پارچه مناسب مانتو مدرسه چه ویژگی‌هایی دارد؟

در خرید هر کالایی مهم‌ترین بخش آن بررسی نمودن ویژگی‌های مهم و کاربردی کالای مدنظر می‌باشد. به‌همین علت اگر برای تهیه پارچه ویژگی‌های اساسی و مدنظر خود را با دقت بررسی نکنید ممکن است پارچه تهیه شده برای شما کاربردی و مناسب نباشد. پس مجبور می‌شوید هزینه مجددی را برای خرید دوباره پارچه صرف کنید. در ادامه با مقاله‌ی “پارچه مناسب مانتو مدرسه چه ویژگی‌هایی دارد؟” بازاربزازی همراه شوید تا با ویژگی‌های اساسی و مهمی که هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند، آشنا شوید.

از آنجایی که هر دانش آموز باید ساعات طولانی را در روز با لباس مدرسه بگذراند و حداقل یک‌سال تحصیلی خود را با همان مانتو سپری نماید، پس پارچه چنین لباسی باید کیفیت مناسب و ویژگی‌های خاصی را داشته باشد. اگر پارچه به‌کاررفته در مانتو مدرسه کیفیت لازم را نداشته باشد باعث نارضایتی و ایجاد آزار برای دانش‌آموز و خانواده او در ماه‌های ابتدایی تحصیلش می‌شود. هنگام خرید باید علاوه بر توجه به کیفیت، پارچه انتخابی نیز قیمت مناسب و ارزان و اقتصادی نیز داشته باشد تا هیچ خانواده‌ای مشکلی با تهیه لباس مدرسه نداشته باشد.

 

پارچه مناسب مانتو مدرسه چه ویژگی هایی دارد ؟

 

انعطاف و لطافت پارچه مانتو مدرسه

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در هر پارچه‌ای توجه به نرمی و لطافت آن است. دانش آموزان به‌علت داشتن سن‌ کم، توان و تحمل کمتری نیز دارند. به‌همین خاطر پارچه‌ای را باید برای لباس فرم‌شان انتخاب کرد که دارای جنس نرم و لطیف باشد تا سبب خستگی و کلافگی دانش آموزان در طول روز نشود.

پس به یاد داشته باشید به هنگام خرید پارچه مانتو مدرسه حتما نرمی و لطافت کافی را داشته باشد.

 

استحکام و مقاومت پارچه مانتو مدرسه

یکی از ویژگی‌های بارز در کودکان و دانش آموزان داشتن تحرک و بازیگوشی زیاد است. بر همین اساس باید پارچه‌ای برای لباس مدرسه دانش آموزان انتخاب کرد که در مقابل عوامل مختلف فیزیکی و شیمیایی استحکام بالایی داشته باشد. این موضوع برای دانش آموزان دبستانی بسیار حائز اهمیت می‌باشد چرا که انرژی بیشتری نسبت به دیگر دانش آموزان داشته و مسئله تحصیل برایشان شبیه بازی است.

همچنین تمام پارچه‌های یونیفرم مدرسه به‌علت مصرف مکرر، باید در هفته چندین مرتبه شست‌وشو داده شوند. به‌همین علت پارچه به‌کار رفته در مانتو مدرسه باید در مقابل انواع شوینده‌ها بتواند مقاومت کند و در برابر کشیدگی، ساییدگی، پارگی و عوامل مختلف فیزیکی استحکام خوبی داشته باشند و به‌راحتی آسیب نبینند.

 

پارچه مناسب مانتو مدرسه چه ویژگی هایی دارد ؟

 

داشتن تنوع رنگی پارچه مانتو مدرسه

از جمله دیگر عوامل مهم هنگام خرید پارچه مانتو مدرسه، انتخاب پارچه با رنگ‌های مناسب می‌باشد. همانطور که می‌دانید چون جامعه دانش آموزان در سنین بسیار کمی هستند و روحیه حساس دارند. باید هنگام خرید پارچه لباس مدرسه از رنگ‌های شاد و پرطرفدار آن‌ها استفاده کرد. رنگ‌های مناسب سبب سر زندگی و شادی دانش آموزان در مدرسه می‌گردد.

 

پارچه مناسب مانتو مدرسه چه ویژگی هایی دارد ؟

 

داشتن عرض و گرماژ مناسب پارچه مانتو مدرسه

یونیفرم‌های مدرسه هنگام دوخت فقط از یک بخش تولید نمی‌شوند؛ بسته به این که می‌خواهید کدام بخش از لباس فرم مدرسه را بدوزید باید از پارچه‌های مختلف در عرض‌های زیاد استفاده کنید.

به‌طور مثال عموما برای دوخت لباس مدرسه از پارچه‌هایی با عرض 150 سانتی‌متری استفاده می‌شود. برای دوخت مقنعه مدارس از پارچه‌هایی با عرض 90 سانتی‌متری استفاده می‌کنند. پس از توجه به عرض پارچه انتخاب گرماژ مناسب نیز حائز اهمیت است. به‌یاد داشته باشید گرماژی از پارچه را انتخاب کنید که گرمای تابستان و سرمای زمستان را پوشش دهد.

 

ثبات رنگ پارچه و زیبایی لباس مدرسه

از آنجایی که دانش آموزان به‌صورت مداوم مجبورند یونیفرم خود را تن کنند و بشویند؛ باید پارچه انتخابی کیفیت مناسب داشته باشد. اگر پارچه کیفیت خوب نداشته باشد به‌مرور رنگ خود را از دست می‌دهد و دیگر مثل سابق چشم نواز و زیبا نخواهند بود.

 

پارچه مناسب مانتو مدرسه چه ویژگی هایی دارد ؟

 

نداشتن آبرفت پارچه مانتو مدرسه

عامل مهم دیگر پس از داشتن ثبات رنگی، آبرفت پارچه فرم مدرسه می‌باشد. در بعضی از پارچه‌ها مثل پارچه‌های نخی، بعد از چندین بار شست‌وشو امکان دارد سایز لباس کوچک‌تر و حجم پارچه تغییر یابد.

برای رفع این مشکل خیاطان باید پارچه‌ای را برای لباس فرم مدرسه انتخاب نمایند که آبرفت نداشته باشد یا پس از محاسبه آبرفت سایز را برای دانش آموزان تعیین نمایند.

 

تنفس و بافت استاندارد پارچه مانتو مدرسه

یکی دیگر ویژگی‌های مهم برای یونیفرم مدارس بافت و تنفس استاندارد پارچه می‌باشد. چرا که دانش آموزان یونیفرم خود را حداقل یک‌سال به‌طور مداوم پوشیده به‌همین خاطر باید احساس راحتی و حس خوب داشته باشند. تنفس استاندارد در پارچه بدین‌معنا است که در گرمای زیاد از عرق کردن و احساس نارضایتی جلوگیری می‌کند.

 

پارچه اقتصادی و مقرون به صرفه

دانش آموزان در مدارس مختلف کشور به تحصیل می‌پردازند و جزو اقشار مختلف جامعه هستند. توانایی مالی یکسان در مناطق مختلف وجود ندارد. به‌همین علت بهتر است خیاط لباس مدرسه پارچه‌ای را انتخاب کند که حدالامکان ارزان و اقتصادی باشد. همچنین مطمئن شود همه دانش آموزان آن ناحیه می‌توانند برای سال تحصیلی جدید لباس فرم را تهیه کنند.

 

پارچه مناسب مانتو مدرسه چه ویژگی هایی دارد ؟

کلام آخر

درحال حاضر با این شرایط اقتصادی باید برای خریدها و رفع مایحتاج خود انتخاب‌های هوشمندانه و با سیاست داشته باشید. قطعا اگر در دوخت لباس خود از پارچه‌های باکیفیت استفاده کنید از لحاظ ظاهری لباسی آراسته و زیباتر خواهید داشت، و پارچه دوام بیشتری دارد و برای استفاده‌های بلند مدت مناسب‌اند. به نکاتی در این زمینه در مقاله‌ی “پارچه مناسب مانتو مدرسه چه ویژگی‌هایی دارد؟” بازاربزازی پرداختیم.

خبر خوب این است که بازاربزازی با ارائه دست اول پارچه‌های باکیفیتی مثل برندهای معروف مطهری، جامعه، کوکما و انواع پارچه‌های فاستونی مثل پارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی ساده , پارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنی , پارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل ضمانت کیفیت و اصالت و به‌ویژه ضمانت قیمت پایه تمام محصولات را بر عهده دارد.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]