کت و شلوار مناسب را بشناسید!

آیا تا به‌حال به معیارهای تشخیص کت و شلوار خوب و مناسب فکر کرده‌اید؟

هنگام انتخاب کت و شلوار رسمی خود چه ملاک‌هایی را در نظر می‌گیرید؟

اگر مشخصات و ویژگی‌های کت و شلوار نامناسب و نامرغوب را بشناسید آنگاه تشخیص راحت‌تری برای خرید کت و شلوار مناسب و باکیفیت خواهید داشت. در مقاله‌ی کت و شلوار مناسب را بشناسید! با بازاربزازی همراه شوید تا روش‌های تشخیص کت و شلوار نامناسب را یاد بگیرید. در این مقاله قصد داریم ده روش ساده و سریع را جهت تشخیص کت و شلوار نامناسب معرفی نماییم.

 

مقدمه

بعضی از تولید کنندگان و دوزندگان کت و شلوارها برای کم کردن قیمت تمام شده و یا حتی بیشتر کردن سود نهایی، آیتم‌هایی را در تولیدات خود به‌کار می‌گیرند که علاوه بر کاهش دادن قیمت، از کیفیت محصول نیز کم می‌کنند. یکی از نقاط قوت یک خرید خوب و دلنشین قیمت به‌صرفه و مناسب جامعه اقتصادی است اما به هر بهایی این اتفاق خوشایند نخواهد بود.

چنانچه پایین آمدن قیمت سبب تولید محصول بی‌کیفیتی گردد، آنگاه با این خرید بی‌کیفیت هم هزینه اضافی پرداخت کردید و هم نمی‌توانید از خرید خود بهره ببرید. به‌علاوه به‌زودی مجبور خواهید شد، خرید مجددی انجام دهید و متحمل پرداخت هزینه مضاعف گردید. به‌همین خاطر با تشخیص یک کار بی کیفیت، کمک شایانی در پس انداز و صرفه‌جویی در وقت و کنترل و هزینه‌های خود خواهید داشت. در ادامه روش‌های بسیار مفیدی را برای تشخیص کت و شلوار نامناسب در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

کت و شلوار مناسب را بشناسید!

 

دکمه‌های پلاستیکی ارزان قیمت

اگر دکمه‌های کت و شلواری که قصد خرید دارید بی دوام و شکننده باشد، یکی از نشانه‌های بی‌کیفیت بودن کل محصول و دیگر المان‌های آن می‌باشد. توجه داشته باشید یک کت و شلوار مرغوب و مناسب دارای دکمه‌های صیقلی و بدون سطوح اضافی و ناصاف است.

 

کت و شلوار مناسب را بشناسید!

 

آسترهای کاغذی

آسترهای ارزان قیمت عموما از جنس پلی استر نامرغوب بوده و باعث تعریق زیاد در فرد می‌گردد؛ چرا که هوا را به‌خوبی رد و بدل نمی‌کند. این آسترها به‌هنگام حرکت به‌طور بدی خش خش کرده و به‌علت عدم اجازه تنفس در پارچه همواره بوی بسیار نامطبوعی خواهند گرفت.

 

کت و شلوار مناسب را بشناسید!

 

الیاف

یکی از عوامل بسیار مهم در تولید یک کت و شلوار با کیفیت، نوع الیاف به‌کار رفته در آن است. پارچه‌های فاستونی نیز در دنیا به‌دلایل کیفیت بالا و ایستایی به عنوان اصلی‌ترین پارچه دوخت کت و شلوار شناخته شده‌اند. این پارچه‌ها ترکیب الیاف پشم طبیعی گوسفند و الیاف ترویرا‌اند. همان‌طور که می‌دانید الیاف پشم گوسفند به علت نگه‌داشتن مولکول‌های هوا بین منافذ خود به پوست اجازه تنفس می‌دهد. همین ویژگی سبب می‌شود پارچه‌های فاستونی در تابستان خنک و در زمستان گرم باشند و خاصیت هم‌دمایی داشته باشند. در مقابل الیاف مصنوعی بی‌کیفیت چنین خواصی نداشته و باعث خستگی و کلافگی فرد می‌شوند.

 

کت و شلوار مناسب را بشناسید!

 

سایز

کت و شلوارهای باکیفیت در سایزهای مختلفی به تولید می‌رسند و انواع سایزها را برای خرید افراد دارا می‌باشند. چرا که کت و شلوار لباس رسمی است که برعکس لباس راحتی به سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم نمی‌شود. کت و شلوارهای مرغوب در گستره وسیعی از سایزهای مورد نیاز به بازار عرضه می‌شوند تا پاسخگوی تمام نیازها شوند.

 

کت و شلوار مناسب را بشناسید!

 

خساست در پارچه‌های یدکی

بخش زیادی از قیمت یک کت و شلوار مربوط به بهای سه متر پارچه‌ای است که در تهیه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. لباس‌های بی‌کیفیت از پارچه‌های یدکی همانند پارچه زیر لبه‌ها که برای بلند کردن قد شلوار استفاده می‌شوند، پارچه‌های داخلی کمر شلوار کم خواهند کرد. بنابراین برای خرید کت و شلوار اگر دیدید در قسمت‌های یدکی و داخلی نیز میزان کافی پارچه به‌کار رفته است آن محصول با کیفیت و مرغوب خواهد بود.

 

صاف نشدن خطوط برگردان یقه

بخش سینه لباس کت که زاویه‌ها و محل دوخت یقه را به‌صورت فیزیکی مشخص می‌نماید، نقش بسیار مهمی در ماندگاری و خوش ترکیب بودن لباس دارد. به‌علاوه یک لایه چسب نیز باید به‌طور دقیق چسبانده شود تا در زیبایی برگردان یقه تاثیر منفی نگذارد. این فاکتور نیز یکی دیگر از روش‌های تشخیص کت و شلوار باکیفیت از بقیه می‌باشد.

 

حباب‌های لایه‌ای چسب

وجود داشتن حباب‌ها به‌علت ذوب شدگی و بهم چسبیدگی لایه‌های چسب بوده است. چرا که در هنگام شست‌وشو در خشک‌شویی، مواد شوینده‌ها روی این چسبندگی‌ها تاثیر داشته و سبب ایجاد حباب می‌شوند. توجه کنید که لایه‌های چسب با کیفیت چنین مشکلاتی را نخواهند داشت.

 

حلقه آستین کوچک

یکی از نشانه‌های طراحی بد، وجود حلقه‌های آستین کوچک می‌باشد که یکی از مدل‌های الگوی قدیمی و مدرسه‌ای است. این مدل امروزه بسیار بدقواره و نامتناسب به‌نظر می‌رسد و دامنه حرکتی افراد را نیز محدود می‌کند. همچنین حالت بال مانندی نیز ایجاد کرده که مدام لباس را بالا می‌کشد و از زیبایی آن می‌کاهد. بنابراین وجود حلقه آستین متناسب نیز علاوه بر ایجاد راحتی از نشانه‌های باکیفیت محصول می‌گردد.

 

کت و شلوار مناسب را بشناسید!

 

خط تای ضخیم

یکی از بخش‌های مهم کت، برگردان یقه است که باید خط تای نرم شیب‌دار و سه‌بعدی داشته باشد تا سبب حجیم بودن و بادوام شدن یقه گردد. در کت‌های بی‌کیفیت برگردان یقه به‌سختی تا خورده و در صورت اتو کردن پارچه لایه‌ای چسب‌دار ایجاد می‌شود.

 

خط شانه چروک

یکی از قسمت‌های مهم و حساس در هر کتی، وجود شانه‌های صاف و مرتب است. چرا که وجود ناهمواری‌ها زیبایی ترکیب شانه‌ها را از بین می‌برد. یکی از روش‌های تشخیص کت خوش‌دوخت و باکیفیت وجود داشتن خط شانه صاف و زیبا است.

 

کت و شلوار مناسب را بشناسید!

 

کلام آخر

بازاربزازی در این مقاله شما را با 10 روش تشخیص کت و شلوار مناسب آشنا کرد؛ تا به هنگام خرید بتوانید به‌راحتی در پرداخت هزینه مضاعف صرفه‌جویی نمایید. امیدواریم مطالب گفته شد برای شما مفید واقع شده باشند.

ما در بازاربزازی با ارائه انواع پارچه‌های فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی مثل پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی و پارچه فاستونی فیلافیل و … خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات راحت کرده‌ایم تا بتوانید به سرعت خریدی با کیفیت را با ما تجربه نمایید.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]