امروزه تحصیل در یکی از بهترین و معروف ترین دانشگاه های طراحی لباس در سراسر دنیای آرزوی افراد علاقه مند به حوزه فشن و مد است. در سطح جهان کالج ها و دانشگاه های زیادی وجود دارند که رشته طراحی لباس در آنها تدریس می شود. چراکه امروزه صنعت فشن و مد محبوبیت زیادی در بین افراد و بخصوص نوجوانان پیدا کرده است. ناگفته نماند افرادی که می خواهند دانش خود را در حوزه طراحی لباس و مد گسترش دهند می توانند در کنار تحصیلات آکادمیک در موسسه های آزاد و معتبر دوره های ویژه ای را بگذرانند. چنانچه به رشته طراحی لباس علاقه مند هستید و می خواهید در این زمینه به تحصیل بپردازید در ادامه با بازاربزازی همراه شوید تا برترین و معروف ترین دانشگاه های جهان را در این رشته بشناسید.

پایتخت مد و فشن دنیا کجاست ؟

همه ساله هفته های مد و فشن در شهرهای بخصوصی برگزار می شود که این شهرها با عنوان پایتخت مد و فشن شناخته شده اند. شهرهایی مثل نیویورک، پاریس، لندن، میلان و … جزو شهرهای پایتخت مد شناخته می شوند. به همین علت به افراد علاقه مند توصیه می شود برای تحصیل در این رشته به سراغ شهرهای این چنینی بروند. چراکه این شهرهای پایتخت فشن دارای بهترین و معتبرترین دانشگاه های رشته طراحی لباس در سطح جهان اند و زمینه یادگیری در آنها فراهم می باشد.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش اول

برترین دانشگاه های طراحی لباس پاریس

رقابت بین شهرهای فوق برای اولویت قرار گرفتن پایتخت مد و فشن در جهان بسیار زیاد شده است. پاریس در سال 2015 توانست شهرهای دیگر را پشت سر گذارد و رتبه اول را از آن خود کند. به همین خاطر لیستی شامل بهترین دانشگاه های معتبر طراحی لباس که شامل موارد زیر اند در پاریس قرار دارد.

  • Ecole de la Chambre Syndicale

  • Istituto Marangoni

  • ESMOD – Paris

  • Paris College of Art

  • Studio Bercot

بعضی از دانشگاه های فوق در دیگر کشورها نیز شعبه های متعددی دارند. همچنین باید بدانید بسیاری از طراحان بزرگ دنیا مانند ایو سن لورن، هوبرد، ژیوانشی، کارل لاگرفلد، ژان پل گوتیه، کریستین دیور، پیر کارین، کوکو شنل، رنه لاکوست و کریستین لوبوتن و … در صدر فهرست قرار گرفته اند. شایان ذکر است که Elle بزرگ ترین مجله مد جهان در سال 1945 در پاریس راه اندازی شده و هم اکنون نیز دفتر مرکزی آن در این شهر قرار گرفته است.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش اول

بزرگ ترین فشن شو جهان هر دوسال یکبار در هفته مد پاریس برگزار می شود. به جز هفته مد شهر نیویورک هیچ فشن شوی دیگری به این اندازه سرشناس و معروف نبوده و این حوزه را تحت تاثیر خود قرار نمی دهد. ناگفته نماند آنچه که مردم فرانسه انجام می دهند، همواره مورد توجه افراد جهان بوده و دیگران سعی دارند از آنها تبعیت کنند.

ویژگی ها و شرایط دانشگاه ESMOD

دانشگاه ESMOD یک مدرسه بین المللی طراحی مد و کسب و کار است که همانطور که گفته شد در پاریس قرار دارد. دانشگاه ESMOD در 4 شهر دیگر فرانسه نیز دارای پردیس دانشگاهی بوده و در کل دنیا دارای 21 شعبه می باشد. شهریه این دانشگاه که جزو بهترین دانشگاه های طراحی لباس در جهان است برای هر دانشجو حدود 10550 یورو در هر سال در مقطع کارشناسی و 12900 یورو سالانه برای مقطع کارشناسی ارشد است. دلایل معروفیت و برتری این دانشگاه اولا به علت فارغ التحصیلان برجسته ای چون موگلر و نینا گارسیا می باشد. علت دوم این است که این دانشگاه جزو اولین و قدیمی ترین مدارس طراحی مد شناخته شده در فرانسه بوده است. دانشگاه ESMOD در سال 1841 تاسیس گردیده و به علت اختراع متر و مانکن توسط این دانشگاه محبوبیت و شهرت آن دوچندان شده است.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش اول

ویژگی ها و شرایط دانشگاه Ecole de la Chambre Syndicale

دانشگاه ECSCP یکی از موسسات آموزش عالی و خصوصی بوده که در سال 1927 احداث شده است. با احداث این مدرسه شروعی برای مد پاریس رقم می خورد. سال 2016 دانشگاه های IFM و Parisian Couture Union Chamber اعلام نمودند که باهم تلفیق شده اند. در این دانشگاه تعداد محدودی دانشجو برای تحصیل پذیرفته می شوند اما با این وجود بهترین دوره های طراحی مد و تکنیک را برگزار می نمایند. از جمله فراغ التحصیلان برجسته و مشهور در این دانشگاه می توان به ایو سن لورن، والنتینو و آندره کورژس اشاره نمود. شایان ذکر است اکثریت دانشجویانی که توسط این دانشگاه پذیرفته می شوند در موسسات دیگری دوره های طراحی را گذرانده اند. به همین خاطر به یاد داشته باشید بدون داشتن هیچ تحصیلات مرتبطی امکان پذیرش را در این دانشگاه نخواهید داشت. هزینه تحصیل برای دانشجویان در این دانشگاه از 13050 تا 14400 یورو در سال متغیر می باشد.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش اول

ویژگی ها و شرایط دانشگاه Paris College of Art

کالج هنر پاریس یکی از دانشگاه های بین المللی در حوزه هنر و طراحی می باشد که زیر نظر و تاییدیه انجمن ملی دانشکده های هنر و طراحی نیز قرار گرفته است. نوع آموزش در این دانشگاه تلفیقی از هنر کشور فرانسه در چارچوب های آمریکایی است . این کالج در سال 1981 با اسم Ecole Parsons A Paris تاسیس شده است. این دانشگاه از سال 1986 تا 2010 ارتباط عمیق و موثری با مدرسه هنر و طراحی نیویورک داشته و به نام پارسونز پاریس نیز شناخته می شود. اما از سال 2010 ببعد به صورت یک موسسه مستقل به فعالیت خود ادامه داده است. از جمله فارغ التحصیلان مشهور و شناخته شده در این دانشگاه می توان به ناتالیا فدنر، ارین فترسون، تام فورد، جورجیا هاردینگ، لازارو هرناندز، نیکی هابرمن، رایان مندوزا، دیوید پک و پاتریک رابینسون اشاره کرد. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی برای هر ترم 14000 یورو در نظر گرفته می شود.

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش اول

کلام آخر

بازاربزازی در اولین بخش از سری مقاله برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان به بررسی ویژگی ها و شرایط معتبرترین و برترین دانشگاه های موجود در پایتخت مد و فشن یعنی شهر پاریس پرداخت. توصیه می کنیم اگر قصد تحصیل در رشته طراحی لباس در دانشگاه مناسب و معتبر دارید در بخش های بعد نیز با ما همراه شوید تا مناسب ترین دانشگاه را با شرایط خود پیدا کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]