استایل وینتیج

استایل وینتیج (vintage) سبکی است که افراد می‌توانند با پوشیدن لباس‌های سبک قدیمی استایلی متناسب با سبک مدرن خلق کنند. امروزه این استایل در کل جهان طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. لباس‌های کاربردی برای سبک وینتیج قدیمی‌اند اما کهنه نیستند و هیچ نوع پارگی، رنگ و رو رفتگی نیز نباید در آن‌ها وجود داشته باشد. درادامه با بازاربزازی همراه شوید تا اطلاعات کامل‌تری را در این زمینه کشف کنید و با سبک‌های مختلف مردانه و زنانه از استایل وینتیج آشنا شوید.

استایل وینتیج از سال‌ها پیش تاکنون تغییرات زیادی در مفهوم داشته است. امروزه افراد به زیبایی لباس‌های سبک قدیمی را به‌همراه آیتم‌ها و اکسسوری‌های امروزی ترکیب کرده و تیپ و استایل منحصر به فرد و شیکی را برای خود خلق می‌کنند.

استایل آنتیک با وینتیج بسیار متفاوت بوده چرا که لباس‌های به‌کار رفته در استایل آنتیک طراحی بالای صدسال داشته اما در استایل وینتیج لباس‌ها عمر کمتر از صدسال دارند. اگر شما علاقه به پوشیدن لباس‌های قدیمی ندارید می‌توانید برای ایجاد استایل وینتیج از اکسسوری‌های قدیمی استفاده کنید. همچنین برای ایجاد استایل مورد علاقه‌تان می‌توانید مدل‌های مختلف را جستجو کنید تا برای تیپ نهایی خود دچار تشویش نشوید.

 

استایل وینتیج را بشناسید! - بخش اول

 

تاریخچه استایل وینتیج

لباس‌ها و اکسسوری‌هایی جزو استایل وینتیج قرار می‌گیرند که در زمان‌های قدیم از 20 الی 100 سال گذشته طراحی و تولید شدند. این لباس‌ها آن زمان بسیار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. برای اولین بار پس از جنگ جهانی اول به علت کمبود پارچه در بازار، مردم مجبور شدند لباس‌های قدیمی‌تر خود را بازسازی و ترمیم کنند و دوباره از آن‌ها استفاده کنند. طی چندین سال این کار به یک سبک تبدیل شد به طوری که لباس‌های نو با سبک قدیمی تلفیق گردید و طرفداران زیادی پیدا کرد. لباس‌های به کار رفته در استایل وینتیج، هرگز کهنه و رنگ و رو رفته نبودند به طوریکه به دلیل طراحی بعضی از این استایل‌ها توسط طراحان مشهور و سرشناس ارزش بسیار زیادی نیز پیدا کردند.

 

استایل وینتیج را بشناسید! - بخش اول

 

خلق استایل وینتیج

برای خلق استایل وینتیج مردانه در دنیای مد و فشن معمولا از پارچه‌هایی از جنس پنبه، پشم و یا کتان استفاده می‌شود. از رنگ‌های قهوه‌ای، خاکستری و سبز و به طور کل از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنند. یکی از شاخصه‌های بارز استایل وینتیج بلوزهای گل‌دار و طرح‌هایی با چاپ قدیمی است. این لباس‌ها را می‌توان با شلوار جین یا دامن‌های سبک جدید سِت کرد. اکسسوری‌های رایج برای ایجاد استایل وینتیجی عبارت‌اند از کلاه، کیف، کفش چرم و چتر.

 

 

استایل وینتیج را بشناسید! - بخش اول

 

چگونه به استایل وینتیج برسیم؟

استایل وینتیج سبک‌های گوناگون دارد که طبق سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. افراد برای ایجاد استایل وینتیج آیتم دلخواه خود را از یک دهه میلادی انتخاب می‌کنند. برعکس عده‌ای نیزعلاقه‌مند به پوشیدن لباس‌های دهه‌های گذشته‌اند و آن‌ها را برمی‌گزینند. عده‌ی دیگری نیز از ترکیب لباس‌های سبک جدید و مد روز با لباس‌های قدیمی استفاده می‌کنند و استایل بسیار خاصی را خلق می‌کنند. یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای داشتن جذاب‌ترین استایل به سبک وینتیج ترکیب کردن لباس‌های دو دوران است. توجه داشته باشید پیش از هرچیزی ابتدا به سلیقه شخصی خود رجوع کنید. پس از جستجوی لباس‌های سبک قدیمی متوجه شوید که اصلا طرفدار چنین لباس‌های این سبکی نیستید.

 

استایل وینتیج را بشناسید! - بخش اول

 

افرادی که در کمد خود کت چرم، کت جین، کیف و کفش چرم و تی‌شرت‌های این سبکی دارند به راحتی می‌توانند چندین استایل مختلف به سبک وینتیج خلق کنند. این المان‌ها هیچ گاه از مد نیفتاده و به آسانی با دیگر لباس‌ها در سبک‌های مختلف قابل سِت شدن هستند.

یکی از ویژگی‌های مهم در هنگام ساخت استایل وینتیج، داشتن خلاقیت است. چرا که شما با خلاقیت خود می‌توانید از لباس‌های قدیمی و ترکیب با سبک جدید استایل متفاوت و جذابی برای خود بسیازید. برای داشتن چنین خلاقیتی می‌توانید در مجلات مد و اینترنت جستجو کنید و با ایده‌گیری از انبوده استایل‌های موجود در سراسر دنیا زیباترین را از آن خود کنید.

توصیه می‌کنیم اجزای استایل وینتیج را محتاطانه انتخاب کنید. سعی کنید از ایده‌ها و تجارب دیگران استفاده کنید. لباس پوشیدن به سبک وینتیج کمی دشوارتر از استایل‌های عادی و معمولی است و انتخاب اشتباه در یک المان یا لباس ممکن است تیپ شما را زشت جلوه دهد. به همین‌خاطر به یاد داشته باشید الگوبرداری از مدل‌های موجود در اینترنت بسیار مهم است و سبب می‌شود علاوه بر داشتن استایل بسیار شیک، دچار سردرگمی نیز نشوید.

 

استایل وینتیج را بشناسید! - بخش اول

کلام آخر

هم‌اکنون با گسترش دنیای مد و فشن افراد زیادی به دنبال داشتن استایل‌های با اصالت و نوستالژی هستند. به همین‌خاطر به دنبال سبک‌هایی مثل وینتیج می‌روند. همان‌طور که بازاربزازی در مقاله‌‌ی استایل وینتیج را بشناسید گفت، شما می‌توانید به راحتی با داشتن کمی حوصله، وقت، سلیقه و الگوبرداری از مدل‌های سراسر دنیا و با استفاده از لباس‌های طراحی شده قدیمی توسط طراحان برجسته به خلق استایل متفاوت و جدیدی در دنیای مد بپردازید.

توجه کنید هر لباس کهنه و قدیمی موجود در کمد لباستان مناسب این استایل نیست. لباس‌هایی در این سبک مدنظر است که از سال تولید و طراحی آن‌ها 20 الی 100 سال گذشته باشید. توصیه می‌کنیم برای یادگیری خلق استایل‌های مردانه و زنانه به سبک وینتیج حتما در بخش بعدی ما را همراهی کنید.

ما در بازاربزازی با ارائه انواع پارچه‌های فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی مثل پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی و پارچه فاستونی فیلافیل و … خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات راحت کرده‌ایم تا بتوانید به سرعت خریدی با کیفیت را با ما تجربه نمایید.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]