مقدمه

کالیته‌ی پارچه، نمونه‌ای کوچک از رنگ‌بندی موجود یک طرح پارچه است که به خریدار عرضه می‌شود. در ادامه با بازاربزازی همراه شوید تابیشتر در مورد کالیته پارچه و تفاوت آن با کاتالوگ بدانیم.

کالیته به نمونه پارچه‌ای مجموعه رنگ‌های هر طرح پارچه گفته می‌شود و بعضی به اشتباه به آن کاتالوگ می‌گویند. کاتالوگ کتابچه یا مجله مانند کاغذی است که می‌تواند حاوی عکس‌های مدل‌های مختلف لباس و پوشاک و … باشد و با کالیته پارچه فرق دارد.

اکثر کارخانجات نساجی و تامین‌کننده‌های پارچه، نمونه‌ای کوچک از رنگ‌بندی یا طرح‌هاى مختلف پارچه‌های خود را فراهم می‌کنند که به آن کالیته می‌گویند. کالیته‌های پارچه‌های فاستونی که به‌خصوص در این گفتار به آن‌ها خواهیم پرداخت، جلدهای چرمی دارند و به ابعاد تقریبی 20 در 30 سانتی‌متر تهیه می‌شوند. پارچه‌های فاستونی به شکل دولا و به اندازه‌های بالا تا می‌شوند و داخل این جلدهای چرمینه شبیه صفحات کتاب قرار می‌گیرند.

 

 

کالیته‌های پارچه حاوی چه اطلاعاتی هستند؟

هر کالیته شامل یک طرح پارچه فاستونی است که رنگ‌های مختلف آن را در بردارد. پارچه‌های فاستونی در طرح‌ها و با ترکیب‌های مختلفی تولید می‌شوند. ترکیب هر پارچه به علاوه نام تولیدکننده‌ی آن در نوار پایین پارچه بافته می‌شود. مثلا اگر نوشته پایین پارچه به این شکل باشد:

45%WOOL  55%TREVIRA  MOTAHARI

بدین معناست که این پارچه فاستونی دارای 45% پشم طبیعی، 55% الیاف ترویرا است و تولید کارخانجات مطهری است. لازم به ذکر نیست که اطمینان شما از ارائه‌دهنده‌ی پارچه ضامن اصل بودن پارچه است. پس به اینکه از کجا و چه کسی خرید می‌کنید دقت فرمایید.

ابتدای هر کالیته پارچه شماره کالیته، ترکیب پارچه و وزن و عرض آن نوشته می‌شود. عرض پارچه‌های فاستونی 150 سانتی‌متر است و پارچه‌هایی ظریف به حساب می‌آیند که مخصوص دوخت کت و شلوار مردانه و زنانه هستند. بعضی از پارچه‌های فاستونی وزن کمی بیشتری دارند که مناسب کت‌های پاییزه و بهاره هستند.

روی هر برگ از کالیته که یکی از رنگ‌های طرح مورد نظر ماست برچسبی قرار دارد که عددی روی آن نوشته شده است. این عدد نشان‌دهنده‌ی شماره رنگ این پارچه است. علت قرار دادن شماره برای هر رنگ بالا بردن دقت انتخاب مشتری است. چرا که بعضی کالیته‌ها تعداد بالایی رنگ دارند و امکان نام بردن برای تعیین رنگ پارچه را از بین می‌برند. مثلا مشتری نمی‌تواند به گفتن رنگ سرمه‌ای اکتفا کند. چرا که چند تن مختلف از رنگ سرمه‌ای در این کالیته موجود است. تنها شماره رنگ دقیقا نشان می‌دهد سفارش مشتری کدام رنگ است.

 

 

خریدارن عمده پارچه، چگونه پارچه‌ها را انتخاب می‌کنند؟

بنکداران و عمده‌فروشان پارچه‌های فاستونی از تمامی پارچه‌های موجود خود کالیته دارند و خریداران عمده هنگام حضور در فروشگاه با دیدن این کالیته‌ها و مطالعه اطلاعات مربوط به هر پارچه اقدام به انتخاب و خرید می‌نمایند.

کالیته‌ی پارچه هم طرح پارچه و رنگ‌بندی موجود آن را به شما نشان می‌دهد هم امکان لمس پارچه و تجربه زیردست آن را در اختیار شما می‌گذارد. هم می‌توانید به سادگی با کنار هم قرار دادن کالیته‌ها به مقایسه طرح و رنگ فاستونی‌های مختلف بپردازید و انتخاب راحت‌تر و هوشمندانه‌تری انجام دهید.

 

کالیته یا کاتالوگ پارچه

 

از این طریق شما می‌توانید همزمان با لمس پارچه، تمام طرح‌ها و رنگ‌های موجود را به صورت یک جا مشاهده کنید. بازاربزازی با ارسال کالیته‌های کوچک برای مشتریان آنلاین به شما امکان می‌دهد. طرح و رنگی را که در سایت مشاهده کرده‌اید از نزدیک ببینید و لمس کنید و آسوده‌تر خرید نمایید، گرچه مشتریانی که تجربه یک بار خرید از بازاربزازی را داشته اند. با شناختی که از کیفیت و جنس پارچه‌های فاستونی بازاربزازی پیدا کرده‌اند به‌راحتی دوباره سراغ خرید آنلاین می‌آیند و زحمت رفتن به بازار و … به خود نمی‌دهند.

 

بازاربزازی مرجع تخصصی فروش متری و عمده پارچه فاستونی در ایران

ما در بازاربزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کردیم تا در کمترین زمان، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.

ما در بازاربزازی با ارائه‌ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی، پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده‌ایم تا با سرعت خریدی باکیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببرید..

https://bazarbazazi.com
راه‌های ارتباطی ما:
02155611578
09901783260

پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi
حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

بازاربزازی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]