امروزه میلیون ها نفر در رویای ورود به صنعت طراحی و مد به سر می برند، اما متاسفانه تعداد اندکی می توانند به عنوان یک طراح حرفه ای شناخته شوند. حال این سوال برایتان پیش می آید که چگونه می توانید یک طراح لباس حرفه ای شوید ؟ پاسخ آن بسیار ساده است ابتدا عزم راسخ و عمل کارهای درست در طول مسیر شما می تواند به شما کمک کند تا یک طراح شوید. با وجود تمام سختی های پیش روی شما دراین مسیر خبر خوب این است که برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری روی زمان و تلاش خود دارند تا بتوانند تعهد کافی نشان دهند این مسیر باز است. در ادامه با بازار بزازی همراه شوید تا نکات ضروری که مورد نیاز افراد علاقه مند به طراحی است را در اختیارتان قرار دهیم.

فعالیت هایی که طراحان مد انجام می دهند

طراحان مد انواع لباس ها و اکسسوری های مختلف را طراحی و تولید می کنند حتی ممکن است تعدادی از آنها در زمینه های مختلفی چون فشن، پوشاک آماده، لباس های فست فشن، لباس ورزشی و لباس شب نیز متخصص باشند. برای تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه ای باید ابتدا روی ترندهای مختلف تحقیق کنید. به کمک نرم افزارهای مختلف در طراحی در این زمینه ها می توانید با پروژه های مختلف با طراحان متعدد نیز همکاری داشته باشید.

طراح لباس حرفه ای شوید!

طراحان مد درابتدای یک پروژه شروع به ساخت طرح های اولیه کرده و روی منسوجات مورد نظرشان تحقیق می کنند. با تکمیل شدن این فرآیند و تمامی بخش ها نمونه اولیه کار آماده می گردد. بعضی از طراحان لاین ها و کالکشن های تولید لباسی خود را تاسیس می کنند تا موضوع یا کانسپت خاص خود را به نمایش گذارند. به عنوان مثال آیتم های خاصی را برای نمایش در هفته های مد در کشورهایی چون نیویورک، پاریس، میلان و لندن طراحی می نمایند. طراحان دیگری نیز برای برندهای بزرگ کار می کنند و با اشتراک گذاری ایده های خود به مدیران خلاقیت، لاین های لباس فصلی را برای برندها طراحی می کنند. در کنار آموزش مد تعدادی از طراحان مهارت های بازار یابی و کسب و کار را همزمان فرا می گیرند. این افراد از تجربه های خود در زمینه مد استفاده کرده تا آیتم های تولیدی خود را در موسسات خرده فروشی برای فروش در دید مشتریان قرار دهند.

طراح لباس حرفه ای شوید!

طراحان لباس کجا کار کنند ؟

طراحان لباس و فشن برای برندهای بزرگ مد در بخش های عمده فروشی و تولیدی می توانند کار می کنند. در چنین موقعیت هایی پوشاک و اکسسوری های مختلف تولید شده و برخی برندها بین خرده فروش ها نیز توزیع می کنند. همچنین یک چهارم از طراحان مد در موقعیت های فریلنسری کار می کنند، بعلاوه برخی نیز لاین های اختصاصی لباس های خود را راه اندازی می کنند یا لباس های سفارشی High – End تولید می کنند. این موقعیت شغلی به ساعات طولانی سفر نیازمند بوده چراکه در زمان های نزدیک فشن شوها فشار کاری زیادتر بوده و باید به شهرها و کشورهای مختلف سفر کنند.

طراح لباس حرفه ای شوید!

مهارت های مورد نیاز که یک طراح حرفه ای چیست ؟

تمامی مشاغل مرتبط با مد و طراحی لباس نیازمند مهارت های مختلفی بوده است. طراحان حرفه ای از مجموعه ی خلاقیت و حساسیت های هنری خود برای ایجاد طرح ها استفاده می کنند، چراکه این حرفه به مهارت ارتباطی قوی و توانایی همکاری و دیدگاهی مبتنی بر جزئیات نیاز دارد. مهارت و توانایی استفاده از نرم افزارهای طراحی، به شما در آموزش ساخت لباس و دانش عمیق درباره پارچه کمک شایانی می کند.

اگر دانشجویی قصد دارد کسب و کار مد خود را تاسیس نماید باید مهارت های بازاریابی، فروش، تبلیغات و مدیریت قوی داشته باشد. طراحان فریلنسر نیز به کمک مهارت های فروش و توسعه محصول مشتریان خود را درک می کنند تا بتوانند طرح های مورد نظر آنها را ایجاد کنند. به صورت کلی باید طراحان مد شور و خلاقیت خود را با دانش فنی و تجاری ترکیب کنند. از جمله مهارت های نرم می توان به درک هنری، خلاقیت، ارتباط موثر، توجه به جزئیات و توانایی کارگروهی اشاره کرد. مهارت سخت مورد نیاز یک طراح حرفه ای نیز شامل تسلط بر کار کامپیوتر، تکنیک های دوخت لباس، تئوری رنگ ها، آموزش نساجی و کار با نرم افزارهای طراحی لباس و … می شود.

طراح لباس حرفه ای شوید!

گام مهم!

کسب مدرک طراحی مد به طراحان کمک می کند کسب و کار خود را راه انداری نمایند اما به تنهایی موفقیت شما را تضمین نخواهد کرد. طراحان مد باید نمونه کارهای قدی ایجاد کنند و همچنین تجربه کاری و شبکه ارتباطی خود را در جهت ورود به این صنعت بسازند. چراکه یک طراح باید هویت برند، زیبایی شناسی و جایگاه خود را در صنعت بداند. بسیاری از این طراحان موفق پیش از ورود به یک برنامه مد شروع به یادگرفتن مهارت های مختلف می کنند. آموزش نحوه خیاطی، پیروی کردن از روند مد به کمک تمرین با نرم افزارهای طراحی از جمله فعالیت هایی است که به طراحان آینده کمک می کند تا در فضای رقابتی خود پیشرفت کنند. پس از انجام این مرحله اغلب به عنوان استایلیست و دستیار طراح کار خود را شروع می کنند.

طراح لباس حرفه ای شوید!

سخت درس بخوانید

در کنار تمام خلاقیت ها و بینش های موجود در جهان مطالعه ی فشن یک قدم اساسی در مرحله ورود به آن است. موضوع مهم این است که بدانید چگونه طراحی چشمگیر داشته باشید و کار و مهارت خود را به دیگران نشان دهید. امروزه دوره های زیادی در زمینه طراحی و فشن وجود دارد که با سخت ترین و شلوغ ترین برنامه کاری هم می توانید خود را هماهنگ نمائید. به هر میزانی که این صنعت و حرفه را بشناسید احتمال رسیدن به اهداف بزرگ تر فراهم می شود.

کلام آخر

بازاربزازی در بخش اول از این سری مقالات نکات طلایی و گام های اولیه را در رابطه با تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه ای در اختیارتان قرار داد. توصیه می کنیم در بخش بعدی نیز با ما همراه شوید تا به صورت تکمیلی نکات مهم تری را فراگیرید.

ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودونپارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببیرید. پیشنهاد می کنیم برای دیدن طرح ها و رنگ ها به فروشگاه سایت ما سر بزنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]