بازاربزازی در بخش اول از این سری مقاله ویژگی ها و شرایط دانشگاه های معتبر در پاریس مثل ESMOD، Ecole de la Chambre Syndicale، Paris College of Art را مورد بررسی قرار داد. در ادامه با ما همراه شوید تا با بهترین دانشگاه های موجود در نیویورک و لندن آشنا شوید.

برترین دانشگاه های طراحی لباس نیویورک

نیویورک همواره جزو یکی از چهار شهر پایتخت مد و فشن می باشد، که گاها رتبه اول را به پاریس واگذار کرده است. همه می دانیم که شهر نیویورک همیشه از هر لحاظی مرکز فرهنگ در تمام جهان بوده به ویژه وقتی صحبت از مد در میان است چشم های همه به سوی نیویورک متمرکز می گردد. نیویورک نیز مثل شهر پاریس جایگاه تعداد زیادی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های طراحی لباس و مد در سطح جهان است. موسساتی چون مدرسه طراحی پارسونز، موسسه فناوری مد FIT و دانشکده طراحی پرت و … . بعلاوه این شهر خاستگاه مشهورترین طراحان مد جهان بوده که هم اکنون نیز در آنجا زندگی می کنند. از جمله این طراحان مشهور می توان به رلف لورن، دونا کاران، مارک جیکوبز، تام فورد، ورا ونگ، بتسی جانسون، کارولینا هررا، جیسون وو، توری برچ، بیل بلاس، آیزاک میرزاحی، جفری بین و نارسیسکو رودریگر اشاره کرد. ناگفته نماند که یکی از بزرگترین فشن شوها در دنیا در هفته مد نیویورک  هرساله در فوریه و سپتامبر برگزار می شود. این فشن شو از سال 1943 شروع به کار کرده و هم اکنون نیز جزو بهترین فشن شوهای دنیا محسوب می شود.

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس Parsons

دانشگاه Parsons یکی از بهترین دانشگاه های مد و فشن جهان به حساب می آید و برنامه های مختلفی در حوزه طراحی مد، مطالعات فشن و بازاریابی مد را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان هر سال 49844 دلار آمریکا در نظر گرفته می شود. اما در کنار آن باید هزینه هایی جهت خدمات دانشجویی تقریبا 200 دلار برای هر ترم نیز بپردازند. این دانشگاه علاوه بر داشتن فهرست بسیار چشمگیر برای فارغ التحصیلان، بر حفظ روابط خود با دانشجویان قدیمی نیز تمرکز زیادی می کند. به همین علت این دانشگاه تلاش داشته تا با دونا کاران و پرونزا شولر دوره ها و کارگاه های مختلف برگزار نماید. از بین فارغ التحصیلان دانشگاه Parsons نام افرادی چون تام فورد، ماریا کورنجو، نارسیسو رودریگر، مارا هافمن، الکساندر ونگ و ویلی اسمیت به چشم می خورد. همچنین اکثر فارغ التحصیلان آن در صنعت مد و فشن درحال فعالیت بوده و چشم انداز قوی شغلی نیز دارند.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش دوم

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس FIT

موسسه فناوری مد و طراحی لباس FIT توسط بعضی از افراد به عنوان MIT در دنیای مد شناخته شده است. این دانشگاه برنامه های تحصیلی گوناگونی در زمینه طراحی مد و لباس، تجارت، بازاریابی، تصویر سازی و استایل ارائه می نماید. موسسه فنواری مد FIT در سال 1944 تاسیس شده و به طور کلی 8846 دانشجو داشته که در بین آنها نام افرادی چون کارولینا هررا، کلوین کلاین و مایکل کورس چشم انداز می باشد. دانشجویان مقطع لیسانس که ساکن نیویورک اند برای هر ترم باید 3435 دلار و دانشجویان خارج از ایالت باید 10396 دلار پرداخت کنند. شایان ذکر است که این دانشگاه یک مجموعه سخنرانی و موزه نیز دارد که توسط مورخ مشهور مد والری استیل اداره می شود.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش دوم

برترین دانشگاه های طراحی لباس لندن

یکی از قطب های حوزه مد و فشن در شهر لندن که پایتخت جهان نیز هست، قرار دارد. این شهر خاستگاه تعداد زیادی از خارق العاده ترین طراحان فشن مثل استلا مک کارتنی، الکساندر مک کوئین، مری کوانت، جان گالیانو، ویوین وست وود و کریستوفر کین به حساب می آید. همچنین لندن خانه برترین دانشگاه های مد و فشن نیز می باشد. یکی از معتبرترین و مشهورترین دانشگاه های طراحی لباس در لندن دانشگاه سنترال سنت مارتینز می باشد که اکثر افرادی که در بالا گفته شد در این دانشگاه تحصیل کرده اند. از دیگر موسسات معتبر و معروف لندن می توان به London of Fashion ، دانشگاه کینگستون، شعبه لندن Istituto Marangoni ، دانشگاه وست مینستر و رویال کالج هنر اشاره کرد. ناگفته نماند که یکی از بزرگ ترین فشن شوهای بزرگ در دنیا از سال 1984 توسط شورای مد بریتانیا در این کشور برگزار می گردد. این رویداد هرساله در ماه فوریه و سپتامبر برگزار شده و توانسته بزرگ ترین و معتبر ترین خانه های مد جهان را جذب کند.

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس Central Saint Martins

دانشگاه سنترال سنت مارتینز جزو برترین دانشگاه های طراحی لباس جهان قرار گرفته که بخشی از دانشگاه هنر لندن یعنی UAL می باشد. در این دانشگاه برنامه های تحصیلی متفاوتی در حوزه طراحی مد و فشن، پارچه و جواهرات برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. این دانشگاه تا حد زیادی توسط دولت تامین می گردد که برای دانشجویان با استعداد در تمامی حوزه های اجتماعی در دسترس قرار گرفته است. سنترال سنت مارتینز کادر آموزشی شناخته شده و بین المللی همچون پروفسور لوئیز ویلسون دارد. هزینه تحصیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی که در بریتانیا و اتحادیه اروپا ساکن اند سالانه حدود 950 پوند و برای دیگر دانشجویان بین المللی 19930 پوند در سال در نظر گرفته شده است.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش دوم

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس London College of Fashion

دانشگاه برتر دیگری که دراین شهر قرار گرفته کالج فشن لندن می باشد. در این کالج طیف گسترده ای از دوره های برجسته و کاربردی مد ارائه می گردد و در زمینه های مختلفی چون بازاریابی مد، روزنامه نگاری، خرید و تجارت، برنامه های زیبایی، میکاپ، نقد مد و دوره های تخصصی در زمینه طراحی کفش و اکسسوری برنامه های تحصیلی اجرا می کند. این دانشگاه مانند سنترال سنت مارتینز نیز جزو UAL بوده و شهریه های یکسانی را در نظر می گیرد. برجسته ترین افرد از بین 5000 فارغ التحصیلان این کالج می توان جیمی چو و روپرت ساندرسون را نام برد.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش دوم

ویژگی ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس Royal College of Art

کالج سلطنتی هنر رویال دارای طیف وسیعی از رشته های هنری و طراحی می باشد که دانشجویان بسیار کمی را در شعب خود پذیرا می شود. شهریه ی این دانشگاه برای دانشجویان در مقایسه با دو دانشگاه قبلی بسیار بیشتر بوده که سالانه حدود 34 هزار پوند می باشد. دانشجویان فراغ التحصیل از این دانشگاه امکان این را دارند که در بعضی از بزرگ ترین خانه های مد دنیا مثل شرکت های پردا، لویی ویتون، ژیوانشی و بربری فعالیت کنند و تجربه های کافی کسب کنند. از جمله فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه می توان به Philip Treacy، Ossie Clark ، Zandra Rhodes اشاره نمود.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش دوم

کلام آخر

بازاربزازی در بخش دوم از سری مقالات معرفی برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان ویژگی ها و شرایط دانشگاه های نیویورک همچون Parsons و FIT و دانشگاه های لندن مثل Central Saint Martins و London College of Fashion و Royal College of Art را مورد بررسی قرار داد. توصیه می کنیم اگر قصد ادامه تحصیل در زمینه طراحی لباس دارید در بخش آخر نیز ما را همراهی کنید تا به طور کامل با دانشگاه های برتر دنیا آشنا شوید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]