مقدمه‌ای راجب پارچه بزایاق

آیا تاکنون دقت کردید مانتوهای اداری افراد چقدر ایستایی خوبی دارند و همواره آنان را اتو کشیده و منظم نشان می‌دهد. این ویژگی بارز به علت جنس پارچه‌های مانتوهای رسمی و اداری است. لباس‌های اداری با انواع پارچه‌ها دوخته می‌شوند اما امروزه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین و مرغوب‌ترین پارچه‌های مناسب لباس اداری پارچه بزایاق می‌باشد.

درادامه با مقاله‌ی پارچه بزایاق را بشناسید! بازاربزازی همراه شوید تا درمورد ویژگی‌های پارچه‌های بزایاق اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر می‌خواهید بدانید پارچه‌های بزایاق برای چه لباس‌هایی مناسب‌اند ما را همراهی کنید.

 

پارچه بزایاق را بشناسید !

 

پارچه فاستونی بزایاق

صنعت تولید پوشاک امروزه در هر کشوری یکی از صنایع مهم محسوب می‌شود؛ که در آن برای تولید انواع لباس‌ها از پارچه‌های گوناگونی بهره می‌گیرند. چرا که تنوع در پارچه بسیار زیاد است. پارچه‌ها براساس الیافی که در ترکیب تولید آن‌ها استفاده شده است ویژگی‌های منحصر به‌فرد و مخصوصی دارند. به‌همین خاطر با ترکیبات مختلف شاهد تنوع بسیار زیادی پارچه در این حوزه در بازارهای جهانی هستیم.

امروزه پارچه‌های فاستونی متعددی اعم از پارچه‌های پلی استری ورزشی و … در چرخه تولید انبوه موجود هستند. یکی از پارچه‌های پرمصرف جهانی پارچه فاستونی می‌باشد؛ که به‌صورت عمده جهت تولید لباس‌های اداری و همچنین لباس‌های زمستانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پارچه ضخامت زیادی دارد که می‌تواند در برابر عوامل جوی مقاومت زیادی داشته باشد.

 

پارچه بزایاق را بشناسید !

 

پارچه‌های فاستونی تاکنون خاصیت کشسانی نداشتند و عموما برای دوخت کت و شلوار، کت و دامن و شلوارهای مردانه تک و یا مانتوهای راستا مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما خبر خوب این است که پارچه‌های بزایاق دارای خاصیت کشسانی در عرض و طول می‌باشند. بدین‌معنا که این گونه از پارچه‌ها از هر دو طرف کش می‌آیند و دوبرکش هستند.

با گذشت زمان و روی کار آمدن مدل‌های اندامی و پرطرفدار شدن آن‌ها بین مردم سفارش دهندگانی مثل بازاربزازی با سفارش پارچه‌های فاستونی کشی به کارخانجات تولید کننده آن‌ها توانستند به این نیاز پاسخ دهند.

 

پارچه بزایاق را بشناسید !

 

ویژگی‌های پارچه فاستونی بزایاق

از جمله مشخصات و ویژگی‌های منحصر به‌فرد پارچه‌های فاستونی بزایاق می‌توان گفت این پارچه‌ها قابلیت تنفس دارند و می‌توانند جریان هوا را از خود عبور دهند. به‌علت داشتن چنین خاصیتی لباس‌هایی که با این نوع پارچه دوخته شده‌اند مانع از تعریق بدن در داخل لباس می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پارچه‌های بزایاق، ضد چروک بودن آن‌ها است. به‌حدی که لباس‌های این گونه پارچه‌ها می‌توانند تا مدت زیادی حالت اولیه خود را حفظ کنند و خط اتو در مدت زیادی روی آن‌ها باقی بماند.

 

پارچه بزایاق را بشناسید !

 

توجه داشته باشید به همان میزان که میزان الیاف پلی استر در ترکیب ساخت پارچه‌های بزایاق بیشتر باشد بر میزان ضد چروک بودن آن اضافه می‌کند. اما با افزایش الیاف پلی استر ممکن است خاصیت لطافت و نرمی این پارچه کاهش نامحسوسی پیدا کند.

 

روش تشخیص پارچه‌های بزایاق

یکی از روش‌های مورد استفاده و کاربردی به هنگام خرید پارچه‌های بزایاق این است که مقداری از پارچه را در مشت خود قرار دهید و فشار دهید و مدت کوتاهی نگه دارید. اگر پس از باز نمودن مشت خود پارچه چروک شد؛ نشان دهنده این است که پارچه فاستونی نمی‌باشد.

برعکس اگر پارچه چروک نشد یا میزان بسیار کمی چروک شد نشان دهنده این است که پارچه‌ی مقابل شما از جنس فاستونی می‌باشد. شایان ذکر است که هر چقدر میزان الیاف طبیعی در این پارچه‌ها بیشتر باشد کیفیت بالاتری خواهند داشت. به‌همین علت هنگام خرید و انتخاب پارچه از میزان الیاف طبیعی به‌کاررفته در پارچه مطلع گردید.

 

پارچه بزایاق را بشناسید !

 

قیمت پارچه‌های فاستونی بزایاق

قیمت گذاری پارچه‌های فاستونی بزایاق بر اساس عوامل مختلفی انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت این پارچه‌ها میزان الیاف طبیعی به‌کاررفته در آن‌ها می‌باشد. همچنین میزان تراکم الیاف و نوع گره‌های موجود در آن نیز در قیمت این نوع پارچه‌های فاستونی تاثیرگذار می‌باشد. در بازار پارچه کشور ما قیمت پارچه‌های فاستونی بزایاق از حدود متری 200 تا 500 هزار تومان متغیر است. این قیمت پارچه در مقایسه با دیگر پارچه‌های موجود در بازار ایران بالاتر می‌باشد.

 

پارچه بزایاق را بشناسید !

کلام آخر

درحال حاضر با این شرایط اقتصادی باید برای خریدها و رفع مایحتاج خود انتخاب‌های هوشمندانه و با سیاست داشته باشید. قطعا اگر در دوخت لباس خود از پارچه‌های باکیفیت استفاده کنید هم از لحاظ ظاهری لباسی آراسته و زیباتر خواهید داشت، هم این نوع پارچه دوام بیشتری دارد و برای استفاده‌های بلند مدت بسیار مناسب‌اند.

خبر خوب این است که بازاربزازی با ارائه دست اول پارچه‌های باکیفیتی مثل برندهای معروف مطهری، جامعه، کوکما و انواع پارچه های فاستونی ضمانت کیفیت و اصالت و به‌ویژه ضمانت قیمت پایه تمام محصولات را بر عهده دارد. شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف پارچه‌های بزایاق با مشاوران فروش ما تماس حاصل کنید و از جدیدترین قیمت‌ها اطلاعات کسب کنید.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]