بهترین پارچه کت و شلوار زنانه

در اغلب کشورهای دنیا کت و شلوار زنانه جزو یکی از لباس‌های رسمی و اداری است که به‌علت پوشش مناسب و داشتن فرم منظم و زیبا در محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌علاوه که امروزه این استایل به‌وسیله چهره‌های سرشناس و سلبریتی‌ها در مراسم‌های مختلف و فستیوال‌های گوناگون مرسوم گردیده است. در مقاله‌ی بهترین پارچه کت و شلوار زنانه – بخش اول با بازاربزازی همراه شوید تا به بررسی انواع مدل‌ها و مصارف کت و شلوارهای زنانه و مناسب‌ترین پارچه‌های موجود برای دوخت آن‌ها بپردازیم.

در کشور ما در ابتدا کت و شلوار و یا کت و دامن جزو لباس‌های رسمی و مجلسی به‌حساب می‌آمدند. طراحان ایرانی به‌مرور با ایجاد خلاقیت و تغییر در ظاهر برخی کت‌ها مثل بلندتر کردن قد کت‌ها توانستند این استایل را برای حضور در محیط‌های خارج از منزل نیز کاربردی کنند. آزاد شدن سایز مانتوها نیز سبب شد تا اشخاص بتوانند در ساعات طولانی از پوشیدن مانتوها در محیط‌های کاری احساس راحتی کنند.

 

بهترین پارچه کت و شلوار زنانه – بخش اول

 

ویژگی‌های پارچه کت و شلوار زنانه چیست؟

بانوان در سنین مختلف از کت و شلوار به‌عنوان استایل‌های رسمی و مجلسی یا به‌عنوان یونیفرم‌های اداری و کاری استفاده می‌کنند. پارچه‌ی کت و شلوار در کل باید جنسی خوش‌دوخت و بادوام داشته باشد. چرا که سبب شلخته‌شدن ظاهر شما نشود و خوش‌ایست و زیبا روی تن قرار گیرد. کت و شلوارها طبق کاربردی که دارند می‌توانند جنس‌های مختلف مثل پارچه‌های فاستونی، کتان، پنبه‌ای، کرپ، لینن، چرم و جین داشته باشند.

مناسب‌ترین پارچه برای دوخت کت و شلوار زنانه پارچه‌ای است که به خوبی روی بدن قرار گیرد و شما را خوش‌فرم نشان دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید پارچه کت و شلوار چروک‌نشدن و خوش‌دوخت بودن آن است.

همانطور که کاربردهای کت و شلوار زنانه بسیار گسترده شده است جنس‌های مختلفی نیز برای دوخت آن‌ها در بازار عرضه می‌شود. به‌عنوان مثال پارچه‌های کتان و پنبه‌ای برای مدل‌های اور سایز و غیر رسمی کاربرد بیشتری دارند. چرا که این گونه استایل‌ها نیاز به چروک‌نشدن و ایستایی خوب ندارند و ملاک اصلی در انتخاب آن‌ها راحتی و آزادی لباس می‌باشد. یکی دیگر از پارچه‌های پرطرف برای دوخت کت و شلوارهای رسمی پارچه‌های کرپ است.

 

بهترین پارچه کت و شلوار زنانه – بخش اول

پارچه‌های فاستونی

پارچه فاستونی یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌های پرطرفدار برای دوخت کت و شلوار زنانه است. این پارچه از الیاف پشم طبیعی در ترکیب با الیاف ترویرا است که باعث می‌شود علاوه بر ظرافت، خوش‌دوخت و خوش‌ایست نیز باشد.

الیاف پشم طبیعی هوای متراکم شده را در خود حفظ می‌کنند و سبب می‌شود تغییرات دمای محیط کمتر در بدن شخص تاثیرگذار باشد. این ویژگی سبب می‌شود تا در حفظ تعادل دمای بدن و میزان تعرق اثر بسیار خوبی گذارد. فاستونی پشم ترویرا جزو مرغوب‌ترین پارچه‌های فاستونی است که از ترکیب 45 درصد پشم و 55 درصد ترویرا می‌باشد.

با این ترکیب پارچه‌ای چهار فصل ایجاد می‌شود که در زمستان سبب حفظ گرمای بدن و در تابستان از ماندن عرق روی پوست جلوگیری می‌کند و سبب خنک شدن فرد می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع پارچه عایق صدا و مقاوم در برابر اشتعال و عبور اشعه ماورا بنفش نور خورشید می‌باشد. این ویژگی محصولی طبیعی و دوست‌دار سلامتی را به شما هدیه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه‌های فاستونی می‌توان به زود چروک نشدن، اتو پذیری بالا، برگشت‌پذیری عالی از چروک و تول نشدن در اثر سایش و استفاده مکرر اشاره کرد.

 

بهترین پارچه کت و شلوار زنانه – بخش اول

 

در ترکیب پارچه‌های فاستونی اگر علاوه بر ترویرا، ویسکوز نیز وجود داشته باشد به آن پارچه‌های شبه‌فاستونی می‌گویند. چرا که این پارچه‌ها نسبت به فاستونی پشم ترویرا قیمت پایین‌تر، اتوپذیری بالاتر و دوام بیشتری دارند اما خواص طبیعی پشم را ندارد.

 

پارچه‌های فاستونی دوبرکش کوکما یا بزایاق

پارچه‌های فاستونی که در ابتدا تولید شدند غیرکشسان بودند و برای دوخت مدل‌های اندامی به‌ویژه برای افرادی که لاغر نیستند مناسب نیست. کارخانجات کوکما برای رفع این مشکل به تولید پارچه‌های لاکرادار کشی و دوبرکش که به پارچه‌های فاستونی بزایاق معروف‌اند، پرداخت.

این نوع پارچه‌ها نیاز طرفداران مدل‌های جذب و اندامی را به‌خوبی پاسخ داد. پارچه‌های فاستونی دوبرکش از ترکیب پلی استر ویسکوز تهیه شده و براساس طرح‌های روز دنیا طراحی و وارد بازار شدند. خبر خوب این است که این پارچه‌ها در رنگ‌های بسیار متنوع و جذاب که مناسب سلیقه هر خانمی است، وجود دارند. بازار بزازی نیز سفارش خود به کارخانجات کوکما را در طرح‌های خاص و منحصر به‌فرد در اختیار مشتریان خوش‌سلیقه خود قرار می‌دهد.

 

بهترین پارچه کت و شلوار زنانه – بخش اول

کلام آخر

برای انتخاب بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه ابتدا توجه کنید موارد مصرف شما چیست؛ در ادامه برای خرید پارچه اقدام کنید. در مقاله‌ی بهترین پارچه کت و شلوار زنانه – بخش اول ابتدا با ویژگی‌های مهم کت و شلوار زنانه آشنا شدید؛ سپس دو نوع از پارچه‌های فاستونی به تفسیر مورد بررسی قرار گرفت. در بخش بعدی نیز با ما همراه شوید تا با انواع دیگری از پارچه‌های کت و شلوار آشنا شوید.

درحال حاضر با این شرایط اقتصادی باید برای خریدها و رفع مایحتاج خود انتخاب‌های هوشمندانه و باسیاست داشته باشید. قطعا اگر در دوخت لباس خود از پارچه‌های باکیفیت استفاده کنید هم از لحاظ ظاهری لباسی آراسته و زیباتر خواهید داشت، هم این نوع پارچه دوام بیشتری داشته و برای استفاده‌های بلند مدت بسیار مناسب‌اند.

خبر خوب این است که بازاربزازی با ارائه دست اول پارچه های با کیفیتی مثل برندهای معروف مطهری، جامعه، کوکما و انواع پارچه‌های فاستونی ضمانت کیفیت و اصالت و به‌ویژه ضمانت قیمت پایه تمام محصولات را بر عهده دارد. شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف پارچه‌های بزایاق با مشاوران فروش ما تماس حاصل کنید و از جدیدترین قیمت‌ها اطلاعات کسب کنید.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]