چگونه لباس و مانتو فرم را شست‌وشو دهیم؟

یکی از مشکلات و دغدغه‌های افراد شاغل نحوه شست‌وشو لباس فرم و مانتو اداری آن‌ها است؛ چرا که باید لباس فرم را طوری شست‌وشو داد که لباس کیفیت و زیبایی خود را حفظ کند. به‌همین خاطر هنگام شست‌وشوی لباس فرم اداری باید نکات و تکنیک‌هایی رعایت شوند که موجب حفظ کیفیت و افزایش طول عمر آن‌ها گردند.

اگر به دنبال یادگیری شست‌وشو مناسب لباس‌های اداری خود هستید تا از مشکلاتی چون رنگ پریدگی، پرز دادن و آب رفتن لباس رها شوید در ادامه با مقاله‌ی (چگونه لباس و مانتو فرم را شست‌وشو دهیم؟) بازاربزازی همراه شوید تا نکات آموزشی و کلیدی را در این باره بیاموزید.

 

چگونه لباس و مانتو فرم را شست و شو دهیم ؟

 

به‌صورت کلی پارچه‌های لباس فرم اداری جنس‌های متوسط و دوخت ظریف دارند. همچنین از چسب‌هاو آسترهایی برای فرم بهتر تشکیل شده‌اند تا در مقابل فشار و شست‌وشو آسیب‌پذیرتر شوند. به‌همین علت مقوله‌ی شستن مانتوهای اداری و نگهداری آن‌ها باید بادقت بیشتر و حساسیت ویژه‌ای انجام شود.

باید توجه داشته باشید که به‌علت زیاد بودن تنوع و گستردگی جنس‌های پارچه‌ها، نوع دوخت و رنگ، انواع شست‌وشوهای متفاوتی برای لباس‌های فرم و اداری موجود است. توجه نمودن به شیوه شست‌وشو یعنی دستی یا با استفاده از ماشین‌لباس‌شویی و همچنین مناسب بودن دمای آب نیز باید مورد اهمیت قرار گیرد. چون یکی از نکات مورد اهمیت در تخریب کیفیت و جنس لباس‌های بیش از حد داغ بودن آب و بی‌کیفیت بودن نوع ماده شوینده است.

 

چگونه لباس و مانتو فرم را شست و شو دهیم ؟

 

چگونگی شست‌وشوی لباس فرم اداری تیره رنگ

لباس‌های اداری و مانتوهای فرم تیره پارچه‌های حساس‌تری نسبت به لباس‌های روشن دارند. کوچک‌ترین لکه‌ها و رنگ پریدگی‌ها به‌سرعت اثر خود را نشان می‌دهند و این مشکل اصلا خوشایند کارمندان نبوده است.

به‌همین خاطر برای شست‌وشوی لباس فرم اداری ابتدا باید توجه کنید به‌هیچ وجه از پودر ماشین‌لباس‌شویی برای شست‌وشو استفاده نکنید. مایع‌لباس‌شویی مناسب‌ترین گزینه است. یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در شست‌وشوی لباس فرم تیره از آن استفاده کنید؛ ترکیب سرکه سفید با مایع‌ظرف‌شویی است. همان‌طور که اکثر شما می دانید مشکین‌شو یا همان مایع‌لباس‌شویی مخصوص لباس‌های مشکی و تیره نیز بهترین گزینه می‌باشد.

 

چگونه لباس و مانتو فرم را شست و شو دهیم ؟

 

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت هنگام شست‌وشو لباس‌های فرم اداری این است که برای حفظ کیفیت پارچه و لباس آن را پشت‌ و رو کنید. با این کار از فشار مستقیم به بافت لباس و پارچه جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش خواهید داد.

هنگام شست‌وشو از آب ولرم استفاده کنید و همچنین توجه کنید پس از شست‌وشو برای خشک کردن لباس‌ها از نور مستقیم آفتاب و خورشید استفاده نکنید چرا که نور مستقیم خورشید رنگ لباس‌ها را روشن و بور می‌کند.

 

چگونگی شست‌وشوی لباس فرم اداری روشن

شستن لباس‌های فرم اداری روشن مردانه و زنانه نیازمند دقت ویژه‌تری خواهد بود. یکی از اقدامات مهم هنگام شست‌وشو، جداسازی لباس‌های روشن و تیره است. در ضمن باید به جای استفاده از پودر از مایع‌لباس‌شویی و سفید‌شوی‌هایی استفاده کنید که مناسب لباس‌های روشن هستند. همانند شستن دیگر لباس‌های فرم اداری نباید برای شستن لباس‌های فرم روشن هم از آب داغ استفاده کنید و آن‌ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

 

چگونه لباس و مانتو فرم را شست و شو دهیم ؟

 

نحوه شست‌وشوی دستی لباس‌های فرم

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ کیفیت پارچه و جلوگیری از آسیب‌پذیری آن‌ها شست‌وشو دستی است. رعایت نکاتی که در ادامه مقاله‌ی چگونه لباس و مانتو فرم را شست‌وشو دهیم؟ به‌بررسی شست‌و شوی دستی می‌پردازیم.

ابتدا باید مقداری آب سرد و ولرم را داخل تشت شست‌وشو قرار دهید و سپس مایع‌لباس‌شویی را اضافه کنید. لباس‌ها را به پشت قرار داده و بگذارید چند دقیقه در آن محلول خیس شوند؛ سپس به آرامی لباس را بشویید.

توجه داشته باشید از چنگ زدن شدید لباس‌ها پرهیز کنید. همچنین آب کشی نیز باید با آب سرد انجام شود و برای خشک شدن در محیط‌هایی دور از نور مستقیم آفتاب قرار گیرند.

 

چگونه لباس و مانتو فرم را شست و شو دهیم ؟

 

نحوه شست‌وشوی لباس‌های فرم با ماشین‌لباس‌شویی

ادامه مقاله‌ی چگونه لباس و مانتو فرم را شست‌وشو دهیم؟ به‌بررسی شست‌وشوی با ماشین‌لباس‌شویی می‌پردازیم.

هنگام شست‌وشوی لباس‌های فرم و اداری با ماشین‌لباس‌شویی توجه کنید تا حد امکان از پودرهای لباس‌شویی استفاده نکنید. پودرهای لباس‌شویی به‌دلیل ماهیت ذرات و آنزیم‌های خود به شدت به بافت نرم و حساس لباس‌های فرم آسیب زده و سبب بروز آسیب‌هایی چون رنگ‌رفتگی، تغییر سایز و افت کیفیت لباس‌ها می‌شوند.

دمای آب ماشین‌لباس‌شویی باید بین 20 تا 30 درجه تنظیم گردد و زمان شست‌وشو نیز باید حدود نیم ساعت تنظیم شود. از دیگر نکات حائز اهمیتی که باید رعایت شود پشت و رو کردن لباس‌ها، استفاده از مشکین‌شوی‌ها یا سفیدشوی‌ها می‌باشد. رعایت نکات فوق سبب می‌شود؛ آسیب کمتری به لباس‌های شما وارد شود و طول عمر آن‌ها نیز افزایش یابد.

 

چگونه لباس و مانتو فرم را شست و شو دهیم ؟

 

کلام آخر

بازاربزازی دراین مقاله نکات کاربردی و کلیدی در زمینه نحوه شست‌وشو لباس‌های فرم و مانتوهای اداری را مورد بررسی قرار داد. چرا که امروزه به‌علت تشدید آلودگی هوا و آلودگی‌های محیطی و افزایش قیمت لباس باید در نگهداری و حفظ لباس‌های خود دقت کنیم.

ما در بازاربزازی با ارائه انواع پارچه‌های فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی مثل پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی و پارچه فاستونی فیلافیل و … خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات راحت کرده‌ایم تا بتوانید به سرعت خریدی با کیفیت را با ما تجربه نمایید.

شایان ذکر است برای تهیه‌ی پارچه لباس‌های فرم انواع شرکت‌ها و یا مدارس (خرید متراژ بالا) با قیمت عمده در خدمت هستیم که بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از قیمت‌های موجود در بازار خواهد بود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]