اصلی ترین کاربرد پارچه های فاستونی در دنیا ، تولید و دوخت کت و شلوارهای مردانه بوده است.اما امروزه تنوع پارچه های فاستونی کاربردهای وسیع تری در حوزه پوشاک برای آنها رقم زده است.برای آشنا شدن با کاربرد پارچه فاستونی همراه بازاربزازی شوید .

پارچه های فاستونی از کنار هم قرار گرفتن الیاف مرغوب ترین نوع پشم (پشم گوسفندان استرالیایی به نام مرینوس) و الیاف ترویرا بافته می شوند و بیشترین کاربرد آن ها در تهیه کت و شلوار آقایان بوده است چرا که این پارچه نرم و لطیف و در عین حال خوش فرم و خوش دوخت و بسیار باکیفیت است، اتوپذیری بالا و برگشت پذیری عالی از چروک ، بهره بردن از خاصیت هم دمایی طبیعی الیاف پشم ، پرز ندادن و ثبات رنگ ، از دیگر نقاط قوت پارچه های فاستونی هستند .

این پارچه قابل شستشو با دست و ماشین لباسشویی است (توجه داشته باشید که کتها به دلیل داشتن آستر بهتر است خشکشویی شوند) و دوام بالایی دارد و از همه مهم تر تولیدکنندگان خوشنام و باسابقه ای در صنعت نساجی ایران دارد.

امروزه از پارچه های فاستونی در تولید لباس متحدالشکل سازمانها ، شرکتها و بانکها ، لباس فرم مدارس ، کت و شلوارهای زنانه وخصوصا انواع لاکرادار یا کشی پارچه های فاستونی در دوخت کت و شلوار و کت و دامن های  اندامی و به خصوص شلوارهای زنانه مورد استاده قرار می گیرد .

کاربرد پارچه فاستونی

کت و شلوار مردانه ؛ پرکاربردترین مصرف پارچه های فاستونی

اولین و مهم ترین کاربرد پارچه فاستونی در دوخت و تولید کت و شلوار های مردانه است.

پارچه های فاستونی پشم ترویرا بهترین و پرطرفدارترین نوع فاستونی هنگام دوخت و تهیه کت و شلوارهای رسمی آقایان است. این نوع فاستونی با داشتن 45 درصد پشم مرغوب گوسفند و 55 درصد الیاف ترویرا ، مرغوب ترین فاستونی تولید ایران محسوب می شود .

از طرفی افرادی که محیط کار رسمی دارند و باید ساعات طولانی کت بر تن داشته باشند نیز از همین ترکیب استفاده می کنند چرا که لطافت و تعادل دمایی طبیعی الیاف پشم باعث ایجاد حس راحتی در فرد می شود و ایست خوب آن در دوخت ظاهری آراسته به لباس شخص می دهد .

کاربرد پارچه فاستونی

شلوارهای مردانه کاربرد دیگر پارچه ی فاستونی

پرمصرف ترین شلوارهایی که آقایان در فعالیت و کسب و کارهای روزانه استفاده می کنند نیز اغلب از فاستونی های ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز که در اصطلاح حرفه ای شبه فاستونی نامیده می شوند (چرا که از الیاف پشم مصنوعی و الیاف ترویرا یا پلی استر بافته شده اند) تهیه می شوند.

تفاوت پارچه های شبه فاستونی با فاستونی در دوام بیشتر و استهلاک کمتر آنها به هنگام استفاده و شستشوی مکرر ، و قیمت پایین تر آنها نسبت به فاستونی های پشم ترویرا است اما از قابلیت تطابق دمایی الیاف پشم طبیعی بی بهره اند.

اگر لطافت و چهارفصل بودن شلوار بر دوام آن ارجحیت دارد ، از فاستونی های پشم ترویرا استفاده کنید و راحتی بیشتری به بدن خود هدیه دهید.

کاربردهای پارچه فاستونی در لباس بانوان

مانتوهای زنانه

اغلب شرکت‌ها یا اداراتی که لباس فرم کارمندان خانم آن ها متحدالشکل است برای سفارش لباس فرم کارمندان خود سراغ پارچه های فاستونی می آیند.

ایست زیبا ، خوش اتو بودن ، برگشت پذیری عالی از چروک و کیفیت بالا و دوام رنگ پارچه های فاستونی ، مهم ترین دلایل انتخاب این پارچه ها توسط شرکت ها و سازمان ها است.

مانتوهای دوخته شده از پارچه های فاستونی زود کیفیت و حالت خود را از دست نمی دهند و خصوصا برای بانک ها انتخاب ایده آلی هستند.

پارچه های فاستونی پشم ترویرا برای مانتوهای رسمی بسیار مناسبند خصوصا که پارچه هایی لطیف و خوش فرمند و با تبادل دمایی طبیعی که به بدن می دهند در تابستان خنک و در زمستان گرم هستند ، خصیصه ای که در پارچه های بی کیفیت و مصنوعی عکس آن وجود دارد و بسیار آزاردهنده است .

خانمهایی که علاقه دارند مانتو جذب یا اندامی داشته باشند از فاستونی های لاکرادار یا کشی موجود در بازار استفاده می کنند که در کنار تمامی موارد ذکر شده در خواص پارچه های فاستونی، قابلیت کشسان دارند و امکان دوخت لباس اندامی و جذب تن را به خیاط و تولید کننده می دهند.

پارچه فاستونی در لباس بانوان

شلوارهای زنانه

شلوارهای زنانه برعکس شلوار های مردانه اغلب بدون کمربند استفاده می شوند و به همین دلیل از پارچه های کشی تولید می شوند تا اندامی دوخته شوند و هنگام استفاده نیازی به کمربند نداشته باشند.

تنها مشکلی که در این میان بانوان زیاد با آن برخورد می کنند خرید شلوارهایی است که به سرعت در اثر سایش پرز می دهند و کیفیت خود را از دست می دهند.

صنعت فاستونی کشور با تولید پارچه های فاستونی لاکرادار یا کشی این مشکل بانوان را برطرف کرده و در عین تولید پارچه ای باکیفیت که در اثر استفاده و شستشو پرز نمی دهد ، باکیفیت است و خاصیت کشسانی هم دارد به این نیاز بانوان پاسخ گفته است.

کاربردهای پارچه فاستونی در لباس بانوان

کت و شلوار یا کت و دامن زنانه

امروزه بسیاری از بانوان در محل کار، تحصیل یا میهمانی ها و جلسات رسمی از کت و شلوار یا کت و دامن استفاده می کنند. همانطور که ذکر کردیم پارچه های فاستونی پشم ترویرا و ترویرا ویسکوز کت و شلوارهای بسیار خوش فرم و خوش ایستی تقدیم شما می کنند. اگر می خواهید کت و شلوار یا دامن شما اندامی دوخته شود پارچه های فاستونی لاکرادار برطرف کننده ی نیاز شما خواهند بود.

لباس فرم شرکت ها و ادارات

یکی از مشتریان ثابت پارچه های فاستونی شرکت‌ها، ادارات و بانکهایی هستند که لباس فرم کارکنان آنها کت و شلوار رسمی است. اینجا نیز هر دو نوع ترکیب معروف پارچه ی فاستونی یعنی پشم ترویرا یا ترویرا ویسکوز و پلی استر ویسکوز بسته به کار و نوع فعالیت افراد مورد استفاده قرار می گیرند.

برای افرادی که تعامل زیاد با مشتری و فعالیت بالا یا نشست و برخاست زیاد دارند پارچه های فاستونی ترویرا ویسکوز و پلی استر ویسکوز که دوام بیشتری دارند مورد استفاده قرار می گیرند. گرچه می توان از فاستونی های مرغوب ۴۵ /۵۵ پشم ترویرا هم استفاده کرد فقط کافی است برای کت و شلوار یک شلوار اضافه هم در نظر گرفت تا شلوار به علت سایش بیشتر هنگام نشست و برخاست ، زودتر از کت شخص فرسوده نشود.

لباس فرم مدارس

لباس فرم بسیاری از مدارس پسرانه کت و شلوار یا شلوار و پیراهن است. بسیاری ازتولید کنندگان پوشاک مدارس از فاستونی های ترویرا ویسکوز یا  پلی استر ویسکوز برای تهیه ی لباس فرم استفاده می کنند ، چرا که این پارچه ها خوش فرم و با دوامند و اتوپذیری بسیار خوبی دارند که همه نکات مهم یک لباس فرم مناسبند.

چرا بازاربزازی

بازار بزازی

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.
ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودون  پارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببرید.

https://bazarbazazi.com
راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات است.
 حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]