برترین دانشگاه‌های طراحی لباس در سطح جهان – بخش چهارم

بازاربزازی در بخش سوم از این سری مقاله به بررسی ویژگی‌های برترین دانشگاه‌های موجود در شهرهایی مثل رم، میلان و لس آنجلس پرداخت. در برترین دانشگاه‌های طراحی لباس در سطح جهان – بخش چهارم با ما همراه شوید تا تمام دانشگاه‌های معتبر در این حوزه را بشناسید.

 

برترین دانشگاه‌های طراحی لباس بارسلونا

صنعت مد و فشن امروزه در بارسلونا به‌سرعت در حال رشد و پیشرفت می‌باشد. ارزش بازار جهانی این شهر در زمینه منسوجات و پوشاک در سال 2013 به بیشتر از 1.7 میلیارد دلار رسید و بعد از آلمان و ایتالیا جزو بزرگ‌ترین تولید کنندگان قرار گرفت.

طراحان مشهوری همچون کریستوبال بالنسیاگا، ماسیمو دوتی، منگو و توس در این شهر قرار دارند. به‌علاوه بارسلونا دارای برترین دانشگاه‌های مد و فشن در جهان است. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به Barcelona- IED Istituto di Design ، ESDI Barcelona ، FDModa اشاره کرد. بارسلونا میزبان هفته مد نیز هست که بهترین طراحان مد در دنیا را به شهر خود دعوت می‌کند.

 

ویژگی‌ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس ESDI Barcelona

ESDI یکی از مدرسه‌های طراحی است که جزو دانشگاه‌های Ramon LIull می‌باشد. یکی از مزیت‌های این دانشگاه ارائه مدرک‌های رسمی کارشناسی در زمینه‌هایی چون طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی محصول، طراحی سمعی و بصری است. این دانشگاه دارای سابقه‌ای بیش از 20 سال است و جزو اولین مدارسی است که مطالعات دانشگاهی اسپانیا را شروع کرده است و در 2008 مدرک دانشگاهی رسمی اسپانیا را ارائه نمود.

در سال 1989 با ابتکار گروهی از شرکت‌های مرتبط با اتحادیه تولیدکنندگان لباس متولد گردید. نتیجه همکاری آن‌ها منجر به این شد که به جای رقابت سر قیمت، باید محصولات با ارزش تولید نمایند. به‌همین خاطر این دانشگاه برای چالشی در حوزه نساجی و طراحی لباس از توانایی‌ها و استعداد‌های جدید استفاده کرد.

 

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش چهارم

 

برترین دانشگاه‌های طراحی لباس توکیو

همانطور که می‌دانید توکیو شهری عجیب و غریب بوده که دارای جمعیتی نزدیک 38 میلیون نفر است. جزو خارق‌العاده‌ترین پایتخت‌های مد در دنیا است. هدف مدارس طراحی لباس توکیو شکل دادن به ذهن طراحان مشهوری چون هانای موری و ایسی میاکه می‌باشد.

Bunka معتبرترین مدرسه مد و طراحی جهان است. خاستگاه طراحان معروفی چون Kezo Takaba، Junya Watanabe،  Yohji Yamamoto، Hiriko Koshino، Tsumori Chisato در شهر توکیو می‌باشد.

 

ویژگی‌ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس Bunka Fashion College

کالج فشن و مد Bunka در سال 1919 توسط ایزابورو نامیکی به‌عنوان یک مدرسه خیاطی کوچک دختران تاسیس گردید. کالج فشن و مد Bunka یکی از بهترین دانشگاه‌های مد و فشن در جهان شد. در آن زمان زیباترین لباس‌های اروپایی فقط برای بانوان خانواده‌های مرفه در دسترس قرار می‌گرفت.

سال 1936 نام این مدرسه به کالج مد Bunka تغییر پیدا کرد. این کالج سه دوره مهم را پشت سر نهاد. اول به مردم و خانواده‌های شهر خود آموخت که چگونه برای خود لباس بدوزند. در دهه 1960 طراحانی چون کنزو تاکادا و طراح یوجی یاماموتو وارد مد بین المللی شده و باعث پیدایش مد و فشن مدرن در ژاپن گردیدند. شهریه این دانشگاه 577000 ین برای ترم اول و 380000 هزار ین برای دانشجویان ترم دوم در نظر گرفته شده است.

 

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش چهارم

 

ویژگی‌ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس Kobe University of Fashion and Design

سال 1937 این دانشگاه با نام Kobe Dressmaker Jogakuin به معنای آکادمی مخصوص به زنان تاسیس گردید. در سال 1967 کالج جونیور زنان آکاشی توسط بنیاد مدرسه تاسیس گردید. سال 2005 بخشی از این کالج به دانشگاه مد و طراحی لباس تغییر کاربری داد. این دانشگاه اولین مدرسه بازرگانی دانشگاهی در ژاپن بود به‌همین خاطر آن را زادگاه آموزش عالی ژاپن در اقتصاد و مدیریت بازرگانی نام نهادند.

 

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش چهارم

 

برترین دانشگاه‌های طراحی لباس برلین

آلمان خاستگاه برترین طراحان مد و لباس مثل کارل لاگرفلد، هوگو باس، مارگارتا و ولفگانگ لی  بنیان گذار Escada می‌باشد. در کشور آلمان بیشتر از 40 مدرسه و دانشگاه مد و فشن وجود دارد که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها در برلین واقع شده‌اند. از جمله این موسسات معتبر می‌توان به مواردی چون University der Kunste Berlin ، Lette Verein school of Design، KHB – School of Design، ESMOD Berlin، Best Sable، FHTW Berlin، OSZ Bekleidung and Mode اشاره کرد. برلین نیز هفته مد بسیار معروفی دارد اما در مقایسه با هفته مد پاریس و نیویورک تازه‌کار می‌باشد. از سال 2007 این رویداد در برلین شروع شده که هر دوسال یکبار برگزار می‌گردد.

 

ویژگی‌ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس University der Kunste Berlin

در زمان فردریک سوم براندنبورگ دانشگاه University der Kunste Berlin تاسیس شد. Royal Academy of Musical Performing Art  سال 1869 تحت مدیریت جوزف یوآخیم بود. چند سال بعد مدرسه هنرهای زیبای دولتی برلین در سال 1875 تاسیس شد. این دو جزو مهم‌ترین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌شوند. University der Kunste Berlin که در انگلیسی به نام Berlin University of the Arts شناخته می‌شود بزرگ‌ترین مدرسه هنری اروپا می‌باشد. این دانشگاه جزو چهار دانشگاه تحقیقاتی در برلین بوده و یک موسسه عمومی هنر و طراحی مد است. یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین دانشگاه‌های هنر در سراسر جهان است و دارای چهار کالج تخصصی در حوزه‌هایی چون هنرهای زیبا، معماری، رسانه، طراحی موسیقی و هنرهای نمایشی است.

 

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش چهارم

 

ویژگی‌ها و شرایط دانشگاه طراحی لباس Lette Verein School of Design

این دانشگاه ابتدا به‌عنوان یک مدرسه فنی و سازگاری با شرایط اجتماعی خاص زمان خود تاسیس گردید. هدف از ساخت این مدرسه به‌وجود آوردن محیطی برای نسل‌های بعدی با تحصیلات عالی بود. این مدرسه از حمایت اعضای با نفوذ آلمان همچون امپراتور و ملکه برخوردار گردید و مدیون کمک‌های قابل توجه آن‌ها بود.

 

برترین دانشگاه های طراحی لباس در سطح جهان – بخش چهارم

 

کلام آخر

بازاربزازی در بخش آخر از این سری مقالات خود شرایط و ویژگی‌های برترین دانشگاه‌های موجود در شهرهای بارسلونا، توکیو و برلین را به تفسیر بررسی کرد.

درکل باید بدانید برای موفقیت در مد و فشن نیازمند آموزش آکادمیک می‌باشید. همچنین جستجو در دنیای مد یک حس عالی و تجربه عملی است که دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند در بهترین موسسات و دانشگاه‌های طراحی لباس آموزش ببینند.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]