خصوصیات پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا

از ابتدا پارچه‌های فاستونی با ترکیب اصلی پشم ترویرا با درصدهای مختلفی از پشم به بازار کل دنیا عرضه می‌شدند. به‌مرور با ترکیب موادی چون ترویرا ویسکوز و پلی استر انواع دیگری از پارچه‌های فاستونی به تولید رسیدند. در این مقاله بازاربزازی قصد دارد مزیت‌ها و خصوصیات پارچه‌های پشم ترویرا را مورد بررسی قرار دهد.

 

پشم گوسفند کلیدی برای تولید نخ مرغوب

گوسفندان طول پشم‌های متفاوتی دارند. هر چه پشم گوسفندان طول بیشتری داشته باشد در صنعت ریسندگی برای تولید پارچه‌های مرغوب به‌کار می‌رود. این الیاف به‌هنگام ریسندگی گره کمتری می‌خورند و در نتیجه پارچه مرغوب‌تری تولید می‌کنند.

نژاد گوسفندان مرینوس یکی از نژادهای معتبر و معروف پشم گوسفندی شناخته شده‌اند. این دسته از حیوانات به‌علت داشتن طول بلند تارهای پشمی، وضعیت بسیار مطلوبی را برای تولید پارچه به ارمغان می‌آورند. نخ حاصل از پشم آن‌ها به‌علت داشتن گره کمتر و طول بلندتر تارهای پشم تابیده شده در فرآیند ریسیدن مولد پارچه‌های ظریف و باکیفیت می‌باشند.

 

خصوصیات پارچه های فاستونی پشم ترویرا

 

خصوصیات الیاف طبیعی برای بدن

الیاف پشمی به‌طور طبیعی با نگهداری مولکول‌های هوا میان منافذ خود تهویه‌گری طبیعی را انجام می‌دهد. بدین‌ترتیب به پوست امکان تنفس می‌دهند و در نتیجه تبادل دمایی با محیط اطراف را میسر می‌سازند.

 

خصوصیات پارچه های فاستونی پشم ترویرا

 

پنبه نیز یکی از الیاف طبیعی شناخته شده در صنعت ریسندگی است که برای تولید و دوخت لباس‌های تابستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک پارچه مرغوب و باکیفیت باید تنفس طبیعی پوست را انجام دهد.

تبادل دمایی طبیعی پوست نیز سبب جلوگیری از ماندن عرق روی پوست و ایجاد احساس گرمای بیش از حد شده است و از ایجاد احساس ناراحتی پوستی و بوی ناخوشایند در بدن جلوگیری به‌عمل می‌آورد. این ویژگی‌ها برای لباس‌هایی که مکررا و به‌صورت روزمره در ساعات طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، حائز اهمیت می‌باشد.

 

پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا وطنی

تولید و عرضه پارچه‌های فاستونی در کشور ما قدمت بسیار طولانی دارد؛ چرا که صنعت نساجی ایران یکی از تولیدکنندگان قدیمی و خوش‌نام در زمینه تولید این نوع پارچه‌ها بوده است. پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا عموما از ترکیب ۱۰ درصد پشم و ۹۰ درصد ترویرا، ۲۰ درصد پشم و ۸۰ درصد ترویرا یا به صورت ۴۵ درصد پشم و ۵۵ درصد ترویرا تولید می‌شوند.

 

خصوصیات پارچه های فاستونی پشم ترویرا

 

پرطرفدارترین پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا!

پارچه‌های فاستونی ۴۵ و ۵۵ درصد پشم ترویرا طبق تجربه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ثابت شده، یکی از پارچه‌های پرطرفدار بوده‌اند. چرا که این پارچه‌ها علاوه بر داشتن قیمت مقرون به‌صرفه، دوام بیشتر و ایستایی بیشتری نسبت به دیگر پارچه‌های فاستونی دارند.

از جمله خصوصیات این نوع پارچه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خوش‌ایست بودن، خوش‌دوخت بودن، خوش‌اتو بودن، برگشت‌پذیری عالی از چروک و خوش‌برش بودن هنگام خیاطی.

هنگام خرید این نوع پارچه‌ها به این نکته توجه کنید که الیاف پشم با آویزان ماندن قابلیت برگشت به حالت اولیه خود را دارند به‌همین خاطر فاستونی‌ها قابلیت برگشت از چروک را دارا می‌باشند.

 

خصوصیات پارچه های فاستونی پشم ترویرا

 

پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا به‌علت بهره‌گیری از خواص پشم طبیعی به پارچه‌های چهارفصل نیز مشهور‌اند. خاصیت تطبیق دمایی طبیعی الیاف پشم با محیط پیرامون در این نوع پارچه‌ها سبب می‌شود در فصل تابستان خنک‌تر و در روزهای سرد زمستان احساس گرما ایجاد کنند و احساس راحتی برای پوست ایجاد کنند.

از جمله مهم‌ترین مزیت این نوع پارچه‌ها لطافت و ظرافت پارچه در عین زیبایی پس از دوخت است.

 

پارچه‌های فاستونی پشم 45 درصد انتخاب اهل فن

خصوصیات و مزیت‌های بارز پارچه‌های فاستونی پشم ۴۵ درصد سبب شده است که این پارچه به یکی از اولین و اصلی‌ترین انتخاب‌های پارچه کت و شلوارهای مردانه و زنانه رسمی در سراسر دنیا تبدیل شود. خوش‌ایست بودن و خوش‌نما بودن یکی از معیارهای اصلی و اولیه‌ای است که افراد به هنگام برخورد با یک کت و شلوار خوب انتظار دارند.

پارچه‌های فاستونی باکیفیت به‌وضوح این معیارها را برطرف کرده است. حاصل تلاش صنعت نساجی برای تولید چنین پارچه‌ای کت و شلوارهایی خوش دوخت، خوش‌فرم و چهار فصل می‌باشد که‌ سبب زیبایی بخشیدن به استایل آقایان می‌شود.

 

خصوصیات پارچه های فاستونی پشم ترویرا

 

تولیدگنندگان برتر پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا

پارچه‌های فاستونی در طرح‌ها و ترکیب‌های مختلفی در کشورمان به تولید می‌رسند؛ اما در زمینه تولید پارچه‌های باکیفیت فاستونی پشم ترویرا دو تولید کننده برتر و مشهور مطهری و جامعه فعالیت گسترده دارند. این دو کارخانه به‌علت داشتن نیروهای متخصص و ماهر، تجهیزات مورد نیاز باکیفیت اصلی می‌توانند مرغوب‌ترین پارچه‌های فاستونی را در ایران تولید کنند.

پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا که در کارخانه‌های جامعه و مطهری به تولید می‌رسند، به‌دلیل داشتن پشم طبیعی علاوه بر ظرافت و لطافت و برگشت‌پذیری عالی از چروک، قابلیت تنظیم طبیعی دما در سرما و گرما را داشته و با اطمینان پارچه بادوام و اصالت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

خصوصیات پارچه های فاستونی پشم ترویرا

 

کلام آخر

بازاربزازی دراین سری از مقالات خود شما را با مزیت ها و خصوصیات پارچه های باکیفیت فاستونی پشم ترویرا آشنا نمود.

ما در بازاربزازی با ارائه انواع پارچه‌های فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی مثل پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی و پارچه فاستونی فیلافیل و … خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات راحت کرده‌ایم تا بتوانید به سرعت خریدی با کیفیت را با ما تجربه نمایید.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]