ویژگی‌های لباس فرم زنانه

یکی از سوالاتی که برای بانوان ممکن است ایجاد شود، این است که آیا حضور در محیط کار به پوشش خاص نیازمند است؟ آیا می‌توان با همان مانتویی که به میهمانی و سینما می‌روید به محل کار نیز بروید؟

در ادامه با بازاربزازی همراه شوید تا با ویژگی‌های لباس فرم و اداری زنانه آشنا شوید.

 

مقدمه‌ای برای ویژگی‌های لباس فرم زنانه

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ موجود در ایران همانند دیگر نقاط جهان تم خاصی برای پوشش کارمندان خود دارند. ممکن است هر شرکتی یک طرح و رنگ خاص را برای لباس‌های آقایان و بانوان اختصاص دهد که به لباس فرم شناخته می‌شود.

زمانی که صحبت از فرم اداری بانوان می‌شود تصویر بانوان خوش‌پوش ایرلاین‌های هواپیمایی و متصدیان غرفه‌های نمایشگاهی در ذهن‌ها ایجاد می‌شود. اغلب برندهای بزرگ و مشهور بهترین مانتوهای اداری و رسمی را با پارچه‌های باکیفیت انتخاب می‌کنند؛ تا وجه‌ای بهتر و زیباتر در ذهن مشتریان خود ایجاد کنند.

اما در بعضی موارد خانم‌های خوش‌پوش در کسب و کارهای کوچک بدون اجبار برای پوشیدن فرم‌های اداری فقط برای ارائه شخصیتی باکلاس و تاثیرگذار از مدل‌های اداری استقبال می‌کنند. به‌همین خاطر اگر می‌خواهید در محیط کار خود شیک‌پوش و خاص ظاهر شوید با پوشیدن مانتوهای اداری ساده به‌راحتی به این هدف دست یابید.

 

ویژگی های لباس فرم زنانه را بدانید !

 

اکثر لباس‌های رسمی و مانتوهای اداری بانوان با رنگ‌های تیره به بازار عرضه می‌شوند. ترکیب رنگی مورد استفاده در لباس‌های فرم شرکت‌های مختلف عموما رنگ‌های چون سورمه‌ای، مشکی، ذغالی و رنگ طوسی می‌باشد.

دلیل انتخاب رنگ‌های تیره در این لباس‌ها دیر کثیف شدن آن‌ها است تا فاصله زمانی بیشتری برای شست‌وشو آن‌ها ایجاد شود. دلیل دیگر تیره بودن لباس‌های فرم سِت‌شدن با انواع لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر است. در نهایت مهم‌ترین نکته لباس‌های اداری این است که شخص احساس راحتی کند.

 

مناسب‌ترین سایز برای لباس فرم

توجه داشته باشید که هرگز مد و راحتی بیش از حد را برای پوشیدن لباس فرم به‌خصوص شلوارهای اداری دخیل ننمایید. شلوارهای بسیار گشاد و آستین‌های کوتاه که امروزه مد شده‌اند به‌هیچ وجه انتخاب مناسبی برای لباس اداری نیستند چون سبب شلخته و نامنظم دیده ظاهر شما در محیط کار می‌شوند. به‌علاوه فرم‌های بسیار تنگ و شلوارهای کوتاه نیز سبب می‌شود پوشش شما رسمی نباشد.

 

ویژگی های لباس فرم زنانه را بدانید !

 

مناسب‌ترین رنگ برای لباس فرم

یکی از عوامل قابل توجه در مد رنگ لباس‌ها می‌باشد. با اینکه بعضی از این رنگ‌ها بسیار زیبا هستند اما به‌هیچ وجه مناسب مکان‌های رسمی و اداری نمی‌باشد. در محیط کار و مکان‌های رسمی رنگ پوشش شما نشان‌دهنده‌ی نظم خاص و شیک پوشی شما به مخاطب است.

ناگفته نماند بعضی از شرکت‌ها رنگ لباس کارمندان خود را با استفاده از رنگ مارک شرکت انتخاب می‌کنند. یک روش ساده در خرید لباس فرم تهیه یک دست لباس رسمی مشکی است که هرگاه از پوشیدن آن‌ها باهم خسته شدید به‌راحتی به طور جداگانه با دیگر لباس‌های خود سِت کنید. از جمله مناسب‌ترین رنگ پارچه لباس‌های اداری و رسمی می‌توان به رنگ‌هایی چون مشکی، کرمی، زرشکی، خاکستری، بژ، شکلاتی یا قهوه‌ای است.

 

ویژگی های لباس فرم زنانه را بدانید !

 

نکات انتخاب لباس فرم کدام‌اند؟

قد مانتو:

دقت داشته باشید قد مانتو با قد خودتان متناسب باشد و برای انتخاب آن حتما قد خود را ملاک قرار دهید. اگر ظاهری چاق دارید بهترین انتخاب برای شما مانتو اداری با قد بلند می‌باشد. همچنین مانتوهایی با برش‌های عمودی خرج‌کار سبب بلندتر دیده شدن افراد کوتاه می‌شود.

 

سایز مانتو:

همانطور که پیش‌تر اشاره شد مانتوهای تنگ انتخاب درستی برای لباس‌های فرم و اداری نیستند. همانطور که می‌دانید در محیط کار حتی اگر پشت میز نشین باشید فعالیت بسیار زیادی خواهید داشت. لباس فرم همانند لباس‌های رزم است یعنی اگر فردی قوی باشید و قدرت مانور نداشته باشید ضعیف به‌نظر خواهید رسید. پس سعی کنید لباس کاری راحت با سایز مناسب انتخاب کنید تا در ساعاتی که در محیط کار هستید خسته نشوید.

 

ویژگی های لباس فرم زنانه را بدانید !

جنس پارچه لباس:

یکی از ویژگی‌های مهم در لباس‌های فرم داشتن جنس مرغوب می‌باشد. جنس پارچه لباس‌های اداری باید نخی باشد یا درصد بالایی نخ در ترکیباتش وجود داشته باشد. چرا که پارچه‌های باکیفیت سبب ایجاد حساسیت پوستی نخواهند شد و تعریق روی این لباس‌ها منجر به ایجاد بوی بسیار نامطبوع نخواهد شد.

پارچه‌های به‌کار رفته در لباس فرم باید با دوام و کشی باشد تا علاوه بر ایجاد احساس راحتی پس از شست‌وشو نیز مقاومت کافی داشته باشد و آسیب نبیند. همچنین پارچه باید چهار فصل باشد و به‌سرعت چروک نشود. از جمله پارچه‌هایی که این ویژگی‌ها را دارند و در بازار عرضه می‌شوند؛ می‌توان به پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا، پارچه‌های شبه فاستونی ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز و همچنین پارچه‌های لاکرادار یا همان کشی تولید شرکت کوکما و … اشاره کرد.

 

ویژگی های لباس فرم زنانه را بدانید !

 

کلام آخر

درحال حاضر با این شرایط اقتصادی باید برای خریدها و رفع مایحتاج خود انتخاب های هوشمندانه و با سیاست داشته باشید. به ذکر نکاتی مفید در مقاله‌ی “ویژگی‌های لباس فرم زنانه را بدانید!” پرداختیم.

خبر خوب این است که بازاربزازی با ارائه دست اول پارچه‌های باکیفیتی مثل برندهای معروف مطهری، جامعه، کوکما و انواع پارچه‌های فاستونی مثل پارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی ساده , پارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنی , پارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل ضمانت کیفیت و اصالت و به‌ویژه ضمانت قیمت پایه تمام محصولات را بر عهده دارد.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]