پارچه های فاستونی به دلیل کیفیت بالا، خوش دوخت و خوش اتو بودن در تمام دنیا برای دوخت کت و شلوار مردانه مورد استفاده قرار می گیرند.انواع جدید این پارچه ها امروزه برای دوخت کت و شلوار و کت و دامن های زنانه و شلوار های اندامی زنانه و مردانه بسیار مورد استفاده هستند.دانستن همه چیزهای مهم درباره پارجه های فاستونی به شما کمک می کند استفاده بهتر و مناسب تری از این پارچه داشته باشید؛ پس در ادامه این مقاله همراه بازار بزازی باشید.

 

١_تاریخچه پارچه فاستونی در ایران

تولید پارچه فاستونی در ایران بیش از صد سال قدمت دارد. کارخانه های مطرح و موفقی در این زمینه در کشور عزیزمان فعالیت کرده اند و تاریخچه تولید پارچه فاستونی را به دورانی درخشان در این مرز و بوم تبدیل کرده اند. از اولین کارخانجات تولید کننده فاستونی در ایران مانند کارخانه وطن گرفته تا تولیدکنندگان مطرح امروزی، مانند کارخانجات  مطهری ، جامعه و کوکما همه در اعتلای نام این صنعت کوشیده اند و برگی زرین از تعهد و پشتکار بر دفتر صنعت نساجی کشور از خود بر جای نهاده اند. کارخانجات تولید کننده پارچه فاستونی در ایران از اولین نسلهای تولید کننده صنعتی پارچه در این آب و خاکند و با پشتمار و تخصص و همت بلند مدیران، مهندسان و کارگران خود توانسته اند از جاده ناهموار تحریم و تخریب صنایع داخلی عبور کنند. امیدواریم با رفع موانع موجود ارتباط لازم با صنعت روز نساجی دنیا برقرار شود و این صنعت به جایگاه بلندی که شایسته نام ایران و ایرانی در دنیا است دست یابد.

 

٢-مواد تشکیل دهنده پارچه فاستونی چیست؟

اصلی ترین ماده اولیه پارچه های فاستونی از دیرباز پشم گوسفند بوده است، پشمی که با استانداردی خاص تولید و مصرف می شود. نسل خاصی از گوسفندان (گوسفندان استرالیایی) دارای پشمی بلندتر از گوسفندان معمول هستند. این تارهای بلندتر پشم به هنگام ریسندگی با ایجاد گره کمتر در نخ، تار مرغوب تری پدید می آورند که بادوام تر و با کیفیت تر از نخهایی است که از پشم معمولی تهیه می شوند. از سوی دیگر الیاف پشم گوسفند با خواص طبیعی خود مانند مقاومت در برابر نفوذ آب، برگشت پذیری از چروک با آویزان ماندن و نگه داشتن مولکولهای هوا در بین الیاف خود، نخی بسیار مرغوب پدید می آورند که راحتی بالایی برای مصرف کننده به همراه می آورد. پارچه های فاستونی به همین دلایل برعکس پارچه های تهیه شده از مواد مصنوعی با کیفیت پایین که در زمستات سرد و در تابستان گرم هستند، تعادل دمایی خوبی برای پوست در فصول مختلف به وجود می آورند و به اصطلاح پارچه هایی چهار فصل هستند، در تابستان خنم هستند و به پوست اجازه تنفس می دهند و در زمستان با حفظ گرمای بدن نزدیک پوست از احساس سردی هوا جلوگیری می کنند.

 

همه چیز درباره پارچه های فاستونی

 

 

پارچه های فاستونی در سه دسته اصلی پشم/ترویرا، ترویرا /ویسکوز و پلی استر/ویسکوز تولید می شوند.

پارچه های پشم /ترویرا که گران قیمت ترین نوع پارچه های فاستونی هستند از ترکیب الیاف پشم با الیاف ترویرا تولید می شوند. هر چه درصد پشم به مار رفته در پارچه بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. فاستونیهای پشم ترویرا در بازار ایران بیشتر با درصدهای ١٠/٩٠، ۲۰/٨٠ و ۴۵/۵۵ یافت می شوند که عدد کوچکتر نشان دهنده درصد پشم پارچه است.

فاستونی ۴۵/۵۵ پشم /ترویرا مرغوب ترین فاستونی تولید داخل و محبوب ترین آنهاست. کالیته هایی که با نام پشم ترویرا در سایت بازاربزازی ارائه کرده ایم همه فاستونی ۴۵/۵۵ هستند. نوع دیگر پارچه های فاستونی، معروف به شبه فاستونی، پارچه های فاستونی هستند که از ترکیب ترویرا ویسکوز بافته می شوند، الیاف ویسکوز به کار رفته در این پارچه ها نوعی الیاف بر پایه مواد طبیعی هستند که طی فرآیندهای خاصی تولید می شوند. این پارچه های فاستونی خوش اتو و خوش دوخت هستند و دوام بیشتری نسبت به پارچه های پشم ترویرا دارند و از قیمت مناسب تری هم برخوردارند. نوع دیگر پارجه های شبه فاستونی پارچه های با ترکیب پلی استر ویسکوز هستند این پارچه ها از نظر ظاهری تفاوتی با فاستونی های دیگر ندارند و تنها از قیمت مناسب تری برخوردارند. نوع آخر و جدیدترین عضو خانواده فاستونی، فاستونیهای لاکرادار یا کشی هستند، این پارچه ها در دو نوع دوبرکش و یک برکش تولید می شوند. پارچه های کشی اغلب از یک جهت حالت کشسان دارند اما پارچه های فاستونی دوبرکش یا بِزاَیاغ هم از طول حالیت کشسان دارند و هم از عرض و بسیار مورد توجه خانمها هستند به صورت ویژه چرا که خانمها بیشتر علاقمند به دوخت و استفاده از شلوارهای اندامی و یا با مدلهای بدون کمربند هستند که از پارچه های کشسان تهیه می شوند. کیفیت بالای پارچه های فاستونی و خوش دوخت و خوش اتو بودن این پارچه ها در کنار دوام بالا، تول نشدن در اثر استفاده، ثبات رنگ و کیفیت از برتریهای پارچه های فاستونی کش نسبت به دیور انواع پارچه های کشی موجود در بازار است.

 

٣-تنوع طرح و بافت پارچه های فاستونی

پارچه های فاستونی با ترکیبهای مختلف در بافتها و طرحهای متنوع نظیر پارچه گاباردین ، پارچه فیلافیل ، پارچه جودون ، پارچه فاستونی سوزنی ، پارچه دیپلمات ، پارچه فاستونی کشی و پارچه فاستونی چهارخانه تولید می شوند. تنوع طرحهای پارچه های فاستونی بسیار گسترده است. هر سرشاخه دارای تنوع طرحی زیرشاخه های مربوط به خود است، طرحهای چهارخانه و دیپلمات به شکلهای متنوع و در زمینه های متنوعی تولید می شوند. رنگهای پارچه های فاستونی بیشتر در طیفهای مشکی، نوک مدادی، خاکستری، سرمه ای، کرم، آبی و آبی نفتی تولید می شوند. این رنگها هم برای دوخت پارچه کت و شلوار و کت و دامن پرطرفدار هستند هم برای شلوار و کت های تک.

 

پارچه های فاستونی

 

کلام آخر

در شرایطی که هزینه های زندگی، امروزه بسیار سنگین شده اند یکی از بهترین راههای استفاده بهتراز درآمد، خرید با بهترین قیمت و کیفیت است. خرید اجناس با قیمت پایین اما بی کیفیت در واقع افزایش هزینه ها را به دنبال دارد اما خرید کالای باکیفیت هم زمان بیشتری نیاز شخص را مرتفع می سازد هم رضایت خاطر و آرامش مصرف کننده را به دنبال دارد. یافتن محصولات با اصالت و باکیفیت در بازار امروز کاری سخت و زمان بر است. فروش کالاهای تقلبی و کپی بی کیفیت باعث شده یافتن محصولات با اصالت دغدغه همیشگی مصرف کننده ایرانی باشد. شناخت برندها و تولید کننده های معتبر و ارائه دهنده های محصولات آنها از بهترین راههای خرید باکیفیت است.

بازاربزازی با ارائه دست اول محصولات کارخانجات معتبر و مطرح داخلی تولید کننده پارچه فاستونی به قیمت پایه بازار خیال مصرف کننده را از بابت خرید با کیفیت و به قیمت آسوده کرده است. از سوی دیگر خرید آسان و سریع آنلاین را برای شما فراهم کرده ایم تا بدون نیاز به مراجعه به بازار خرید خود را انجام دهید  اگر تولیدکننده یا فروشنده پارچه هستید برای خرید عمده با ما تماس بگیرید. اگر خرید از اينستاگرام و دیدن هر روزه استوریها و پستهای اطلاعاتی ما برای شما جذاب است، پیج اینستا گرام ما منتظر حضور گرم شماست.

همراه شماییم

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]