محاسبه طول و عرض پارچه روش خاص خود را دارد که در ادامه نوشتار محاسبه عرض و طول پارچه به توضیحی مختصر درباره آن می پردازیم .

همانطور که می دانیم تمامی پارچه ها به شکل یک سره در کارخانجات تولید می شوند و سپس به طولهای مشخصی برش می خورند و دور طاقه پیچیده شده ، روانه بازار می شوند .

فروشندگان و مغازه داران بنا به درخواست و نیاز مشتری از یان طاقه ها پارچه رابرش می زنند ، از چند سانتیمتر تا چنر متر ، و با محاسبه قیمت پارچه را به مشتری می فروشند .

محاسبه عرض و طول پارچه

عرض پارچه چگونه محاسبه می شود ؟

در کارخانه پارچه با عرض مشخص به صورت پیوسته بافته می شود تا پس از تولید و تکمیل در متراژی مشخص برش بخورد و دور طاقه پیچیده شود و آماده ارسال به بازار گردد .

به عنوان مثال پارچه های فاستونی با عرض یک و نیم متر تولید می شوند و به طور متوسط طول هر طاقه حدود 30 متر است .

معمولا در طاقه های کتابی پارچه ها به صورت دولا طاقه پیچ می شوند و عرضی که در طاقه از پارچه می بینید ، نصف عرض واقعی پارچه است که در مورد پارچه های فاستونی که دور طاقه کتابی (مستطیلی) پیچیده شده اند ، می شود 75 سانتیمتر.

طول پارچه چگونه محاسبه می شود ؟

همانگونه که تا بدینجا توضیح دادیم در کارخانه پارچه با طول بی نهایت ! تولید می شود و سپس به اندازه استاندارد طاقه آن پارچه برش می خورد تا طاقه پیچ شود و شما هم هنگام مراجعه به بازار و فروشگاه متراژ یا همان طول مورد نیاز خود را خریداری می نمایید که می تواند 10 سانتیمتر یا 10 متر باشد .

پس عملا آنچه که در مورد پارچه مهم است عرض آن است .

محاسبه عرض و طول پارچه

عرض پارچه چه اطلاعاتی به ما می دهد و چرا مهم است ؟

اولین جایی که دانستن عرض پارچه برای شما مهم است هنگام پرسیدن قیمت است .

فرض کنید به دنبال خرید پارچه ملحفه هستید . پارچه های تیترون به عنوان مثال با عرضهای مختلفی تولید می شوند . نمی توانید قیمت پارچه با عرض یک و نیم متر را با پارچه با عرض یک کتر مقایسه کنید چرا که یک متر از پارچه با عرض بیشتر مساحت بیشتر و در نتیجه ( حتی با وجود کیفیت یکسان ) قیمت بالاتری خواهد داشت .

پس دقت کنید تنها به پایین تر بودن قیمت پارچه ارائه شده نگاه نکنید ، توجه کنید عرض پارچه چقدر است و سپس پارچه ها را از نظر قیمت با هم مقایسه نمایید.

نکته مهم دیگری که دانستن عرض پارچه برای شما دارد تاثیر مستقیم آن در مدل و لباسی است که قصد دوخت آن را دارید .

فرض کنید به دنبال خرید پارچه جادری برای دوخت چادر عبایی هستید . اگر عرض پارچه انتخابی شما 1.8 متر  یا یک متر و هشتاد سانتیمتر باشد عبای شما بدون درز در قسمت پشت یا با کمترین میزان تکه از آب درخواهد آمد و زیباتر خواهد شد و شما به میزان پارچه کمتری نیاز خواهید داشت اما اگر پارچه با عرض 1.5 متر یا یک متر و پنجاه سانتیمتر خریداری کرده باشید به متراژ بیشتری نیاز خواهید داشت و عبا در قسمت پشت تکه های بیشتری خواهد خورد .

پس شما به عنوان خریدار باید با توجه به نوع مصرف و یا الگوی دوخت، عرض پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

بازار بزازی مرجع تخصصی فروش پارچه با بهترین برندهای فاستونی 

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت ، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه ، محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.
ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودونپارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببیرید.
www.bazarbazazi.com

راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 17 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات شما عزیزان است.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]