روش قیمت دهی پارچه های ایرانی و پارچه های خارجی در بازار پارچه بر چه اساس است ؟ در ادامه با مقاله روش قیمت دهی در بازار پارچه همراه بازاربزازی باشید تا با روشهای قیمت دهی در بازار پارچه ایران آشنا شوید .

منظور از روش قیمت دهی چیست ؟

 

روش قیمت دهی در بازار پارچه

همانطور که می دانید پارچه محصولی به اصطلاح پیوسته است و به شکل دانه ای یا دسته ای اندازه گیری نمی شود ، پارچه ها به شکل پیوسته بافته و تولید می شوند و در متراژهای مشخص دور توپ یا طاقه پارچه پیچیده می شوند و به در خواست مشتری و اندازه مورد نیاز او برش می خورند و در اختیار مشتری قرار می گیرند ، پس باید قیمت پارچه بر اساس واحد اندازه گیری طول بیان شود تا مشتری بتواند مبلغ مورد نیاز برای مقدار پارچه انتخابی خود را محاسبه و پرداخت نماید .

در بازار همیشه روش قیمت دهی، بر حسب قیمت یک متر و یا یک یارد از طول پارچه است. روش قیمت دهی پارچه های ایرانی بر حسب متر و پارچه های خارجی برحسب یارد است. پس زمانی که کشتری قیمت پارچه را می پرسد ، خواهان دانستن قیمت واحد طول پارچه است و فروشنده نیز قیمت واحد طول پارچه را به شما می گوید که در ایران این واحد یک متر است .

روش قیمت دهی عمده فروشی پارچه

کارخانجات نساجی و عمده فروشان پارچه نیز به همین صورت به مشتری قیمت می دهند. با توجه به این که متراژ طاقه پارچه ها متفاوت است، به جای پرسش درباره قیمت هر توپ پارچه ، نرخ هر واحد طول را از فروشنده یا کارخانه سوال کنید که در ایران و در مورد پارچه های ایرانی منظور قیمت یک متر از پارچه است .

حتما به این نکته توجه داشته باشید که قیمت فروش متری و عمده بسیار متفاوت است . از آنجا که در خرید عمده مشتری به صورت عدلی و طاقه ای اقدام به خرید می کند ، عمده فروش یا بنکدار پارچه قیمتی پایین تر از قیمت خرده فروشی را در اختیار مشتری قرار می دهند . به این ترتیب تولید پوشاک آماده برای تولیدکنندگان پوشاک مقرون به صرفه می شود و توجیه اقتصادی پیدا می کند .

 

روش قیمت دهی در بازار پارچه

یک نکته

بعضی از مشتری ها به اشتباه تصور می کنند که قیمتی که فروشنده می گوید، بر حسب یک مترمربع است. اما همانطور که گفته شد، هر پارچه ای عرض خاص خود را دارد و این عرض ثابت است. برای مثال اگر فروشنده قیمت پارچه ای با عرض ۳ متر را، ۶ هزار تومان بگوید، منظورش این است که قیمت هر ۱ متر طول در ۳ متر عرض (یعنی مساحت 3 مترمربع این پارچه) برابر با ۶ هزار تومان است. به زبان ساده تر در قیمت دهی پارچه ، منظور قیمت مساحت ۱ متر طول در عرض پارچه است. 

پارچه کیلویی

پارچه های کیلویی، پارچه هایی هستند که از طول کش مى آیند و به صورت دقیق نمی توان آن ها را اندازه گرفت. از جمله اصلی ترین پارچه هایی که به صورت کیلویی فروخته می شوند، پارچه های تریکو هستند که در اکثر آن ها از الیاف لاکرا یا اسپاندکس که خاصیت کشسان دارند َ، استفاده می شود.

فروشنده ها فقط به صورت تقریبی می توانند محاسبه کنند که هر کیلو از یک پارچه کاملا کشسان ، معادل چند متر است.

هر پارچه با توجه به جنس، الیاف، عرض و ضخامت آن، وزن متغیری دارد. برای درک بهتر از قیمت هر متر در خرید پارچه های کیلویی از فروشنده بپرسید که هر کیلو از آن پارچه، حدود چند متر است. برای مثال اگر فروشنده، پارچه دیور با عرض ١۵٠ سانتیمتر را کیلویی ٢٠ هزار تومان و هر کیلو را تقریبا ٣ متر اعلام می کند، شما می توانید حساب کنید که پارچه دیور به صورت تقریبی متری ۶٧٠٠ تومان است.

فروش پارچه به صورت کیلویی تنها مختص پارچه های کشی نیست. برخی پارچه های غیرکشی نیز، تحت شرایطی باید به صورت کیلویی یا وزنی فروخته شوند؛ به عنوان مثال می توان به پارچه های تکه ای، درجه یک و نیم، درجه دو و یا ضایعات ( استوک ) اشاره کرد.

پارچه تکه ای

منظور پارچه هایی هستند که در فرآیند تولید به دلایل گوناگون با طول های مختلف ( معمولا یک تا ده متر ) از پارچه های درجه یک جدا می شوند و به آنها پارچه تکه ای می گویند . این پارچه ها بیشتر توسط خیاطها خریداری می شوند و هنگام دوخت لباسهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .

قیمت دهی در بازار پارچه

پارچه درجه یک و بیست و پنج ، پارچه درجه یک و نیم ، پارچه درجه دو ، پارچه درجه سه

پارچه درجه 1.25 پارچه ای است که در ظاهر مشکلی ندارد ولی در باطن داراری اشکالات فنی یا به اصطلاح عیب های مهندسی است . مواردی مانند یکنواخت نبودن رنگ و چاپ ، یکدست نبودن بافت ، نداشتن وزن استاندارد و … را به اصطلاح عیبهای مهندسی می گویند . قیمت این پارچه ها از پارچه های درجه یک کمتر است .

 پارچه درجه 1.5 این نوع پارچه ها در بعضی از قسمتهای خود دارای خرابی های مشهود و واضح هستند . داشتن زدگی ، خرابی رنگ ، جاافتادن تار و پود و … جزو این خرابی ها هستند . این پارچه ها به صورت متری و کیلویی در بازار فروخته می شوند . 

پارچه درجه 2 در بیش از نیمی از طاقه کامل این نوع پارچه خرابی وجود دارد . شدت خرابی پارچه های درجه 2 از درجه 1.5 بیشتر و واضح تر است . فروش این پارچه نیز بسته به نوع پارچه به صورت متری و کیلویی در بازار وجود دارد .

پارچه درجه 3 در تمامی یک طاقه کامل از پارچه درجه 3 خرابی دیده می شود و مسلما وضوح این خرابی ها بالا است .

بازار بزازی مرجع تخصصی فروش پارچه با بهترین برندهای فاستونی 

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.
ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودونپارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببیرید.

صفحه اصلی

راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات است.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

بازاربزازی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]