بی بهره اند و راحتی فاستونی های پشم ترویرا را برای پوست ندارند اما در عوض قیمت پایین تر و دوام بالاتری دارند.

اتوپذیری آنها همانند فاستونی های پشم ترویرا خوب است اما مانند فاستونی های پشم ترویرا برگشت پذیری سریع از چروک ندارند ، چرا که برگشت پذیری سریع فاستونی های پشم ترویرا از چروک به دلیل الیاف پشم به کار رفته در آنهاست . الیاف پشم تنها با آویزان ماندن به حالت اولیه خود برمی گردند و این خاصیت جالب الیاف پشم گوسفند به پارچه های پشم ترویرا نیز بخشیده شده است .  

پارچه های فاستونی پشم ترویرا پارچه هایی ظریف و مرغوب هستند که نسبت به پارچه های شبه فاستونی در مقابل سایش مقاومت کمتری دارند و زودتر دچار ساییدگی می شوند .

با توجه به اینکه برای تولید پارچه فاستونی و یا شبه‌فاستونی از ترکیبی از الیاف استفاده می‌شود ، پارچه حاصل نیز دارای خصوصیات ترکیبی است.
برای مثال پارچه فاستونی پشم ترویرا قابلیت تنفس پذیری بیشتری از پارچه پلی‌استر ویسکوز دارد و به همین دلیل پارچه شبه فاستونی پلی‌استر و ویسکوز راحتی کمتری از پارچه پشم ترویرا دارد.

جدول  زیر در واقع نگاه مختصری است به مقایسه پارچه فاستونی و پارچه شبه فاستونی پلی‌استر ویسکوز

پارچه شبه فاستونی چیست ؟
 

چه زمان فاستونی و چه زمانی شبه فاستونی انتخابهای مناسب شما هستند ؟

1 – اگر برای لباس رسمی ، دامادی و مجلسی به دنبال انتخاب پارچه هستید پیشنهاد بازاربزازی به شما حتما فاستونی های پسم ترویرا است . این پارچه ها باکیفیت ، خوش دوخت . خوش ایست هستند و لباسی چشم نواز و زیبا برای شما به ارمغان خواهند آورد . 

 

2 – اگر برای شلوارهای پرمصرف و لباسهای پرکاربرد روزانه به دنبال انتخاب پارچه هستید که دوام پارچه و قیمت مناسب آن اولویت اول شماست ، حتما پارچه های شبه فاستونی ترویرا ویسکوز و پلی استر ویسکوز را انتخاب نمایید . پارچه های شبه فاستونی در مقابل سایش مثلا در قسمت ران شلوار ، دوام بیشتری دارند در حالیکه فاستونی های پشم ترویرا ظریف و آسیب پذیرند .

 

3 – اگر برای دوخت مانتو یا شلوار زنانه به دنبال پارچه مناسب هستید از فاستونی های لاکردار یا کشی استفاده نمایید . پارچه های فاستونی حالت کشسان ندارند اما فاستونی های لاکردار کوکما با داشتنی خاصیت کشسان به شما اجازه می دهند به سراغ مدلهای اندامی بروید . خانمها اغلب علاقه ای به استفاده از کمربند ندارند و ترجیح می دهند از شلوارهایی استفاده کنند که حالت کشسان دارند و در قسمت کمر به کمربند نیاز پیدا نمی کنند .

 

4 – اگر برای سازمان یا ارگان خود به دنبال انتخاب لباس متحدالشکل هستید بهتر است از پارچه های پشم ترویرا استفاده نمایید چرا که راحتی که این پارچه ها به شخص هدیه می دهند باعث افزایش کیفیت عملکرد افراد در محل کار می شوند . برای کارمندان بانکها یا مشاغلی که لباس آنها هنگام نشست و برخاست زیاد ساییده می شود بهتر است یک شلوار اضافه در نظر بگیرید تا شلوار زودتر از کت یا مانتو فرسوده نشود .

 

5 – اگر برای پرسنل پرواز یک شرکت هوایی به دنبال انتخاب پارچه هستید بهتر است از فاستونی های پشم ترویرا استفاده کنید . الیاف پشم طبیعی گوسفند در مقابل آتش و حراارت بالا از هود مقاومت نشان می دهند ، به آرامی می سوزند و جمع نمی شوند در حالیکه الیاف مصنوعی به سرع در برابر حرارت جمع می شوند و می سوزند که توجه به این نکته برای حفظ سلامت خدمه پرواز در مواقع اضطراری بسیار مهم است . 

بازار بزازی مرجع تخصصی فروش بهترین برندهای پارچه فاستونی در ایران

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.
ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودون  پارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببیرید.


www.bazarbazazi.com
راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

 

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات است.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید ….

بازاربزازی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]