اولين كارخانه ريسندگى اصفهان در سال ١٣٠٤ به دست دو نفر از بازرگانان اصفهان به نامهاى فضل الله دهش و محمدحسين كازرونى تاسيس شد.

اولين كارخانه ريسندگى اصفهان در سال ١٣٠٤ به دست دو نفر از بازرگانان اصفهان به نامهاى فضل الله دهش و محمدحسين كازرونى تاسيس شد.

درست معلوم نيست از چه زمانى فضل الله دهش فرزند يك تاجر شيرازى و تحصيل كرده كالج بمبئى كه در رشته صنايع فارغ التحصيل شده بود به فكر افتاد كه يك كارخانه نساجى وارد اصفهان كند. در مدتى که انقلاب مشروطيت و جنگ جهانى اول در ايران اتفاق افتاده بود دهش عرصه را آماده نديد كه آرزويش را برآورده كند. پس حدود سال ١٣٠٠ خورشيدى به آلمان سفر كرد و با مهندسى آلمانى به نام شونمان كارخانه را تهيه و سپس از راه بين النهرين با مشقت فراوان وارد ايران كرد.

 

وى آن را در محل عمارت صفوى هفت دست كه رو به ويرانى مى رفت و البته مالكيت آن را داشت ، نصب كرد. حدود يك سال بعد در مرداد ١٣٠٤ قسمت ريسندگى اين كارخانه افتتاح شد. بخش بافندگى كارخانه هم يك سال بعد به بهره بردارى رسيد. دو سال بعد مالكيت كارخانه به طور كامل به دست محمدحسين كازرونى افتاد. اين كارخانه روزبه روز راه ترقى را مى پيمود و يكى از پسران حاج محمدحسين به نام ميرزا محمدجعفر مديريت كارخانه را به عهده گرفته بود.

 

در مهر ١٣١٠ كارخانه وطن در آگهى تبليغاتى خود اعلام كرد : ” بهترين پارچه هاى گواردين ، پالتويى ، فانتزى ، اسپورتى و پتوهاى كركو اعلا را مطابق بهترين پارچه هاى اعلاى اروپا تهيه مى كنيم. “

اين كارخانه در آن زمان در شهرهاى تهران ، شيراز ، مشهد و رشت هم مراكز فروشى براى محصولاتش باز كرده بود.كارخانه وطن در سال ١٣٥٢ به خارج از شهر اصفهان ( شهرك صنعتى محمودآباد ) منتقل شد و هنوز هم پابرجاست.

بازار بزازی مرجع تخصصی فروش پارچه با بهترین برندهای فاستونی و کالای خواب

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.
بازاربزازی به عنوان سفارش دهنده عمده به کارخانجات تولید کننده طرحهای خاص و منحصر به فردی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و با ارائه قیمت عمده پایه بازار به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، امکان خرید عمده را نیز فراهم نموده است.
https://bazarbazazi.ir
راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات است.
خاص و شیک پوش باشید.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]