پارچه فاستونی انگلیسی

پارچه های فاستونی انگلیسی در خلال انقلاب صنعتی در انگلستان تولید شدند. این پارچه ها به دلیل کیفیت بالایی که داشتند مورد توجه طبقه مرفه جامعه قرار گرفتند و به دلیل خوش دوخت بودن در دوخت کت و شلوار به صورت خاص مورد استفاده قرار گرفتند

پارچه فاستونی انگلیسی در ایران

پارچه های فاستونی انگلیسی یکی از سابقه دارترین پارچه ها در بازار ایران هستند. این پارچه های فاستونی با مارک های سلکا، هیلد و هادسفیلد وارد ایران می شدند و مورد استفاده قرار می گرفتند

انقلاب صنعتی در انگلستان در سه زمینه ی بافندگی، زغال سنگ و ذوب آهن در بازه ی زمانی سال‌های ۱۷۶۰ تا ۱۸۴۰ میلادی رخ داد.

صنعتی شدن به معنی استفاده از نیروی ماشین به جای نیروی انسان است. انقلاب صنعتی ابتدا از انگلستان شروع شد و زمینه ی پیشرفت صنعتی در این کشور را فراهم کرد.

استفاده از دستگاه‌ها به جای روش‌های تولید دستی، ساخت مواد شیمیایی جدید و روش‌های تولید آهن جدید، افزایش استفاده از نیروی بخار و آب، ساخت ماشین ابزارها و ظهور کارخانه‌های تولید مکانیزه از جمله مهم‌ترین تحولات در این انقلاب می‌باشد.

تولید صنعتی پارچه هم تنوع تولیدات را بسیار بالا برد هم کیفیت بافت را. ماشین آلات صنعتی در مقایسه با تولید سنتی پارچه هم سرعت بالاتری داشتند هم کیفیت بهتر و ثابت تری. اولین کارخانه های تولید پارچه فاستونی در این زمان در انگلستان شکل گرفتند و محصولات آنها روانه بازار مصرف دنیا شدند.

امروزه نیز پارچه های فاستونی انگلیسی با تکنولوژی روز تولید می شوند و طرفداران خاص خود را دارند. گرچه امروزه رقبای سرسختی چون ایتالیا دارند که سبک و طراحی خوب ایتالیایی ها در صنعت پوشاک و مد آنها را به نامی مطرح و مقتدر در صنایع پوشاک تبدیل نموده است.

آغاز تولید فاستونی در ایران

از حدود صد سال پیش و پس از علاقه ی عموم به استفاده از کت و شلوارهای فاستونی، صنعت گران ایرانی نیز وارد عرصه ی تولید پارچه ی فاستونی شدند.

صنایع کیش بافی نیمه صنعتی اصفهان جای خود را به تولیدکنندگان صنعتی فاستونی دادند و اولین قطب تولید فاستونی ایرانی در اصفهان شکل گرفت.

مردانی مستعد و باپشتکار که نام بسیاری از آنان روی کارخانه های تولید فاستونی قرار دارد پیشرفت بزرگی در صنعت نساجی ایران پدید آوردند.

کارخانه های کازرونی، برادران همدانیان اصفهان، وطن، تاج، پارچ فاستون، ریس باف، صنایع پشم افشار، ایران مرینوس، برک و مقدم کارخانجاتی بسیار فعال و باکیفیت بودند. محصولات این کارخانه ها در صنعت پوشاک اروپا استفاده می شد و طرفدار داشت.

متاسفانه جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و سوءمدیریت، بسیاری از کارخانه های نساجی را به تعطیلی کشاند اما همت کارگران و مدیران ایرانی خونی تازه در رگهای صنعت نساجی به جریان انداخت و دوباره فاستونی های باکیفیت ایرانی روانه ی بازار شدند. امروزه برندهایی چون مطهری، جامعه و کوکما بهترین پارچه ی فاستونی ایرانی را تولید و به بازار عرضه می کنند.

امروزه برخی از شرکت‌های چینی، هندی و تایلندی با آرم برندهای داخلی چون مطهری و جامعه سعی در فروش محصولات فیک خود دارند که آشنایی شما با پارچه ی فاستونی دست آن ها را رو خواهد کرد.

پارچه های فاستونی تحت لیسانس انگلیس در ایران

بعد از انقلاب کارخانجاتی مانند جامعه و مطهری با انجام مذاکراتی با این برندها اجازه ی تولید بخشی از محصولات خود تحت لیسانس این برندها و استفاده از مارک آنها را به دست آوردند. کارخانه های انگلیسی بابت این اجازه مبلغی را از تولیدکنندگان ایرانی دریافت می کردند. در حال حاضر هم این نوع تولید تحت لیسانس در این کارخانه ها وجود دارد و شما در کنار نام سلکا و هیلد و… نام برند ایرانی تولیدکننده ی آن مانند جامعه و مطهری را هم مشاهده می کنید.

این تولیدکنندگان دیگر محصولات خود را نیز با کیفیت بالا و تکمیل و فینیش عالی به بازار عرضه می کنند و مرغوبیت محصولات آن ها زبانزد خاص و عام است. تولید کننده برای حفظ نام و اعتبار خود تمامی محصولات خود را با کیفیت بالا و کنترل کیفی عالی روانه بازار می کند تا مشتریانی دائم و وفادار داشته باشد.

پارچه های فاستونی

 

کلام آخر

ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلمات , پارچه فاستونی جودون پارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی ساده , پارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنی , پارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببرید.

نشانی ما : https://bazarbazazi.com/

راههای ارتباطی ما:

۰۲۱۵۵۶۱۱۵۷۸

۰۹۹۰۱۷۸۳۲۶۰

از شنبه تا چهارشنبه ۹ الی ۱۸ و پنجشنبه ها ۹ الی ۱۴ آماده ارسال سفارشات شما هستیم.

دنیای مدرن امروز با سرعت و تلاش فراوان رو به سوی پیشرفت و تکامل دارد و درنگ و انفعال را برنمی تابد، امیدواریم به رغم مشکلات و موانع موجود همت و پشتکار صنعتگران این مرز و بوم پشتوانه ی پیشرفت روزافزون صنعت نساجی و بافندگی ایران عزیزمان شود و عزت و شکوه جهانی را به محصولات ایرانی هدیه دهد.

به امید فردایی روشن و پرامید برای تک تک هموطنان عزیزمان

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید.

بازاربزازی

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]