بازاربزازی در بخش دوم از این سری مقالات به بررسی ویژگی ها و شرایط بهترین های دانشگاه های موجود در نیویورک و لندن پرداخت. در ادامه با ما همراه شوید تا با دیگر دانشگاه های مشهور و معتبر جهان آشنا شوید.

برترین دانشگاه های طراحی لباس رم

یکی از شاخصه های شهر رم فشن هاوس های مشهوری است که اوت کورتورهای خارق العاده ای را به وجود م آورند. بعلاوه تاسیس برندهایی چون وانتینو، فندی و گوچی در شهر رم آن را به یکی از بهترین مراکز فشن تبدیل کرده است. قرار گرفتن فروشگاه هایی چون D & G، شنل، جیان فرانکو فره، جیامو اترو، جیانی ورساچه، جورجیو آرمانی و پرادا شهر رم را به یکی از قطب های خرید محصولات لوکس فشن قرار داده است. این شهر علاوه بر داشتن تاریخی غنی و زیبا پذیرای بهترین و معتبرترین دانشگاه های مد و طراحی لباس در سطح جهان مثل Accademia di Costume e di Moda  می باشد. چراکه این دانشگاه با تمرکز شدید روی طراحی لباس به یکی از برترین دانشگاه های طراحی لباس و مد تبدیل شده است. از جمله دیگر مراکز برترطراحی لباس در رم می توان به Accademia Altieri Moda، Accademia Koefia و Istituto Europeo di Design اشاره کرد. ناگفته نماند که شهر رم هردو سال یکبار میزبان هفته های مد بوده که در ژانویه و ژوئیه برگزار می گردند.

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس Accademia Koefia

اگر شخصی در آکادمی بین المللی کوفیا تحصیل کرده باشد بدین معنا است که این دانشجو برای فعالیت های حرفه ای در حوزه مد و طراحی آماده شده است. دوره های تحصیلی در دانشگاه کوفیا شامل فرآیند کامل تولید لباس های اوت کوتور از طراحی تا خلق می باشد. در این دوره ها دانشجویان می توانند با انواع پارچه و تکنیک های متفاوت طراحی لباس آشنا گردند. اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه در حال حاضر در صنعت طراحی و مد در حال فعالیت اند و 80 درصد آنها اولین کار خود را از برندهای مشهوری چون Mansion و Atelier شروع کرده اند. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی حدود 6300 یورو و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حدود 8300 یورو می باشد.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش سوم

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس Accademia di Costume e di Moda

این آکادمی به علت داشتن تاریخچه طولانی در زمینه آموزش حرفه ای و متخصصانه در طراحی لباس جزو بهترین های دانشگاه های این حوزه می باشد. دانشگاه Costume Moda طی سال های اخیر خود را به عنوان مدرسه برتری معرفی کرده که روش های آموزشی مخصوص و منحصر به فردی داشته است. از سال 1964 تاسیس شده و هم اکنون جزو 3 مدرسه برتر جهان در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی لباس و مد قرار گرفته است. شهریه ی این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی 13 هزار یورو و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 23 هزار یورو بوده و هزینه دوره های کوتاه آموزشی آن حدود 5 هزار یورو می باشد.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش سوم

برترین دانشگاه های طراحی لباس میلان

در شهر میلان نیز بزرگ ترین هفته های مد جهان برگزار می گردد. بهترین برندهای صنعت مد مانند گوچی، پرادا، دولچه و گابانا، روبرتو کاوالی برخی از شرکت کنندگان این جشنواره ها می باشند. طراحان این شهر به علت خلاقیت های شگرف بین مردم شناخته شده اند. هفته های مد در میلان هرسال در ماه های فوریه و مارس جهت کالکشن های بهار و تابستان، در ماه های سپتامبر و اکتبر برای کالکشن های پاییز و زمستان برگزار می گردد. شهر میلان خاستگاه بسیاری از طراحان مشهور بوده که بعضی از آنها عبارت اند از : جورجیو آرمانی، والنتینو گاروانی، جیانی ورساچه، جانفراکوه فره، دومینیکو دولچه، استفانو گابانا، میوچیا پرادا، فرانکو موسکینو، اتاویو میسونی، دوناتلا ورساچه، پیرپائولو پیکونتیو، استلا ژان، مارکو دی وینچنزو . ناگفته نماند که بهترین مدارس و موسسات در زمینه طراحی لباس در سطح جهان مثل Istituto Marangoni نیز در میلان قرار گرفته اند.

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس Istituto Marangoni

دانشگاه Istituto Marangoni جزو یکی از بهترین مدارس خصوصی ایتالیایی در زمینه مد و طراحی است. این مدرسه شعبه هایی در فلورانس، لندن، پاریس، شانگهای، شنزن، بمبئی و میامی نیز دارد. این مدرسه در سال 1935 توسط خیاطی به نام جولیو مارانگونی در میلان تاسیس گردید و در سال 1942 تبدیل به یک مدرسه هنر حرفه ای شد. اوایل تاسیس مدرسه تمرکز آن بیشتر روی آموزش خیاطی و الگوسازی بود اما در دهه 1970 و 1980 به آموزش و طراحی مد، توسعه محصول و بازاریابی سوق پیدا کرد.  این دانشگاه دارای بهترین فضای آموزشی در زمینه طراحی لباس در سراسر جهان است که شامل چهار نسل از متخصصان در این زمینه است. هم اکنون دانشجویان این دانشگاه از 106 کشور مختلف درکنار هم بوده تا مرزهای جدیدی در حوزه فشن خلق کنند. شهریه این دانشگاه در سال اول برای مقاطع مختلف دانشجویان از 14190 تا 21340 یورو می باشد. از جمله فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه می توان به فرانکو موسکینو، دومینیکو دولچه، الساندرا فاچینتی، جولی دو لیبران، راهول میشرا، رافائل لویز، ساندرا منصور و پاتریشا منفیلد اشاره کرد.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش سوم

برترین دانشگاه های طراحی لباس لس آنجلس

جایگاه لس آنجلس نیز مثل شهر لندن جزو بهترین شهرهای مد جهان تثبیت شده است. این موضوع شهرت این شهر را علاوه بر جایگاه بسیار ویژه در فیلمسازی بیشتر کرده است. برترین دانشگاه های مد و فشن در جهان همانند کالج هنر و طراحی Otis  و موسسه طراحی مد و تجارت FIDM نیز در این شهر قرار گرفته اند. محل تولد تعدادی از طراحان لباس مشهور همچون پاملا اسکایت لوی از بنیان گذاران Juicy Counture، سینتیا وینسنت از بنیان گذاران Twelfth Street و ریک اونز در این شهر می باشد. هرسال هفته های مد در لس آنجلس در ماه های مارس و اکتبر در این شهر برگزار می شود که پذیرای بیش از 20 هزار میهمان و کالکشن های مختلف از تمامی برندهای معتبر جهانی است.

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس کالج هنر و طراحی Otis

کالج اوتیس از سال 1918 فعالیتش را آغاز کرد؛ یعنی درست زمانی که بنیان گذار لس آنجلس تایمز ( هریسون گری اوتیس ) وصیت کرد تا اولین مدرسه عمومی و مستقل حرفه ای هنر در کالیفرنیای جنوبی در ملکش تاسیس گردد. پردیس اصلی کالج اوتیس هم اکنون در منطقه وست چستر لس آنجلس قرار گرفته است. طراحی ساختمان اصلی این دانشگاه در سال 1936 توسط معماری به نام Elio Noyes انجام شده که این ساختمان به علت داشتن مدل پنجره هایش مشهور گردیده است. متوسط شهریه این دانشگاه برای دانشجویان در مقاطع مختلف در حدود 37 هزار تا 50 هزار دلار می باشد.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش سوم

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس موسسه طراحی مد و تجارت FIDM

کالج FIDM در لس آنجلس دارای پردیس اصلی شامل فضاهای مطالعه نوآورانه، یک استودیو طراحی، موزه و گالری می باشد. یکی از پردیس های این دانشگاه در سانفرانسیسکو در میدان یونیون قرار گرفته است. پردیس اورنج کانتی که برنده جایزه شد دارای چندین سالن استراحت برای دانشجویان مختلف است. دانشجویان در این دانشگاه می توانند سال اول کلاس های خود را در پردیس سانفرانسیسکو و اورنج کانتی بگذرانند و برای سال دوم تحصیل به پردیس لس آنجلس وارد شوند. شهریه متوسط این دانشگاه برای دانشجویان 56 هزار دلار می باشد. از جمله فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه می توان افرادی چون Marina Toybina، Lubov Azria، Katie Bender، Gessica Brooke، Amanda Bynes، Michael Kuluva را نام برد.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش سوم

کلام آخر

بازاربزازی در بخش سوم از سری مقاله برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان، شرایط و ویژگی های برترین دانشگاه ها را در شهرهایی چون رم، میلان و لس آنجلس بررسی نمود. توصیه می کنیم برای آشنایی با دانشگاه های معتبر در صنعت طراحی لباس و میزان شهریه و ویژگی های آنها بخش های اول و دوم را نیز مطالعه نمائید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]