بازاربزازی در بخش اول از این سری مقالات خود برخی از تکنیک های مورد نیاز و گام های مهم و اولیه را برای افراد علاقه مند به طراحی لباس و حرفه ای شدن در این زمینه به صورت کامل شرح داد. در ادامه در بخش دوم از این مقاله با ما همراه شوید تا نکات کابردی دیگری را در اختیارتان قرار دهیم.

کسب نمودن تجربه کاری

عموما  کارفرمایان به دنبال استخدام افرادی هستند که تجربه عملی بیشتری دارند. این موضوع یک امتیاز مثبت برای شما است چرا که شما مدرک فشن خود را از هر موسسه ای دریافت کرده باشید لازم دارید تا تجربه عملی کافی نیز داشته باشید. تجربه کاری ارزشمند یعنی بدانید در ابتدای کار باید وظایفی را به طور رایگان انجام دهید. این موضوع در رزومه شما خود را بهتر نشان می دهد پس بهتر است به صورت موقتی نسبت به دریافت دستمزد چشم پوشی نمائید. چراکه این یک فرصتی است تا استعدادها و اشتیاق خود را نشان دهید.

طراح لباس حرفه ای شوید!

نام تجاری برای خود داشته باشید

ساختن برند شخصی بدین معنا است که دقیقا هدف خود را مشخص کنید که قصد انجام چه کاری را دارید. برای اینکه یک طراح لباس حرفه ای شوید ابتدا باید تصویری که براساس آن کار می کنید را به شکل واضح جلوی چشم خود تجسم نمائید. موضوعاتی که حائز اهمیت اند و باید روی آنها تمرکز کنید عبارت اند از : بازار هدف شما چه کسانی هستند، فرصت های در دسترس و چالش های پیش روی شما چیست و …

طراح لباس حرفه ای شوید!

واقع بین بودن در دنیای مد و فشن

همیشه به یاد داشته باشید که هیچ موفقیتی یک شبه اتفاق نمی افتد. به همین خاطر اگر می خواهید در زمینه طراحی لباس حرفه ای شوید باید علاوه بر تلاش صبور باشید و انتظارات خود را متناسب با سطح کاری و حرفه ای نگه دارید. درست است این مسیر طولانی وسخت خواهد بود اما نتیجه ی نهایی شگفت آوری را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از شبکه های اجتماعی

رسانه ها و شبکه های اجتماعی عنر بسیار مفیدی جهت کمتر کردن هزینه های بازار یابی و روابط عمومی شما هستند. اگر بتوانید در این فضاها به صورت قوی و پررنگ ظاهر شوید و دنبال کننده های زیادی داشته باشید می توانید بر روی مخاطبان نفوذ بسیار خوبی داشته باشید. چراکه رسانه های جمعی امروزه این امکان را فراهم آوردند تا بتوانید در مقابل مخاطبان جهانی قرار گیرید و هزینه ی زیادی نیز برای اینکار صرف نکنید. شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و یوتیوب بازاریابی فوق العاده ای را برایتان ایجاد می کنند و به جای دریافت پول از شما زمان را طلب می کنند.

طراح لباس حرفه ای شوید!

آماده بودن برای پذیرش شکست در مسیر

برعکس تصور اکثر مردم صنعت مد و فشن شوها برای مجلات زیاد معروف نیستند. در تمام این مسیر شکست یک اتفاق اجتناب ناپذیر بوده و به شما کمک می کند تا تجربه کنید و یاد بگیرید. موفقیت در زمینه فشن و مد به معنای دارا بودن یک اراده ی آهنین است چراکه بسیاری از افراد در این صنعت هیچ کمکی به شما نمی کنند حتی گاهی ممکن است جلوی موفقیت شما را نیز بگیرند.

کار گروهی را یاد بگیرید

اگر می خواهید برند و کسب و کاری با بالاترین سطح ممکن داشته باشید باید از هم فکری و همکاری با افراد متفکر و خلاق و با تجربه استفاده کنید.  همچنین وجود یک شریک تجاری می تواند در مشورت کردن درباره ی ایده ها و هر مرحله از این فرآیند یاری رساند. طراحان بزرگی همچون کریستوفرکین و خواهرش تامی، مارک جیکوبز و رابرت دافی، الکساندر وانگ و برادرش دنیس توانستند به کمک همراه و شریک کاری خود به چنین موفقیت هایی رسند.

طراح لباس حرفه ای شوید!

جسور باشید

همانطور که می دانید صنعت مد برای افراد خجالتی جای ندارد، برای اینکه در معرض توجه قرار گیرید باید تا جای ممکن چهره خود را نمایش دهید و خود را معرفی نمائید. روش هایی که شما خود را معرفی می کنید و ازهر فرصتی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران استفاده می کنید تاثیر بسیار مستقیمی بر روی تفسیر دیگران از برند شما خواهد داشت. به همین خاطر شما باید همیشه آماده باشید تا در مورد برند خود، چشم اندازهای آن و ارزش هایتان صحبت نمائید.

جتسجوی موقعیت شغلی خوب

در شروع کار طراحی پیدا کردن یک موقعیت شغلی خوب و سطح بالا کار آسانی نیست. به همین جهت باید تمام تلاش خود را جهت جستجوی یک شغل مناسب و سودآور بگذارید چراکه ازین طریق تجربه های ارزشمند و مفیدی نیز نصیب شما می گردد.

طراح لباس حرفه ای شوید!

تقاضای فعلی بازار طراحی لباس

همانطور که می دانید پیروی از علاقه شخصی و استعدادهای اولیه شما بسیار پراهمیت می باشد اما در کنار آن باید تقاضای فعلی در بازار طراحی لباس را در جامعه ای که هستید در نظر بگیرید. به این دلیل که اگر قصد دارید یک طراح لباس حرفه ای شوید هرساله با رقابت های جدیدی رو به رو خواهید شد، به همین خاطر باید بتوانید در حوزه ای فعالیت داشته باشید که به اصطلاح دریای آبی تری داشته باشد. در چنین شرایطی می توانید پیشرفت کنید و هرچقدر رقابت کمتر باشد شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

ساختن پورتفولیو شایسته

پورتفولیو کتابچه ای است که طراحان می توانند داخل آن طراحی ها و نمونه کارهای کاربردی و مفیدشان را به نمایش گذارند. پورتفولیو باید از نظر محتوا و گرافیکی بسیار مناسب و شایسته باشد؛ به این خاطر که باید تمام کارهای باارزش و اثرهای خلاقانه شما را نمایش دهد. علاوه بر وب سایت کسب و کار می توانید برجسته ترین نمونه کارهای خود را در پورتفولیو قرار دهید. می توانید تا حد امکان در سایت های ساخت پورتفولیو همچون Art Thread, Coroflot, Style Portfolios و … ثبت نام نمائید. تمامی سایت های ذکر شده می توانند احتمال دیده شدن پورتفولیو شما را افزایش دهند. اگر در این زمینه تخصص ندارید می توانید برای نوشتن یک پورتفولیو مناسب و درخور از افراد متخصص دراین زمینه یاری بجوئید.

طراح لباس حرفه ای شوید!

کلام آخر

اگرچه صنعت فشن بسیار رقابتی بوده و موفق شدن درآن کار دشواری است اما بدین معنی نیست که نمی توانید هیچ وقت دیده نشوید. با طی کردن این گام ها و تلاش و صبر فراوان می توانید پس از کسب تجربه های مناسب طی چندین سال به موفقیت های بزرگی دست یابید. تمام مشاغل این حرفه نیازمند مهارت های متنوع و گوناگون اند اما در قدم اول باید درک هنری از فشن و این صنعت داشته باشید. در گام بعد خلاقیت عنصری ارزشمند است تا به شما جهت داشتن کسب و کار حرفه ای کمک کند.

ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودونپارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببیرید.

بازاربزازی یک عامل فروش اصلی در برندهای مختلفی چون مطهری، جامعه و کوکما با ارائه بهترین قیمت و کیفیت می باشد. همچنین متناسب با نیاز مشتری هر متراژی را از دنیای تنوع طرح و رنگ های این پارچه تامین می نماید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]