مت گالا (Met Gala):

مت گالا یک مراسم سالانه برای هنرمندان و طراحان دنیای مد برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انستیتو طراحی لباس (Costume Institute) است که در موزه‌ی هنر متروپولیتن نیویورک برگزار می‌شود.

در سال ۱۹۴۸ به‌عنوان راهی برای جمع‌آوری پول برای مؤسسه جدید لباس تأسیس شد و افتتاحیه نمایشگاه سالانه آن بود. اولین گالا شام نیمه شب بود و بلیط‌ها هر کدام پنجاه دلار بود. بر اساس میراثی که دایانا وریلند، سردبیر سابق وگ به عنوان «مشاور ویژه» در مؤسسه لباس به جا گذاشتند، از سال ۱۹۷۳ مت گالا به عنوان یک رویداد لوکس و پرفروش شناخته شده‌است و «جواهری در تاج اجتماعی شهر نیویورک» محسوب می‌شود.

 

مت گالا به‌عنوان برجسته‌ترین رویداد اجتماعی

مت گالا به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین و منحصر به‌فردترین رویدادهای اجتماعی در جهان شناخته می‌شود. همچنین یکی از بزرگ‌ترین شب‌های جمع‌آوری کمک در شهر نیویورک است. ۹ میلیون دلار در ۲۰۱۳ جمع‌آوری شد و رکورد ۱۲ میلیون دلار در سال بعد است. مت گالا یکی از برجسته‌ترین منابع تأمین مالی برای این مؤسسه است، با مشارکت‌های پیش‌بینی شده در مجموع پس از رویداد ۲۰۱۹ از زمان تصدی آنا وینتور در سال ۱۹۹۵ از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر می‌رود.

 

زمان و مکان مراسم مت گالا

مراسم مت گالا هر سال در اولین دوشنبه ماه مه برگزار می‌شود. مهمانان این جشن، خیریه که بیشتر بازیگران، خوانندگان، سلبریتی‌ها، افراد ثروتمند و گاهی نیز سیاست‌مداران هستند، توسط آنا وینتور (سردبیر مجله وگ) انتخاب و تأیید می‌شوند. شرکت کنندگان با دعوت‌نامه یا خرید بلیط مراسم، با لباس‌ها و اشیای تزیینی مرتبط با موضوع تعیین شده برای مهمانی در موزه حاضر می‌شوند.

جشن مؤسسه لباس مت یک مزیت بزرگ برای جمع‌آوری کمک‌های مالی است که به عنوان جشن افتتاحیه نمایشگاه سالانه مُد مؤسسه عمل می‌کند. پس از این رویداد، نمایشگاه به مدت چند ماه ادامه دارد. به عنوان مثال، نمایشگاه ۲۰۱۴ قرار بود از ۸ مه تا ۱۰ اوت ۲۰۱۴ برپا شود. این رویداد، با حضور شخصیت‌هایی از هنر، مد، جامعه بالا، فیلم و موسیقی، از سال ۱۹۴۸ در مت برگزار شد و به عنوان اولین رویداد سالانه فرش قرمز صنعت مد در نظر گرفته می‌شود. مدهای فرش قرمز آن به‌طور گسترده‌ای عکس، بررسی، نقد و تقلید می‌شود. این موزه در اولین دوشنبه ماه مه به دلیل برگزاری مراسم جشن برای عموم مردم بسته‌است.

 

مت گالای 2024

 

تم مراسم

تم مراسم هر سال ۶ ماه پیش از تاریخ برگزاری این مراسم، از طرف موسسه طراحی لباس تعیین و اعلام می‌شود. و میهمانان با لباس‌هایی متناسب با تم اعلام شده آن سال در فرش قرمز این مراسم شرکت می‌کنند.

 

قوانین مت گالا

مراسم مت گالا دارای مجموعه‌ای از قوانین و مقررات است که مهمانان ملزم به رعایت آن‌ها هستند:

  • یکی از مهم‌ترین قوانین، لزوم هماهنگی قبلی در مورد لباس و ظاهر با میزبانان است. مهمانان باید لباسی مطابق با تم سال بپوشند.
  • استفاده از تلفن همراه و عکاسی در طول مراسم کاملاً و اکیداً ممنوع است. تنها عکاسان رسمی مجاز به ثبت تصاویر هستند.
  • سیگار کشیدن در محل برگزاری مت گالا غیرمجاز و ممنوع است.
  • مصرف بی‌رویه الکل و مواد مخدر ممنوع بوده و رفتارهای نامناسب یا خشونت‌آمیز قابل قبول نیست.
  • مهمانان باید به موقع، یعنی دقیقاً در ساعت تعیین‌شده، در محل حاضر شوند. ترک زودهنگام مراسم نیز ممنوع است. مهمانان ملزمند پس از پایان مراسم، ظرف مدت کوتاهی محل را ترک کنند.
  • پوشیدن لباس‌های بسیار خارج از عرف و افراطی یا آرایش‌های غیرمتعارف مجاز نیست.
  • رعایت ادب و احترام و برخورد مودبانه با دیگر مهمانان و میزبانان الزامی است.
  • عدم رعایت قوانین می‌تواند منجر به حذف فرد از فهرست مهمانان در دوره‌های آتی شود.
  • انتخاب لباس بدون هماهنگی قبلی می‌تواند منجر به ممنوع‌ الورود شدن فرد به مراسم شود.
  • مهمانان ملزم هستند پس از ورود، تمامی وسایل الکترونیکی خود را تحویل دهند و تا پایان مراسم حق مراجعه و بازپس گیری آن‌ها را ندارند.
  • در صورت لزوم، ماموران امنیتی اجازه دارند افراد را از محل خارج کنند.

 

مهمانان مراسم

فهرست مهمانان مراسم مت گالا همواره یک راز بسیار محرمانه بوده است و همه‌ی ما بعد از تماشای فرش قرمز این رویداد متوجه می‌شویم که دقیقا چه افرادی به آن دعوت شده‌اند. با این حال از آنجایی که اسپانسرهای مراسم مت گالای ۲۰۲۴ شرکت تیک‌تاک و برند لووه هستند؛ گفته می‌شود که شو زی چو (Shou Zi Chew) مدیر اجرایی تیک‌تاک و جاناتان اندرسن (Jonathan Anderson) کارگردان هنری لووه جزو مهمانان افتخاری این رویداد خواهند بود.

علاوه بر این، یک سری افراد معروف هستند که به دلیل اهمیت شخصیت نمادین خود در دنیای فشن همواره به این مراسم مت گالا دعوت می‌شوند؛ مانند زندایا، ریحانا، مدونا و لیدی گاگا. اگر فردی به مراسم مت گالا دعوت نشده باشد می‌تواند با پرداخت ۷۵۰۰۰ دلار در این جشن خیریه شرکت کند. با این حال گفته می‌شود که تصمیم‌گیری نهایی برای حضور افراد در مراسم مت گالا را خانم وینتور انجام می‌دهد. این یعنی حتی اگر هزاران دلار هم به موزه‌ی هنر متروپولیتن پرداخت کنید در صورت عدم صلاحیت، نمی‌توانید در این مراسم شرکت داشته باشید.

 

سلبریتی‌ها در مراسم مت گالای ۲۰۲۴ چه لباسی ‌پوشیدند؟

آیین‌نامه‌ی پوششی یا همان درس کد مراسم مت گالای ۲۰۲۴ «باغ زمان» (Garden Of Time) است. عنوان این آیین‌نامه از نام داستان کوتاه نویسنده‌‌ی بریتانیایی، جی. جی. بالارد (J. G. Ballard) الهام گرفته شده است.

 

مت گالای 2024

 

اما این آیین‌نامه‌ی پوششی با موضوع نمایشگاه موسسه‌ی طراحی لباس چه تفاوتی دارد و تم مت گالای ۲۰۲۴ دقیقا چیست؟ در این باره باید بگوییم که بدون شک برداشت اولیه‌ی همه‌ی ما از نام «باغ زمان» به‌کارگیری گل‌ها و گیاهان زیبا در استایل‌های شرکت‌کنندگان است. اما داستان کوتاه آقای بالارد مفاهیم دیگری چون گذر زمان و زیبایی فانی را هم پوشش می‌دهد. با این حال ما فکر می‌کنیم که بسیاری از مهمانان ترجیح می‌دهند به جای داستان کوتاه، از تم نمایشگاه برای انتخاب لباس الهام بگیرند.

به طور کلی افرادی که قرار است در مراسم مت گالای ۲۰۲۴ حضور پیدا کنند، سعی خواهند کرد تا زیبایی طبیعت و تاریخ فشن را از طریق پوشش خود انعکاس دهند. این یعنی می‌توان انتظار داشت که شرکت‌کنندگان مراسم مت گالا را در لباس‌های طراحی شده با الهام از زمین، دریا و آسمان دید. علاوه بر این، نقوش پرندگان، درختان، پروانه‌ها، صدف‌ها، ابرها و باران به قطع در طراحی لباس‌های آن‌ها دیده خواهد شد. اگر بخواهیم بیشتر روی بخش «زمان» تم مراسم مت گالای ۲۰۲۴ تمرکز کنیم، این احتمال را هم می‌توانیم در نظر بگیریم که مهمانان مراسم از لباس‌ها و ترندهای مد قدیمی و با ارزش در استایل خود استفاده کنند.

 

مجریان مراسم مت گالای ۲۰۲۴ چه کسانی هستند؟

مجریان مراسم مت گالای ۲۰۲۴ زندایا، جنیفر لوپز، بد بانی و کریس همسورث هستند. این مجریان که همگی از هنرمندان صنعت موسیقی و سینما به شمار می‌آیند، با مهمانان مراسم درباره‌ی موضوعات مختلفی چون فیلم، مد و مسائل اجتماعی مصاحبه و صحبت می‌کنند.

 

افراد حاضر و غایب

از افراد حاضر می‌توان به کامیلا کابیو جنیفر لوپز، شکیرا، جی جی حدید، کاردی بی، کیم کاردشیان، کایلی جنر، کندال جنر، نیوکل کیدمن، بد بانی، دن لوی، اندرو اسکات، جاش اوکانر، کلمن دوکینگو، ویزدم کی، ریس فلدمن، لوئیس همیلتون، بری کیوگن، لئون بریج، بن سیمونز و … اشاره کرد. اما ریحانا، بلیک لایولی، هیلی بیبر، لیدی گاگا، بیانسه، کیتی پری، جرد لتو، بیلی آیلیش و بلا حدید از غایبان این مراسم بودند ☹.

 

در این بخش چندین نمونه استایل را مشاهده می‌کنیم:

 

مت گالای 2024

 

بانو آریانا گرانده

 

مت گالای 2024

 

 

بانو لانا دل ری

مت گالای 2024

 

 

بد بانی

مت گالای 2024

 

 

دن لوی

مت گالای 2024

 

 

جاش اوکانر

مت گالای 2024

 

 

ویزدم کی

مت گالای 2024

 

کلام آخر بازاربزازی

از همراهی شما با مقاله‌ی مت گالای 2024 بازاربزازی کمال تشکر و قدردانی را داریم. نکته مهم هنگام انجام خرید اینترنتی، اعتماد شما به سایت فروشگاهی عرضه‌کننده‌ی محصول و آشنایی با آن است. چرا که ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت کالای مورد نظر شما به سایت مورد نظر بستگی دارد. پس انتخاب یک سایت فروشگاهی معتبر مهم‌ترین قدم شما هنگام انجام خرید اینترنتی است.

ما در بازاربزازی با ارائه‌ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی، پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده‌ایم تا با سرعت خریدی باکیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببرید.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید…

شیک پوش باشید 😊

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]