بازار کار طراحی لباس – بخش دوم

بازاربزازی در بخش اول از سری مقالات بازار کار طراحی لباس نکات اولیه و مهمی را به‌هنگام وارد شدن به بازار کار طراحی لباس بررسی نمود. به‌علاوه توضیحاتی درباره مهارت‌های نرم، انواع آن و نحوه آموزش مهارت‌های نرم ارائه کرد. در ادامه در بازار کار طراحی لباس – بخش دوم با بازاربزازی همراه شوید تا نکات تکمیلی نحوه ورود به بازار کار طراحی لباس را مورد بررسی قرار دهیم.

 

حضور فعال طراح لباس در اینستاگرام

اگر طراحان لباس بتوانند یک صفحه‌ای در اینستاگرام راه‌اندازی کنند و نکاتی مثل تولید محتوا کاربردی، داشتن لوگوی حرفه‌ای، دارا بودن تصاویر هایلایت شده با کاور منظم و رعایت نکات دیجیتال مارکتینگ را رعایت کنند، به‌راحتی می‌توانند استخدام شوند. به‌این دلیل که اینستاگرام بستر بسیار بزرگی برای رشد کردن می‌باشد. این فضا بستر بسیار مناسبی است تا طراحان بتوانند نمونه کارهای خود را در آن قرار دهند. بدین‌ترتیب صفحه اینستاگرام شما تبدیل به رزومه شما می‌شود و می‌توانید کارفرما را تحت تاثیر قرار دهید که با یک حرفه‌ای سر و کار دارد.

 

فعالیت در لینکدین

طراحان می‌توانند علاوه بر فعالیت در اینستاگرام نیز در لینکدین پروفایل خیلی خوب و حرفه‌ای داشته باشند تا در موفقیت شما تاثیر دوچندان داشته باشد. متاسفانه در کشور ما به ندرت طراح لباسی وجود دارد که در لینکدین نیز حضور فعال داشته باشد.

برای نحوه ورود به این فضا می‌توانید با سرچ کردن در گوگل و یوتیوب ویدئوهای آموزشی ببینید تا بتوانید یک صفحه بسیار خوبی برای خود در لینکدین ایجاد کنید. از این طریق شما به تمامی کارفرماها و مدیرعاملان معتبر و برتر معرفی خواهید شد. تاثیر فضای لینکدین بسیار بیشتر از اینستاگرام است چراکه اکثر مدیرعاملان شرکت‌های مختلف در این بستر حضور فعال دارند. به‌همین خاطر لینکدین یکی از منابع استخدامی و پیدا کردن نیروهای کار در حیطه‌های مختلف می‌باشد.

 

بازار کار طراحی لباس - بخش دوم

 

داشتن فعالیت حرفه‌ای برای بازار کار طراحی لباس

پس از ایجاد صفحه‌های بسیار خوب و کاربردی در فضای اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین باید برای ورود خوب و موثر به بازار کار طراحی لباس به صورت حرفه‌ای وارد عمل شوید و به فعالیت بپردازید. بنابراین باید محتواهای حرفه‌ای نیز ایجاد کنید تا مخاطبین را ترغیب کنید تا صفحه شما را دنبال نمایند. برای این منظور نیازمند تقویم محتوایی هستید تا بتوانید به نحو احسن به تولید محتوای جذاب بپردازید. گزینه‌های متفاوتی برای ایجاد تقویم محتوایی وجود دارد که به‌عنوان مثال می‌توان به مباحث نرم افزاری چون ورد یا اکسل اشاره کرد. مثلا می‌توانید روزهای هفته را بنویسید و برای هر کدام چندین ستون طراحی کنید تا به‌صورت منظم به ایجاد ریلز، پست، استوری و … بپردازید.

بهترین و مناسب‌ترین روش جهت ورود به بازار کار طراحی لباس، کارآموزی می‌باشد. هر طراح اگر بتواند به مدت حداقل یکسال در شرکتی، تولیدی، مزون لباس به طور کارآموز به فعالیت بپردازد؛ در حیطه کاری خود به شدت پیشرفت خواهد کرد. پیش از کارآموزی باید آمادگی نسبتا خوبی داشته باشید و روی خودتان کار کنید تا مهارت‌های گوناگون را یاد بگیرید. متقاعد‌سازی نیز یکی از مهارت‌های بسیار مهم برای دوره‌های کارآموزی در محیط‌های گوناگون است. چرا که اگر شما بتوانید به‌آسانی با بیان جملات مناسب کارفرما را متقاعد کنید به‌راحتی شما را استخدام می‌کند. در واقع باید وانمود کنید که استخدام شدن شما تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت کسب و کار کارفرما خواهد داشت.

 

بازار کار طراحی لباس - بخش دوم

 

بازار کار طراحی لباس در ایران چگونه است؟

متاسفانه بازار کار طراحی لباس در ایران تعریف بسیار جالبی ندارد و کار فرمایان احساس نیاز به یک طراح لباس پیدا نمی‌کنند. به‌همین علت اگر بخواهید تمامی تمرکز و انرژی خود را صرف این رشته کنید و به امید داشتن درآمدهای میلیونی و میلیاردی باشید در نتیجه با شکست مواجه خواهید شد. اگر قصد همکاری با مجموعه‌های مختلف و معتبر دارید باید به کسب مهارت‌ها و توانایی‌های موثر بپردازید، چرا که هیچ شرکت و کارفرمایی فقط یک طراح لباس را استخدام نخواهد کرد. نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه در ایران مجموعه‌های بسیار کمی وجود دارند که به طراح لباس نیازمند هستند.

 

بازار کار طراحی لباس - بخش دوم

 

براساس نکاتی که در بالا ذکر شد بهتر است طبق شرایط حاکم بر ایران طراحی لباس را به عنوان شغل دوم برگزینید. چرا که ریسک بزرگی است که بخواهید تمامی تمرکز و انرژی و منابع‌تان را به‌عنوان طراحی لباس در شغل اول صرف نمایید. همچنین برای راه‌اندازی یک مزون نیز باید دانش راه‌اندازی کسب و کار را بیاموزید. متاسفانه اکثر طراحان لباس بر این باورند مزون راه‌اندازی کردن به‌سادگی انجام شده و کافی است چند لباس طراحی کنند و یک فضایی را نیز اجاره کنند. راه‌اندازی کردن مزون به‌این معنا است که شما به اصول و مولفه‌های مختلف راه‌اندازی کسب و کار تسلط داشته باشید تا در مدیریت کسب و کار در مقابل چالش‌های مختلف و مشکلات جدی تصمیمات درست و موثر بگیرید.

 

شروع طراحی لباس

اولین گام برای شروع کردن طراحی لباس این است که ابتدا در رشته تخصصی خود به سطح معقول و حرفه‌ای برسید. سطح حرفه‌ای سطحی است که شما در طراحی اغلب لباس مهارت و توانایی داشته باشید. به‌علاوه تسلط کافی در مباحثی چون الگوسازی، رنگ بندی، بازار شناسی و … داشته باشید. برای وارد شدن به بازار کار باید استفاده از نرم افزارهای مرتبط به رشته خود را بلد باشید. اگر طراح لباس را به صورت دستی انجام می‌دهید و به آن علاقه‌مند هستید باید برای سرگرمی خود ادامه دهید. چرا که در بازار کار فقط نیازمند طراحی هستند که بتواند طراحی را با استفاده از نرم افزار انجام دهد.

 

بازار کار طراحی لباس - بخش دوم

 

کلام آخر

ما در بازاربزازی با ارائه انواع پارچه های فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی مثل پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی و پارچه فاستونی فیلافیل و … خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات راحت کرده تا بتوانید به سرعت خریدی با کیفیت را با ما تجربه نمایید.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]