ترکیه از تولیدکنندگان موفق و به روز پارچه و پوشاک در منطقه است. بررسی روند کار صنعت ریسندگی، بافندگی و پوشاک در این کشور هم می تواند به انتخاب مسیر تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کمک کند، هم نکات مهمی را در رابطه با پوشاک ترک و به خصوص در این گفتار درباره پارچه کت و شلوار ترک ،روشن خواهد نمود.در ادامه مقاله پارچه کت و شلوار ترک با بازاربزازی همراه شوید.

نگاهی کوتاه به تاریخچه صنعت نساجی در ترکیه

به گزارش سایت نساجی امروز تاریخچه ی صنعت نساجی ترکیه به دوران عثمانی برمی گردد اما پیشرفت اصلی آن از سال ۱۹۸۰ به بعد اتفاق افتاده است به طوری که صنعت پوشاک و نساجی این کشور ششمین تامین کننده ی جهان و سومین تامین کننده ی عمده در اتحادیه ی اروپا می باشد.

 ترکیه توانسته با رعایت استاندارد بالا و طیف گسترده ی محصولات در بازه ی زمانی حدود ۴۲ سال صادرات صنعت نساجی و پوشاک خود را از کالاهای با ارزش افزوده ی کم به کالاهای با ارزش افزوده ی بالا و مد روز تغییر دهد.

 به خدمت گرفتن نیروی انسانی تحصیل کرده و ماهر، طراحی به روز، انباشت دانش، سرمایه گذاری در فن آوری، تولید پویا و انعطاف پذیر، زیر صنایع پیشرفته و دقت عمل بالا در تولید باکیفیت و توجه به عوامل زیست محیطی و سلامت از نقاط قوت صنعت پوشاک این کشور است که طبق اطلاعات سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۱۶ توانسته حدود ۴درصد از سهم صادرات پوشاک تهیه شده از بخش حلقوی و حدود ۳ درصد از سهم صادرات پوشاک تهیه شده از بخش تار و پود را در دنیا به خود اختصاص دهد. این کشور در زمینه ی تولید پنبه به رتبه ی هفتم دنیا رسیده که زیرساخت بسیار مهمی برای صنعت پوشاک و نساجی آن است.

پارچه فاستونی ترک

گرچه سابقه ی تولید فاستونی در ایران بسیار طولانی تر از ترکیه است و زمانی که این کشور حرفی برای گفتن در صنعت نساجی در مقابل ایران نداشت کارخانجات ایرانی فاستونی با کیفیت تولید و به بازار اروپا صادر می کردند اما تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، جنگ و دیگر عوامل در ایران از یک سو و نزدیکی زمینی ترکیه به اروپا، حضور در بازارهای رقابتی دنیا و دسترسی به تکنولوژی روز و البته پشتکار و تلاش ترکها در تولید پوشاک داخلی و جلوگیری دولت این کشور از واردات پوشاک باعث شد صنعت نساجی و پوشاک این کشور به دومین رتبه ی صادرات ترکیه دست یابد و بتواند در کنار صادرات انواع لباس‌های مردانه، زنانه و بچه گانه به صادرات پارچه نیز بپردازد.

 

فاستونی های ترک ظریف و دارای طرحهای مدروز هستند و برای لباس‌های رسمی مناسب ترند چرا که در استفاده و شستشوی مکرر به دلیل ظرافت بافت به سرعت مستهلک می شوند که با توجه به قیمت بسیار بالای آن ها در بازار مقرون به صرفه نیستند. اگر تعداد زیادی کت و شلوار دارید و پرداخت چند میلیون تومان بابت پارچه ی مورد نیاز کت و شلوار و صد البته در کنار آن هزینه ی دوخت یک خیاط خوب برایتان مشکل نیست، سراغ خرید فاستونی ترک بروید والا از نظر قیمت خرید پارچه فاستونی ترک اصلا به صرفه نیست خصوصا اگر به دنبال تهیه ی لباسی پرمصرف برای خود هستید حتما فاستونی های باکیفیت ایرانی را انتخاب کنید که هم قیمت بسیار خوبی دارند هم کیفیت بالایی.

حضور چین در بازار رقابت

تولیدکنندگان ترک امروز با حریف قدری در حال دست و پنجه نرم کردن هستند که هم پشتکار و همت شبانه روزی در پیشرفت و جلب رضایت مشتری دارد هم به دلیل داشتن نیروی کار ارزان محصولات خود را با قیمت بسیار پایین تری نسبت به پارچه های ترک به بازار عرضه می کند. چینی ها با ارائه ی محصولات با کیفیت های متفاوت و قیمت‌های غیرقابل رقابت به چالشی جدی برای صنعت نساجی ترکیه تبدیل شده اند.

از این رو ترکیه در تلاش است با جذب مشتریهای با توان مالی بالا و علاقمند به طرحهای روز و جدید و باکیفیت، خود را در صحنه ی رقابت نگه دارد که البته سخت و نیازمند برنامه ریزی دقیق با افق دید بلندمدت است.

کلام آخر

کلام آخر

بررسی تاریخچه ی تولید و مسیر پیموده شده توسط کشورهای دیگر ما را قادر می سازد به نقاط ضعف و قوت خود پی ببریم و با دید بازتر و افق فکری گسترده تری قدم برداریم.

اراده و توان ایرانی نشان داده توانایی تبدیل هر تهدیدی به فرصت را با همت و تلاش خود داراست.

برماست که به عنوان مصرف کننده با استفاده از تولیدات باکیفیت داخلی از آنها حمایت کنیم و مسیر پیشرفت صنایع کشورمان را هموار سازیم و بر تولیدکنندگان این مرز و بوم نیز لازم است که پویا و فعال در مسیر تکامل قدم بردارند و لحظه ای از تلاش برای رسیدن به نتیجه و کیفیت بالاتر دست برندارند چرا که این خرد و مهارت انسانهاست که تولید را رقم می زند نه دستگاه‌ها و ماشین آلات به تنهایی.

بازاربزازی نیز با ارائه ی دست اول محصولات کارخانجات مطهری، جامعه و کوکما کوشیده در کنار بوجود آوردن امکان خرید راحت و سریع برای خریداران عمده و خرده پارچه فاستونی ،مرجعی مطمئن برای کیفیت، اصالت و قیمت پارچه فاستونی در ایران باشد.

ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودون  پارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببرید.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید…

بازاربزازی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]