مقدمه

پارچه‌های فاستونی که به دلیل کابرد عمده در دوخت کت و شلوار مردانه در تمام دنیا شناخته شده‌اند، امروزه با ترکیب‌ها و خواص متنوعی تولید می‌شوند که گستره استفاده از آن‌ها را وسیع‌تر از گذشته کرده است. برای آشنایی با انواع پارچه فاستونی همراه بازاربزازی شوید.

پارچه‌ی فاستونی یکی از پرکاربردترین پارچه‌ها برای دوخت کت و شلوار رسمی مردانه، لباس فرم شرکت‌ها، ادارات، بانک‌ها و مانتوهای رسمی و اداری است. امروزه تولید انواع مختلف این پارچه کاربرد آن را وسعت بخشیده است. فاستونی‌های پشم ترویرا، ترویرا ویسکوز و پلی استرویسکوز لاکرا ترکیبات مختلف این نوع پارچه هستند که امروزه در بازار در اختیار شما هستند.

 

بهتر است با خصوصیات هریک از این نوع پارچه‌های فاستونی آشنا شوید تا بهترین انتخاب را هنگام خرید داشته باشید.

 

انواع پارچه های فاستونی

 

پارچه فاستونی اغلب در دو نوع پشم ترویرا و ترویرا ویسکوز عرضه می‌شد اما اکنون عضو جدیدی به خانواده اضافه شده که بسیار مورد نیاز مدل‌های امروزی لباس‌ها چه زنانه و چه مردانه است. به این عضو جدید فاستونی لاکرادار یا کشی هم گفته می‌شود.

 

1- فاستونی پشم ترویرا

فاستونی‌های پشم ترویرا قدیمی‌ترین عضو این خانواده هستند. از ابتدا پارچه‌های فاستونی برای دوخت کت وشلوارهای مرغوب طبقه مرفه جامعه تولید شدند. این پارچه‌ها از نخ به دست آمده از پشم گوسفندان مرینوس بافته می‌شدند که ظریف، باکیفیت و خوش‌دوخت بودند.

این پارچه‌های فاستونی از ترکیب الیاف پشم و ترویرا تولید شدند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. درصد پشم به کار رفته در پارچه فاستونی هم تعیین‌کننده ظرافت پارچه است و هم قیمت آن. هرچه میزان پشم به کار رفته بیشتر باشد قیمت پارچه هم بالاتر می‌رود.

فاستونی‌های پشم ترویرا با درصدهای مختلف پشم در دنیا موجوداند. در ایران فاستونی‌های دارای 45 درصد، 20 درصد و 10 درصد پشم بیشتر تولید می‌شوند.

لازم به ذکر نیست که فاستونی‌های 45/55 که 45 درصد پشم دارند از انواع دیگر مرغوب‌تر و گران قیمت‌تر هستند.

 

2- فاستونی‌های ترویرا ویسکوز

استفاده از الیاف پشم مصنوعی ویسکوز به جای پشم طبیعی گوسفند راه‌حلی بود که تولیدکنندگان برای پایین آوردن قیمت پارچه‌های فاستونی انجام دادند. فاستونی‌های ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز خاصیت هم‌دمایی طبیعی محیطی فاستونی‌های پشم ترویرا را ندارند اما بادوام‌تر و ارزان‌تراند و تشخیص انواع مرغوب آن‌ها از فاستونی‌های پشم ترویرا کار بسیار مشکلی است. بهتر است از فروشنده معتبر پارچه فاستونی بخرید تا بهای فاستونی پشم ترویرا را برای مشابه ترویرا ویسکوز آن نپردازید.

 

انواع پارچه های فاستونی

 

3- فاستونی‌های لاکرادار یا کشی

این فاستونی‌ها از ترکیب الیاف لاکرا در کنار الیاف پلی استر و ویسکوز بهره برده‌اند و دارای خاصیت کشسان شده‌اند. این نوع پارچه‌های فاستونی در دو نوع یک بر کش که در عرض خاصیت کشسان دارد و دو برکش یا بزایاق که هم در طول و هم در عرض دارای این خاصیت است تولید می‌شوند.

فاستونی‌های لاکرادار تحت لیسانس ترکیه تولید می‌شوند و طرح‌های به روز زیبایی دارند. تنوع رنگی این پارچه‌ها زیاد و چشم‌نواز است. اگر تولیدکننده کت و دامن یا کت و شلوارهای زنانه یا اندامی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما این پارچه‌ها را امتحان نمایید.

 

کلام آخر

برندهای مختلفی اقدام به تولید پارچه‌های فاستونی می‌کنند که از برترین و بهترین برندهای تولیدکننده‌ی فاستونی در ایران می‌توان به کارخانجات جامعه و کارخانه‌ی مطهری اشاره کرد که از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین نام‌های ایرانی تولید فاستونی در کشور عزیزمان هستند.  بازار بزازی با عرضه‌ی دنیایی متنوع از طرح و رنگ‌های پارچه‌های فاستونی امکان خریدی راحت و لذت‌بخش را در سایت خود برای شما مهیا نموده است. به‌راحتی می‌توانید اقدام به انتخاب و سفارش کالای مورد نظر خود کنید.

پارچه‌های فاستونی پشم ترویرا مرغوب‌ترین و پرطرفدارترین نوع پارچه‌ی فاستونی هستند که با درصدهای مختلفی از پشم و ترویرا تولید می‌شوند. پارچه‌هایی که درصد پشم بیش‌تری دارند قیمت بالاتری هم پیدا می‌کنند اما پرکاربردترین ترکیب، ترکیب 45% پشم و 55% ترویراست. هم نرم و لطیف و سبک است و هم به خاطر وجود الیاف پشم دربافت خود از خاصیت طبیعی هم‌دمایی با محیط در فصول سرد و گرم و برگشت‌پذیری عالی از چروک برخوردار است. این پارچه‌ها در مقایسه با فاستونی ترویرا ویسکوز یا پلی استر وسکوز قیمت بیشتری دارند.

فاستونی‌های ترویرا ویسکوز از الیاف پشم مصنوعی ویسکوز بهره برده‌اند و کمتر چروک می‌شوند. این پارچه‌ها در لباس حالت خشک‌تری دارند و دوام بالاتر که به‌همین سبب مناسب لباس‌های فرم متحدالشکل ادارات، بانک‌ها و شرکت‌ها هستند. بدیهی است که قیمت این نوع فاستونی در بازار ارزان‌تر از فاستونی‌های با الیاف پشم است.

فاستونی‌های تولید شده اعلی از درصدهای متفاوت پشم و ترویرا یا پلی استر استفاده می‌کنند و هرگز به طور کامل پشم و یا پلی استر صد در صد نیستند. درصد این الیاف در پارچه تعیین‌کننده‌ی مشخصات ظاهری و قیمت آن است.

 

بازاربزازی مرجع تخصصی فروش پارچه با بهترین برندهای فاستونی

بازاربزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.

ما در بازاربزازی با ارائه‌ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلمات، پارچه فاستونی جودون، پارچه فاستونی چهارخانه، پارچه فاستونی ساده، پارچه فاستونی سنجاقی، پارچه فاستونی سوزنی، پارچه فاستونی طرح جناقی، پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده‌ایم تا با سرعت خریدی باکیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببرید..

https://bazarbazazi.com
راه‌های ارتباطی ما:
02155611578
09901783260

پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi
حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

بازاربزازی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]