پارچه های فاستونی که به دلیل کابرد عمده در دوخت کت و شلوار مردانه در تمام دنیا شناخته شده اند ، امروزه با ترکیبها و خواص متنوعی تولید می شوند که گستره استفاده از آنها را وسیع تر از گذشته کرده است . برای آشنایی با انواع پارچه فاستونی همراه بازاربزازی شوید .

 پارچه ی فاستونی یکی از پرکاربردترین پارچه ها برای دوخت کت و شلوار رسمی مردانه ، لباس فرم شرکت‌ها ، ادارات ، بانکها و مانتوهای رسمی و اداری است. امروزه تولید انواع مختلف این پارچه کاربرد آن را وسعت بخشیده است . فاستونی های پشم ترویرا ، ترویرا ویسکوز و پلی استرویسکوزلاکرا ترکیبات مختلف این نوع پارچه هستند که امروزه در بازار در اختیار شما هستند .

بهتر است با خصوصیا هریک از این نوع پارچه های فاستونی آشنا شوید تا بهترین انتخاب را هنگام خرید داشته باشید .

انواع پارچه های فاستونی

پارچه فاستونی اغلب در دو نوع پشم ترویرا و ترویرا ویسکوز عرضه می شد اما اکنون عضو جدیدی به خانواده اضافه شده که بسیار مورد نیاز مدلهای امروزی لباسهاچه زنانه و چه مردانه است ، به این عضو جدید فاستونی لاکرادار یا کشی هم گفته می شود.

 

1- فاستونی پشم ترویرا

فاستونی های پشم ترویرا قدیمی ترین عضو این خانواده هستند . از ابتدا پارچه های فاستونی برای دوخت کت وشلوارهای مرغوب طبقه مرفه جامعه تولید شدند . این پارچه ها از نخ به دست آمده از پشم گوسفندان مرینوس بافته می شدند که ظریف ، باکیفیت و خوش دوخت بودند .

این پارچه های فاستونی از ترکیب الیاف پشم و ترویرا تولید شدند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند . درصد پشم به کار رفته در پارچه فاستونی هم تعیین کننده ظرافت پارچه است و هم قیمت آن . هرچه میزان پشم  به کار رفته بیشتر باشد قیمت پارچه هم بالاتر می رود .

فاستونی های پشم ترویرا با درصدهای مختلف پشم در دنیا موجودند . در ایران فاستونی های دارای 45 درصد ، 20 درصد و 10 درصد پشم بیشتر تولید می شوند .

لازم به ذکر نیست که فاستونی های 45/55 که 45 درصد پشم دارند از انواع دیگر مرغوب تر و گران قیمت ترند .

 

2- فاستونی های ترویرا ویسکوز

استفاده از الیاف پشم مصنوعی ویسکوز به جای پشم طبیعی گوسفند راه حلی بود که تولیدکنندگان برای پایین آوردن قیمت پارچه های فاستونی انجام دادند . فاستونی های ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز خاصیت همدمایی طبیعی محیطی فاستونی های پشم ترویرا را ندارند اما بادوام تر و ارزان ترند و تشخیص انواع مرغوب آنها از فاستونی های پشم ترویرا کار بسیار مشکلی است . بهتر است از فروشنده معتبر پارچه فاستونی بخرید تا بهای فاستونی پشم ترویرا را برای مشابه ترویرا ویسکوز آن نپردازید .

انواع پارچه های فاستونی

3- فاستونی های لاکرادار یا کشی

این فاستونی ها از ترکیب الیاف لاکرا در کنار الیاف پلی استر و ویسکوز بهره برده و دارای خاصیت کشسان شده اند . این نوع پارچه های فاستونی در دو نوع یک بر کش که در عرض خاصیت کشسان دارد و دو برکش یا بزایاق که هم در طول و هم در عرض دارای این خاصیت است تولید می شوند . 

فاستونی های لاکرادار تحت لیسانس ترکیه تولید می شوند و طرحهای به روز و بیار زیبایی دارند ، تنوع رنگی این پارچه ها زیاد و چشم نواز است . اگر تولیدکننده کت و دامن یا کت و شلوارهای زنانه یا  اندامی هستید پیشنهاد می کنیم حتما این پارچه ها را امتحان نمایید .

 

کلام آخر

 برندهای مختلفی اقدام به تولید پارچه های فاستونی می کنند که از برترین و بهترین برندهای تولیدکننده ی فاستونی در ایران می توان به کارخانجات جامعه و کارخانه ی مطهری اشاره کرد که از قدیمی ترین و خوشنام ترین نامهای ایرانی تولید فاستونی در کشور عزیزمان هستند . بازار بزازی  با عرضه ی دنیایی متنوع از طرح و رنگهای پارچه های فاستونی امکان خریدی راحت و لذت بخش را در سایت خود برای شما مهیا نموده است و به راحتی می توانید اقدام به انتخاب و سفارش کالای مورد نظر خود کنید.

 

پارچه های فاستونی پشم ترویرا مرغوبترین و پرطرفدارترین نوع پارچه ی فاستونی هستند که با درصدهای مختلفی از پشم و ترویرا تولید می شوند . پارچه هایی که درصد پشم بیش تری دارند قیمت بالاتری هم پیدا می کنند اما پرکاربردترین ترکیب ، ترکیب 45% پشم و 55% ترویراست که هم نرم و لطیف و سبک است و هم به خاطر وجود الیاف پشم دربافت خود از خاصیت طبیعی همدمایی با محیط در فصول سرد و گرم و برگشت پذیری عالی از چروک برخوردار است . این پارچه ها در مقایسه با فاستونی ترویرا ویسکوز یا پلی استر وسکوز قیمت بیشتری دارند.

 

فاستونی های ترویرا ویسکوز از الیاف پشم مصنوعی ویسکوز بهره برده اند و کمتر چروک می شوند. این پارچه ها در لباس حالت خشک تری دارند و دوام بالاتر که به همین سبب مناسب لباسهای فرم متحدالشکل ادارات ، بانکها و شرکتها هستند. بدیهی است که قیمت این نوع فاستونی در بازار ارزان تر از فاستونی های با الیاف پشم است.

فاستونی های تولید شده اعلی از درصدهای متفاوت پشم و ترویرا یا پلی استر استفاده می کنند و هرگز به طور کامل پشم و یا پلی استر صد در صد نیستند. درصد این الیاف در پارچه تعیین کننده مشخصات ظاهری و قیمت آن است.

 

بازار بزازی مرجع تخصصی فروش پارچه با بهترین برندهای فاستونی

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.

ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودونپارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببیرید..

https://bazarbazazi.com
راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات است.
 حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

بازاربزازی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]