مقدمه

یکی از کاربردهای اصلی و اساسی پارچه‌های فاستونی به‌کارگیری آن‌ها در دوخت کت و شلوارهای مردانه می‌باشد. امروزه به‌علت گسترش تنوع پارچه‌های فاستونی کاربرد آن‌ها نیز در صنعت پوشاک توسعه یافته است.

در ادامه با مقاله‌ی  پارچه‌های فاستونی چه کاربردی دارند؟ بازاربزازی همراه شوید تا با کاربردهای وسیع‌تری از پارچه‌های فاستونی آشنا شوید.

 

ویژگی پارچه‌های فاستونی

همانطور که در مقاله قبلی برای خصوصیات پارچه‌های فاستونی ذکر کردیم، این نوع پارچه از ترکیب مرغوب‌ترین الیاف پشمی به‌ویژه پشم گوسفندان نژاد مرینوس و الیاف ترویرا بافته می‌شود. بیشترین کاربرد پارچه‌های فاستونی برای تولید کت و شلوار آقایان است؛ چرا که این پارچه نرم و لطیف بوده و علاوه بر خوش‌دوختی و خوش‌ایستایی کیفیت بسیار بالایی نیز دارد.

از دیگر نقاط قوت و مزیت‌های این پارچه می‌توان به اتو پذیری بالا، برگشت‌پذیری فوق العاده از چروک، قابلیت هم‌دمایی طبیعی الیاف پشم، پرز ندادن و ثبات رنگ اشاره نمود. پارچه‌های فاستونی با دست و هم با ماشین لباس‌شویی قابل شست‌وشو می‌باشند. توجه داشته باشید که کت‌های فاستونی به‌علت داشتن آستر بهتر است در خشک‌شویی شسته شوند.

هم‌اکنون از پارچه‌های فاستونی برای دوخت و تولید یونیفرم‌های متحد الشکل در سازمان‌ها، شرکت‌ها و بانک‌ها، لباس فرم مدارس، کت و شلوارهای زنانه استفاده می‌شود. پارچه‌های فاستونی لاکرادار یا کشی نیز برای دوخت کت و شلوار یا کت و دامن‌های اندامی بانوان به‌کار می‌روند.

 

پارچه های فاستونی چه کاربردی دارند ؟

 

پرکاربردترین پارچه‌های فاستونی

امروزه اولین و مهم‌ترین کاربرد این نوع پارچه‌ها دوخت و تهیه کت و شلوارهای مردانه به‌حساب می‌آید. بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه فاستونی، فاستونی‌های پشم ترویرا می‌باشند که اولویت هر آقای خوش‌استایلی برای خرید کت و شلوار است.

مرغوب‌ترین پارچه فاستونی در ایران حاوی ۴۵ درصد پشم ناب گوسفندی، ۵۵ درصد الیاف ترویرا می‌باشد. افرادی که باید در محیط کاری و رسمی خود در ساعات طولانی از لباس فرم استفاده کنند نیز از این ترکیب برای انتخاب پارچه بهره می‌گیرند. چرا که این پارچه‌ها علاوه بر لطافت و دوخت ظاهری آراسته، تعادل دمایی طبیعی ایجاد کرده و سبب راحتی فرد در فصول مختلف می‌گردد.

 

پارچه های فاستونی چه کاربردی دارند ؟

 

شلوارهای مردانه با پارچه‌های فاستونی

شلوارهایی که آقایان برای فعالیت و کسب و کار مکررا از آن استفاده می‌کنند اغلب از پارچه‌های فاستونی ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز می‌باشد. این گونه پارچه‌ها در اصطلاح شبه فاستونی نامیده می‌شوند زیرا برای تهیه آن‌ها از الیاف پشم مصنوعی و الیاف ترویرا یا پلی استر بهره می‌گیرند.

 

پارچه های فاستونی چه کاربردی دارند ؟

تفاوت فاستونی و شبه فاستونی

یکی از تفاوت‌های اساسی پارچه‌های فاستونی و شبه‌فاستونی دوام و استهلاک آن‌ها است. پارچه‌های شبه‌فاستونی به‌علت داشتن الیاف مصنوعی دوام بیشتری داشته و به‌هنگام شست‌وشوی مکرر استهلاک کمتری دارا می‌باشد.

قیمت پارچه‌های شبه‌فاستونی نیز در مقایسه با فاستونی کمتر است. یکی از معایب پارچه‌های شبه‌فاستونی عدم تطابق دمایی طبیعی است؛ چرا که در ترکیب آن الیاف مصنوعی جایگزین طبیعی شده‌اند. اگر می‌خواهید لباسی لطیف‌تر با قابلیت چهار فصل بودن داشته باشید و دنبال دوام بیش از حد نیستید، از پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا استفاده کنید.

 

پارچه های فاستونی چه کاربردی دارند ؟

 

مانتوهای زنانه با پارچه‌های فاستونی

اغلب شرکت‌هایی که لباس فرم خاصی برای کارمندان خانم دارند، از پارچه‌های فاستونی برای دوخت آن‌ها استفاده می‌کنند. چرا که در محیط‌های رسمی و اداری توجه زیادی به ویژگی‌هایی چون ایست زیبا، خوش اتو بودن، برگشت‌پذیری عالی از چروک و کیفیت بالا و ثبات رنگ پارچه‌ها می‌گردد. پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا به‌علت لطیف و خوش‌فرم بودن و قابلیت تبادل طبیعی دما انتخاب بسیار مناسبی برای دوخت مانتوهای رسمی در تمامی شرکت‌ها و موسسات‌اند.

تمامی این پارچه‌ها در تابستان خنک و در زمستان گرم هستند و راحتی را برای بانوان در محیط‌های سخت ایجاد می‌کنند. چنین ویژگی‌هایی در پارچه‌های بی‌کیفیت و مصنوعی وجود نداشته و سبب آزار پوست شما نیز می‌شوند.

 

پارچه های فاستونی چه کاربردی دارند ؟

 

بانوانی که علاقه‌مند به استفاده از مانتوهای جذب و اندامی‌اند، می‌توانند با انتخاب پارچه‌های فاستونی لاکرادار و کشی استایل مورد علاقه خود را ایجاد نمایند. این پارچه‌ها تمامی خصوصیات پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا را داشته و افزون بر آن قابلیت کشسانی نیز دارد و بسیار مناسب لباس‌های جذب و اندامی‌اند.

همچنین امروزه به‌علت استفاده بانوان از کت و شلوار یا کت و دامن در میهمانی‌ها کاربرد پارچه‌های فاستونی در این موارد نیز افزایش یافته است. به‌همین‌خاطر اگر به‌دنبال پارچه‌ای مناسب برای کت و دامن در میهمانی‌ها و مجالس هستید، پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا و ترویرا ویسکوز استایلی خوش‌فرم و خوش ایست برای شما فراهم می‌کنند.

 

پارچه های فاستونی چه کاربردی دارند ؟

 

لباس فرم مدارس با پارچه‌های فاستونی

در آخر در مقاله‌ی “پارچه‌های فاستونی چه کاربردی دارند؟” به لباس فرم مداری می‌پردازیم. از آنجایی که لباس فرم مدارس پسرانه کت و شلوار یا شلوار با پیراهن می‌باشد، بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک مدارس برای تهیه لباس فرم از پارچه‌های باکیفیت و دوام فاستونی‌های ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در لباس فرم مدارس علاوه بر دوام بالا، خوش‌فرم بودن و اتو پذیری بالا می‌باشد.

همچنین کودکان به‌علت استفاده طولانی مدت در شبانه‌روز از لباس فرم باید در آن احساس راحتی داشته باشند. تمام ویژگی‌های ذکر شده در انواع مختلف پارچه‌های فاستونی وجود دارد.

 

پارچه های فاستونی چه کاربردی دارند ؟

 

کلام آخر

بازاربزازی در مقاله‌ی “پارچه‌های فاستونی چه کاربردی دارند؟” شما را با چند نمونه از کاربردهای وسیع انواع پارچه های فاستونی آشنا نمود.

ما در بازاربزازی با ارائه انواع پارچه‌های فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی مثل پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی و پارچه فاستونی فیلافیل و … خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات راحت کرده‌ایم تا بتوانید به سرعت خریدی با کیفیت را با ما تجربه نمایید.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]