مناسب‌ترین پارچه‌های مانتو فرم مدرسه کدام‌اند؟

همانطور که می‌دانید یونیفرم مدرسه که به آن لباس مدرسه نیز می‌گویند، یک نوع از پارچه‌ای است که جهت تولید لباس‌های متحدالشکل و یک‌دست برای دانش آموزان پسر و دختر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که دانش آموزان ساعاتی زیادی در مدرسه با این لباس‌ها حضور دارند باید برای دوخت و تهیه لباس فرم مدارس دقت شود تا از پارچه‌های باکیفیت با ویژگی‌های مهم استفاده گردد. بازاربزازی در مقاله‌ی مناسب‌ترین پارچه‌های مانتو فرم مدرسه کدام‌اند؟ قصد دارد شما را با انواع مختلف پارچه‌های مناسب تولید لباس فرم مدارس آشنا کند پس با ما همراه شوید.

 

معرفی انواع پارچه‌های مانتو مدارس

از آنجایی که جمعیت دانش آموزان در هر کشوری مثل کشور ما بخش مهمی را به خود اختصاص می‌دهد؛ پارچه‌های متعدد و متنوعی نیز می‌تواند برای این بخش اختصاص داده شود. هر سال مسئولان مدرسه طبق شرایط موجود در مدرسه خود تعدادی پارچه را برای تهیه و تامین طبق قیمت مناسب و ویژگی‌های مهم و مناسب بودن برای مانتو مدرسه انتخاب می‌کنند.

در بررسی ویژگی‌های مهم به مواردی مثل مقدار پارچه، جنس پارچه، کیفیت، میزان مقاومت، رنگ و تنفس پارچه بسیار بیشتر دقت می‌شود. مسئله مهم دیگر قیمت پارچه به‌کار رفته در مانتو مدرسه می‌باشد. چرا که مدیران و مسئولان مراکز آموزشی تلاش خود را می‌کنند تا پارچه‌ی انتخابی حتی‌المقدور کمترین قیمت را داشته باشد. به دلیل اینکه خانواده‌ها در هر بخشی از جامعه بتوانند یونیفرم مدرسه را تهیه کنند.

 

مناسب ترین پارچه های مانتو فرم مدرسه کدامند ؟

 

پارچه مناسب لباس مدرسه پارچه‌ای است که برای تولید انواع مختلف و بخش‌های گوناگون یونیفرم لباس مدارس پسرانه و دخترانه کاربرد دارد. جنس آن می‌تواند از پارچه‌های مختلف، الیاف گوناگون طبیعی، مصنوعی و یا درصدی متفاوت از این دو باشد. لباس یونیفرم مدارس از جنبه‌های مختلفی قابل تقسیم‌بندی است. طبق اینکه دانش آموزان دختر باشند یا پسر و لباس‌های آن‌ها چه بخش‌ها و ترکیباتی داشته باشد، می‌توان برای تولید آن‌ها از پارچه‌هایی همچون ترگال، پارچه کجراه و … استفاده نمود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این پارچه‌ها می‌پردازیم.

 

پارچه مناسب یونیفرم مدارس ترگال

مناسب‌ترین پارچه‌ مانتو فرم مدرسه که در بخش اول بررسی می‌کنیم پارچه ترگال است. پارچه ترگال جزو پارچه‌های کاربردی شناخته شده است که برای تولید و دوخت اکثر منسوجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای معروف و مهم این نوع پارچه استفاده از آن در تهیه و دوخت مانتوهای مدرسه دخترانه، یونیفرم مدرسه‌های پسرانه به‌علاوه تولید و دوخت لباس‌های رسمی و فرم اداری است.

این نوع پارچه در رنگ‌های بسیار زیادی به تولید می‌رسند. اکثرا رنگ‌های سورمه‌ای از پارچه ترگال جهت تولید مانتو و یونیفرم مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ماه‌های اخیر قیمت این نوع پارچه افزایش و رشد زیادی داشته است اما همچنان قیمت آن برای تولید لباس فرم مدارس مقرون به‌صرفه‌تر می‌باشد. اکثرا برای تولید لباس‌های فرم مدارس از عرض 150 سانت و گرماژ 700 گرمی از پارچه ترگال استفاده می‌شود.

 

مناسب ترین پارچه های مانتو فرم مدرسه کدامند ؟

 

پارچه مناسب یونیفرم مدارس کجراه

یکی از دیگر از پارچه‌های پرطرفدار و پرکاربرد پارچه کجراه می‌باشد که شباهت‌های زیادی به پارچه ترگال دارد. پارچه‌های کجراه دارای بافت‌های متفاوت از دیگر پارچه‌ها هستند. بافت این نوع پارچه کج و مورب بوده و این خاصیت سبب شده تا این پارچه ویژگی‌های بیشتری را نسبت به دیگر پارچه‌ها از آن خود نماید. از پارچه کجراه برای تولید و دوخت انواع یونیفرم مدارس دخترانه، مدارس پسرانه و انواع مقنعه‌های اداری استفاده می‌شود. قیمت پارچه کجراه تقریبا مناسب و نزدیک به قیمت پارچه مانتو مدارس ترگال است.

 

مناسب ترین پارچه های مانتو فرم مدرسه کدامند ؟

 

پارچه مناسب یونیفرم مدارس تترون

یکی از پر مصرف‌ترین پارچه‌های موجو در صنعت نساجی پارچه تترون می‌باشد. یکی از ویژگی‌های بارز این پارچه که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد کاربرد آن در تولید انواع مختلف لباس‌های مدارس است. چرا که از پارچه‌های تترون می‌توان جهت تولید مانتو مدرسه، مقنعه و بخش‌های گوناگون یونیفرم مدارس استفاده نمود.

این نوع پارچه دارای قیمتی اقتصادی و مقرون به‌صرفه می‌باشد. انتخابی مناسب و ارزان است. علاوه بر قیمت مناسب این پارچه، تترون رنگ‌های بسیار متنوع و زیادی نیز دارد که در طرح‌های مختلف و متعدد به تولید می‌رسند. همچنین پارچه تترون دارای عرض‌ها و گرماژهای مختلف می‌باشد. برای تولید و دوخت لباس مدارس می‌توانید از پارچه تترون با عرض‌های 90، 110، 150، 180، 200 و 300 سانتی‌متری طبق نیاز خود استفاده کنید.

پارچه تترون در اکثر کارخانه‌های نساجی و تولیدات پارچه کشور به تولید انبوه می‌رسد که براساس گزینه‌ها و شرایط خود می‌توانید بهترین موارد را خریداری نمایید.

 

مناسب ترین پارچه های مانتو فرم مدرسه کدامند ؟

 

پارچه مناسب یونیفرم مدارس فاستونی

یکی دیگر از پارچه‌های مناسب برای تولید و دوخت لباس فرم مدارس دخترانه و پسرانه پارچه فاستونی است. به‌همین علت این نوع پارچه برای تولید انبوه مانتوهای دخترانه، تولید شلوارهای مدارس پسرانه و دیگر بخش‌های لباس‌های فرم مدارس به‌کار برده می‌شود.

برای تولید پارچه‌های فاستونی از موادی مثل الیاف طبیعی، پشم، پلی استر یا ویسکوز استفاده می‌کنند. اگر میزان الیاف پشمی در تولید این پارچه بیشتر از دیگر الیاف باشد، باعث افزایش قیمت مانتوهای مدارس با این نوع پارچه می‌شود. پارچه‌های فاستونی دارای کیفیت بسیار مناسب هستند و اگر می‌خواهید از این نوع پارچه برای دوخت مانتوهای مدارس استفاده کنید بهتر است از عرض‌های 150 یا 160 سانتی‌متری استفاده کنید.

 

پارچه مناسب یونیفرم مدارس پشم ترویرا

یکی دیگر از مناسب‌ترین پارچه‌ مانتوهای فرم مدارس و لباس اداری پارچه‌های پشم ترویرا هستند که جزو پارچه‌های فاستونی قرار می‌گیرند. از جمله ویژگی‌های بارز و خوب این نوع پارچه‌ها که سبب محبوبیت آن‌ها شده می‌توان به ایستایی خوب هنگام دوخت، کیفیت بالای پارچه، پرگشت‌پذیری عالی الیاف پشم فقط با آویزان ماندن و خاصیت تنظیم دمای طبیعی الیاف طبیعی پشم در تابستان و زمستان اشاره کرد.

برای شست‌وشو این پارچه نیز باید از آب 30 درجه سانتی‌گراد استفاده کنید. با همت و تلاش کارخانجات با سابقه برای تولید انواع پارچه‌های فاستونی می‌توانید بر اساس شرایط و نیاز از قواره و متراژهای مختلف جهت دوخت استفاده کنید.

 

مناسب ترین پارچه های مانتو فرم مدرسه کدامند ؟

کلام آخر

درحال حاضر با این شرایط اقتصادی باید برای خریدها و رفع مایحتاج خود انتخاب های هوشمندانه و با سیاست داشته باشید. قطعا اگر در دوخت لباس خود از پارچه‌های باکیفیت استفاده کنید از لحاظ ظاهری لباسی آراسته و زیباتر خواهید داشت، و پارچه دوام بیشتری دارد و برای استفاده‌های بلند مدت بسیار مناسب‌اند. به نکاتی مفید در مقاله‌ی “مناسب‌ترین پارچه‌های مانتو فرم مدرسه کدام‌اند؟” پرداختیم.

خبر خوب این است که بازاربزازی با ارائه دست اول پارچه‌های باکیفیتی مثل برندهای معروف مطهری، جامعه، کوکما و انواع پارچه‌های فاستونی مثل پارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی ساده , پارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنی , پارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل ضمانت کیفیت و اصالت و به‌ویژه ضمانت قیمت پایه تمام محصولات را بر عهده دارد.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]