مناسب‌ترین پارچه‌ها برای رومیزی

میزهای غذاخوری در بیشتر مواقع اگر بدون پارچه رومیزی مناسب باشند بسیار خشک و ساده جلوه می‌کنند و زیبایی به‌خصوصی نخواهند داشت. به‌همین‌خاطر در دیزاین‌های داخلی از پارچه‌های رومیزی با طرح‌های جذاب برای دکور رومیزی و زیبایی فضا استفاده می‌کنند. از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای رومیزی، می‌توان به ژاکارد و مخمل برای زیبایی میزهای نامتقارن و قدیمی اشاره کرد. در بازار انواع پارچه‌های رومیزی متنوع با طرح‌های بسیار گوناگون موجود است که هر کدام کاربرد جداگانه‌ای دارند.

در ادامه به افرادی که رستوران یا سالن پذیرایی دارند، یا می‌خواهند برای میز ناهار خوری منزل‌شان بهترین و زیباترین رومیزی را انتخاب کنند، توصیه می‌کنیم با بازاربزازی همراه شوند. خبر خوب این است که تمامی پارچه‌هایی که در این مقاله‌ به معرفی آن‌ها می‌پردازیم علاوه بر داشتن طرح و نقش‌های زیبا از دوام و مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند و لک‌ها را می‌توان به راحتی از روی آن‌ها از بین برد.

 

مناسب ترین پارچه ها برای رومیزی

پارچه رومیزی ترمه

رومیزی ترمه یکی از پارچه‌هایی است که تلفیق رنگ و طرح‌های ایرانی در دکوراسیون داخلی می‌باشد. چرا که نقش و نگارهای ایرانی و طرح‌های تذهیب مانند نقش پررنگی در دکوراسیون سنتی ایرانی داشته که از جمله بهترین پارچه‌های این سبک برای رومیزی می‌توان به ترمه اشاره کرد.

ترمه پارچه‌ای است که مملو از طرح‌های هندسی و نقش‌های تذهیب بوده که با قرار گیری روی میز ناهار خوری و میز عسلی فضای منزل را بسیار زیباتر می‌نماید.

پارچه ترمه طرح‌های بسیار گوناگونی با نام‌های اتابکی، کشمیری، زمردی، یزدی، چهرقدی و راه راه داشته که هر کدام به تنهایی سبب خلق فضای متفاوت و بسیار زیبایی در دکوراسیون ایرانی می‌شوند. از این پارچه‌ها به عنوان کاوری مناسب در سطوحی مانند میزهای شیشه‌ای و یا حتی مبل‌ها استفاده می‌شود و باعث می‌شود لک و کثیفی نشان داده نشود. یکی از ترمه‌های اصیل ایرانی که در بازارهای اصفهان و یزد به فراوانی وجود دارد؛ زربفت بوده و به‌همین‌علت قیمت بسیار بالایی نیز دارد. به‌علاوه شایان ذکر است که بدانید مدل‌های رومیزی ترمه را در ابعاد مختلفی برای میزهای ناهار خوری طراحی می‌کنند تا هر سلیقه‌ای را مجذوب خود کند.

مناسب ترین پارچه ها برای رومیزی

پارچه رومیزی مخمل

پارچه‌های مخملی یکی از انواع پارچه‌ها است که استفاده از آن به‌عنوان رومیزی تجلی زیبایی به ویژه در مراسم مجلل می‌شود؛ به‌همین‌خاطر از این پارچه برای میز رستوران‌های مجلل، سالن پذیرایی با ظاهری لوکس و شیک و … استفاده می‌شود.

جنس پارچه‌های مخمل به گونه‌ای است که در مقابل لکه و گرد و غبار مقاومت بسیار بالایی داشته که می‌توانید به راحتی آن‌ها را پاک نمایید. به‌علاوه نرم بودن بافت پارچه‌های مخملی سبب می‌شود تا احساس خوبی به هنگام نشستن پشت میز به شما منتقل شود. شایان ذکر است که پارچه‌های مخملی دربرابر سایش نیز بسیار مقاوم بوده و در مدت طولانی ماندگار خواهند بود.

قرار گیری پارچه‌های مخمل در تزئینات خانه و لوازم دکوراتیو می‌توانید دکوراسیون داخلی خانه خود را زیباتر و مجلل‌تر کنید چرا که این پارچه‌ها علاوه بر داشتن ظاهر زیبا، چروک نمی‌شوند و به هنگام آویزان شدن از اطراف میز نیز چین‌های ظریفی ایجاد می‌کنند.

 

مناسب ترین پارچه ها برای رومیزی

پارچه رومیزی لمه

پارچه لمه یکی از انواع پارچه‌های رومیزی بوده که بسیار سبک و لطیف است و مناسب دکوراسیون‌های کلاسیک نیز می‌باشد. از این نوع پارچه‌ها برای دوخت بهترین پارچه رومیزی با رنگ‌های براق و شیک استفاده می‌کنند. این پارچه‌ها جنس نرم و لطیفی داشته و از آن‌ها برای رومیزی استفاده می‌کنند.

از دیگر مزیت‌های پارچه لمه می‌توان علاوه بر زیبایی مجلل به‌راحتی در شست‌وشو و حفظ ظاهری تمیز و مرتب نیز اشاره نمود. همان‌طور که گفته شد پارچه‌های رومیزی لمه جزو پارچه‌های تزئینی ظریف به حساب می‌آیند که با وسایل تیزی چون چاقو به راحتی پاره می‌شوند. به‌همین‌خاطر در استفاده از این پارچه‌ها باید مراقبت بیشتری داشته باشید تا آسیب نبیند. پارچه‌های لمه به دلیل داشتن رنگ‌های طلایی و براق برای دکوراسیون کلاسیک و مهمانی‌های مجلل کاربرد ویژه‌ای دارند. پارچه‌های لمه در طرح‌ها و ابعاد مختلف 3 تکه یا 5 تکه برای رومیزی جلو مبلی مستطیل در بازار موجود‌اند.

 

مناسب ترین پارچه ها برای رومیزی

پارچه رومیزی ژاکارد

یکی دیگر از انواع پارچه‌ها برای رومیزی، ژاکارد بوده که ترکیب دوام و زیبایی را برای تزئین و تغییر دکوراسیون منزل شما به ارمغان می‌آورد. این پارچه‌ها با الگوهای بافتی دورو و پرزدار جهت رومیزی و تزئین میز با طرح‌های گل‌دار، زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند.

پارچه‌های ژاکارد از جنس‌های مختلفی چون پنبه، پلی استر یا ترکیب آن‌ها بافته می‌شود. انواع گوناگون پارچه‌های رومیزی شیک که با ژاکارد دوخته می‌شوند برای میزهای مستطیلی مناسب‌ترین گزینه‌اند چرا که ایستادگی بسیار خوبی در گوشه‌های میز دارند. این رومیزی‌ها در ابعاد بزرگ نیز در بازار عرضه می‌شوند تا بتوانند کل میزهای مستطیلی را پوشش دهند. پارچه‌های ژاکارد را به راحتی می‌توانید با ماشین‌لباس‌شویی بشویید تا هیچ گونه لکی روی آن باقی نماند.

 

مناسب ترین پارچه ها برای رومیزی

پارچه رومیزی پلی استر

پارچه‌های پلی استر نیز یکی دیگر از پارچه‌های بسیار مقاوم در برابر لکه و رطوبت است که به راحتی چروک نمی‌شود. به‌همین‌علت یکی از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای رومیزی در رستوران‌ها و منازل پارچه‌های پلی استری می‌باشد. این نوع پارچه‌ها دارای کاتالوگ‌های پارچه رومیزی در طرح‌ها و سایزهای گوناگون بوده که تمامی سلیقه‌ها را نیز پوشش خواهد داد. از آنجایی که لک روی پارچه‌های پلی استری باقی نمی‌ماند به آسانی نیز شسته می‌شوند و از جمله مزیت‌های دیگر آن‌ها کشباف بودن است. ویژگی کشباف بودن پارچه‌های پلی استری سبب می‌شود تا برای پوشاندن میزهای گرد نیز مناسب باشند. به‌علاوه چین‌های ظریف و زیبایی نیز روی میز ایجاد می‌کنند.

 

مناسب ترین پارچه ها برای رومیزی

 

کلام آخر

بازاربزازی در این سری از مقالات خود به معرفی مناسب‌ترین پارچه‌های رومیزی همچون پارچه‌های رومیزی ترمه، مخمل، ژاکارد، لمه، پلی استر پرداخت.

ما در بازاربزازی با ارائه انواع پارچه‌های فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی مثل پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی و پارچه فاستونی فیلافیل و … خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات راحت کرده تا بتوانید به سرعت خریدی با کیفیت را با ما تجربه نمایید.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]