بررسی انواع مدلها و مصارف کت و شلوارهای زنانه در زندگی امروز و پارچه های مناسب برای هر یک از این مصارف هدفی است که در گفتار پارچه ی مناسب کت و شلوار زنانه به دنبال آن هستیم.در ادامه مقاله چه پارچه ای مناسب کت و شلوار زنانه است؟ با بازار بزازی همراه شوید.

خانمها چه زمانهایی کت و شلوار بر تن می کنند؟

کت و شلوار زنانه دربسیاری از کشورهای دنیا یکی از لباس های رسمی و اداری مورد استفاده در محل کار به دلیل پوشش مناسب و فرم مرتب و زیبای آن است، گرچه امروزه این استایل توسط بسیاری از چهره های سرشناس و سلبریتی ها در مراسم رسمی مختلف و فستیوال‌های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

در ایران، اما، کت و شلوار یا کت و دامن بیشتر یک لباس رسمی و مجلسی به حساب می آید گرچه طراحان ایرانی خلاقیت به خرج داده و ظاهر برخی کت ها را تغییر داده اند، قد کت را بلندتر و اندازه ی آن را آزادتر کرده اند تا برای حضور در محیط های خارج از منزل راحت و کاربردی باشند و شخص بتواند ساعات طولانی از آن استفاده کند این مدل کتها را امروزه در فروشگاه‌های مانتو به وفور ملاحظه می کنید.

 

بهترین پارچه ی کت و شلوار زنانه کدام است؟

بهترین پارچه برای کت و شلوارهای رسمی و مجلسی زنانه پارچه ای است که روی بدن به خوبی قرار بگیرد و کت شما را خوش فرم و خوش ایست نشان دهد. چروک نشدن و خوش دوخت بودن صفات مهم دیگری هستند که پارچه ای که برای چنین مدل کت و شلوارهایی انتخاب می کنید، باید دارا باشند.

از آنجا که کاربرد کت و شلوار زنانه بسیار گسترده است، جنس پارچه ای که برای دوخت آن استفاده می شود هم متنوع است. پارچه های کتان و پنبه ای برای مدلهای اور سایز و غیررسمی استفاده می شوند. این مدلها نیاز به چروک نشدن و ایستایی خوب ندارند چرا که راحتی و آزادی لباس اولویت اول این مدل هاست. انواع پارچه های کرپ از انتخاب‌های دیگر خانمها برای دوخت کت و شلوارهای زنانه است.

 

ویژگی های پارچه ی مناسب برای کت زنانه چیست؟

خانم ها در سنین مختلف کت و شلوار را به صورت رسمی و مجلسی یا به عنوان اونیفورم اداری و کاری (لباس فرم)  یا به شکل پوشش خارج از منزل خود استفاده می کنند اما در کل پارچه ی کت و شلوار باید جنسی خوش دوخت و بادوام داشته باشد. یک پارچه ی خوب نباید ظاهر کت و شلوار شما را شلخته نشان دهد. کت باید خوش فرم و خوش ایست روی تن قرار بگیرد و تن خور زیبایی داشته باشد.

 کت و شلوارهای زنانه بسته به کاربرد و نوع مصرف آنها می توانند جنس های متفاوتی داشته باشند. پارچه های فاستونی، کتان، پنبه ای، کرپ، لینن، چرم و جین می توانند برای دوخت کت و شلوار زنانه مورد استفاده قرار گیرند.

چه پارچه ای مناسب کت و شلوار زنانه است؟

پارچه ی فاستونی، بهترین پارچه ی کت و شلوار زنانه

بدون شک یکی از بهترین و با کیفیت ترین پارچه هایی که برای دوخت کت و شلوار زنانه مورد استفاده قرار می گیرد پارچه ی فاستونی است. پارچه ی فاستونی نوعی پارچه ی تهیه شده از الیاف پشم طبیعی در ترکیب با الیاف ترویرا ست که در عین ظرافت خوش دوخت و خوش ایست است.

الیاف پشم طبیعی هوای متراکم شده را در خود حفظ می کنند و باعث می شوند تغییرات دمای محیط تاثیر کمتری بر بدن شخص بگذارند که در حفظ تعادل دمای بدن و میزان تعرق تاثیر بسیار خوبی دارد. مرغوب ترین و پرطرفدارترین نوع پارچه ی فاستونی، فاستونی پشم ترویرا با ترکیب ۴۵ درصد پشم و ۵۵ درصد ترویرا ست. این ترکیب پارچه ای چهارفصل ایجاد می کند که در زمستان به حفظ گرمای بدن و در تابستان به نگه نداشتن عرق روی پوست و خنک شدن فرد کمک می کند. از سوی دیگر این پارچه ها عایق صدا و مقاوم در برابر اشتعال و عبور اشعه ی ماوراءبنفش نور خورشید هستند و از این لحاظ محصولی طبیعی و دوستدار سلامتی به شمار می آیند.

مهم ترین ویژگی پارچه های فاستونی زود چروک نشدن، اتوپذیری بالا، برگشت پذیری عالی از چروک و تول نشدن در اثر سایش و استفاده ی مکرر است که همه از نتایج فینیش خوب پارچه های فاستونی ست.

در ترکیب  ترویرا ویسکوز پارچه های فاستونی که به شبه فاستونی هم شهرت دارند از الیاف پشم مصنوعی یا ویسکوز در تهیه ی پارچه استفاده شده، این پارچه ها نسبت به انواع پشم ترویرا قیمت پایین تر، اتوپذیری بالاتر و دوام بیشتری دارند اما از خواص طبیعی پشم محرومند.

پارچه مناسب کت و شلوار زنانه چیست ؟

فاستونی های دوبرکش کوکما (بِزاَیاغ) مناسب کت و شلوارهای اندامی زنانه

یکی از ویژگی‌های پارچه های فاستونی غیرکشسان بودن آنهاست که در دوخت مدلهای اندامی خصوصا برای افرادی که لاغر نیستند، ممکن است ایجاد ناراحتی نماید.

کارخانجات کوکما با تولید فاستونی های لاکرادار کشی و دوبرکش خود معروف به فاستونی های بِزاَیاغ این مشکل علاقمندان به مدلهای جذب و اندامی را حل کرده است. این پارچه های فاستونی با ترکیب پلی استر ویسکوز تهیه می شوند و مطابق با طرحهای روز دنیا طراحی و به بازار عرضه می گردند. رنگهای جذاب و متنوع این محصولات نقطه ی قوت دیگر آنهاست که هر خانمی را به هوس می اندازد. بازاربزازی با ارائه ی طرحهای اختصاصی سفارش خود به کارخانجات کوکما، طرحهای خاص و تکی را در اختیار شما می گذارد که خواسته ی خانمهای خوش سلیقه است.

 

پارچه ی کتان

پارچه ی کتان در دوخت کت و شلوار مردانه چندان استفاده نمی شود اما در مدل های زنانه پرکاربرد است. کتهای زنانه که از جنس کتان دوخته می شوند معمولأ اسپورت و فانتزی هستند و اغلب به عنوان لباس بهاره و پاییزه مورد استفاده قرار می گیرند. پارچه های کتان نازک مناسب فصل بهار و پارچه های کتان ضخیم مناسب لباس های پاییزه هستند. تنها مشکل پارچه ی کتان زود چروک شدن آن است.

پارچه های کتان هرچه ضخیم تر باشند کمتر چروک می شوند و آب هم کمتر از آن ها عبور می کند پس نه تنها گرم تر می شود بلکه احتمال خیس شدن زیر باران و برف را هم کاهش می دهد.

چه پارچه ای مناسب کت و شلوار زنانه است؟

پارچه ی پنبه ای

این نوع پارچه سبک و خنک و مناسب روزهای گرم سال است. کت تهیه شده از آن غیررسمی و آزاد دوخته می شود تا هم در هوای گرم خنکی بیشتری به بدن بدهد و هم امکان فعالیت را برای شخص فراهم کند چرا که همانطور که اشاره کردیم این نوع پارچه برای لباس های غیر رسمی و استفاده ی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پارچه زود چروک می شود اما خنکی آن استفاده از آن را در فصول گرم سال متداول می کند.

 

پارچه ی کرپ

پارچه های کرپ کمی ضخیم و سنگین و در نتیجه گرم هستند اما به راحتی چروک نمی شوند. بسته به اینکه در چه فصلی قصد دارید از این لباس استفاده کنید می توانید جنس کرپ پشمی، ابریشمی یا پلی آستری تهیه نمایید.

پارچه ی چرمی و جین

به فراخور مدل، مورد استفاده و استایل مورد نظر  شخص، این دو جنس پارچه مورد استفاده قرار می گیرند.

پارچه چرمی می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد که مسلم چرم طبیعی قیمت بالاتر و کیفیت برتری دارد.

پارچه ی جین ابتدا به دلیل دوام بالا در دوخت لباس های کار مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه به استیلی فراگیر بین جوانان و زنان و مردان تبدیل شده است. کت زنانه ای که از جنس پارچه جین باش  را می توان با بلوز و شلوارهای مختلف ست کرد. پوشیدن کت و شلوار جین در پایی. و بهار رایج تر است.

 

رنگ مناسب برای کت و شلوار زنانه

رنگ مرسوم کت و شلوارهای رسمی و مجلسی خانمها اغلب مشکی و سرمه ای ست گرچه طیف رنگهای شاد و روشن با همراهی تزئینات مختلف مرسوم، هم زیاد استفاده می شوند هم بسیار زیبا هستند.

در کت و شلوارهای سازمانی که به عنوان لباس فرم خانمها در بعضی از شرکت‌ها مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر رنگهای طیف خاکستری، سرمه ای و آبی نفتی طرفدار بیشتری دارند. این رنگ ها در کنار حس آرامش احساس امنیت، راحتی و احترام را نیز به مخاطب القاء می کنند.

کت و شلوارهای تابستانه یا مناسب میهمانی‌های روز و عصر یا جمعه‌ای دوستانه بیشتر از رنگهای روشن، شاد و خنثی تهیه می شوند.

اگر قصد دارید از کت و شلوار به عنوان لباس خارج از منزل استفاده کنید به فراخور زمان و مکان دست شما در انتخاب رنگ باز است. رنگهای روشن جذب گرمایی پایین تری دارند و مناسب روزهای گرم سالند و رنگهای تیره مناسب روزهای سرد سال هستند چون جذب گرمایی بالاتری دارند.

 

کلام آخر

پارچه مناسب کت و شلوار زنانه ارتباط مستقیم با موارد مصرف شما و مدلی که انتخاب می نمایید دارد. اگر به دنبال دوخت یک کت و شلوار رسمی یا مجلسی یا مناسب محل کار هستید پیشنهاد ما به شما حتما انتخاب پارچه های فاستونی است.

بازاربزازی با ارائه دست اول محصولات کارخانجات برتر تولید فاستونی در ایران، مطهری، جامعه و کوکما، به عنوان عامل توزیع و نماینده فروش این کارخانه ها ضمانت اصالت و کیفیت محصولات خود را به عهده می گیرد و به شما اطمینان می دهد که با پایین ترین قیمت پایه بازار در حال خرید هستید، پس با خیال آسوده فقط به دنبال یافتن طرح و رنگ مورد پسندتان باشید.

ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودونپارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببیرید.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید…

شیک پوش باشید

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]