طاقه پیچ کردن روش بسته بندی پارچه در کارخانه های تولید پارچه است . به تعدادی از طاقه ها که کنار هم قرار گرفته و به شکل بسته جدیدی درآمده اند ، یک عدل گفته می شود . در ادامه همراه بازاربزازی باشید تا ببینیم یک عدل پارچه فاستونی ایرانی چند طاقه ای یا چند متری است ؟

طاقه پارچه

متراژ یک طاقه پارچه فاستونی چند متر است؟

پارچه فاستونی از ترکیب الیاف پشم طبیعی درجه یک گوسفندان مرینوس با الیاف ترویرا تولید می شود . به علت بالا بودن قیمت پشم درجه یک در بازارهای جهانی ، تولید کنندگان پارچه های فاستونی اقدام به تولید این پارچه از الیاف پشم مصنوعی یا ویسکوز نموده اند که با آنکه از پشم طبیعی بهره نبرده اما از لحاظ کیفی و کاربرد بسیار نزدیک به پارچه های فاستونی پشمی از آب درآمده و به همین دلیل نام شبه فاستونی بر آن نهاده شده است  که در وزن ها و طرحهای مختلف تهیه می شود.

طاقه پیچ کردن روش بسته بندی پارچه در کارخانه های تولید پارچه است که در زبان عامیانه به آن توپ پارچه نیز گفته می شود ، البته واژه طاقه در بازار مرسوم تر است .

عدل پارچه فاستونی

اکثر پارچه های خارجی به صورت طاقه های 50 یاردی که معادل 45 متر است بسته بندی می شوند .طول پارچه های خارجی اغلب بر حسب یارد بیان می شود . هر یارد برابر 914 میلیمتر یا 91 سانتیمتر است . در بازار پارچه هر یارد را معادل 90 سانتیمتر در نظر می گیرند .

طول پارچه های ایرانی بر حسب متر بیان می شود ، هر متر معادل 100 سانتیمتر است . تولیدکنندگان پارچه فاستونی در ایران طاقه های خود را ۳۰ متری بسته بندی می کنند البته گاهی در دستگاه ممکن است یک الی دو متر اضافه یا کم متراژ طاقه تغییر کند. 

 

چند نکته و اصطلاح مهم درباره طاقه پارچه 

1- طاقه استوانه ای

گروهی از طاقه های پارچه از نظر ظاهری به شکل استوانه هستند . به این طاقه های استوانه ای شکل ، رول نیز گفته می شود .

 

2-طاقه کتابی

گروهی دیگر از طاقه های پارچه از نظر ظاهری به شکل مکعب مستطیل هستند که به آنها طاقه کتابی می گویند .

عدل پارچه فاستونی چیست؟

3- عرض طاقه

عرض طاقه همیشه به معنای عرض پارچه نیست . کارخانه ها گاه پارچه را به صورت یک لا و گاه به صورت از وسط تا شده می پیچند ، بنابراین اگر عرض طاقه کتابی دولاپیچ شده ای 75 سانتیمتر باشد ، عرض پارچه مورد نظر 150 سانتیمتر یا 1.5 متر است چرا که پارچه از وسط تاشده و سپس دور طاقه پیچیده شده است .

 

4-.عرض پارچه در قیمت طاقه پارچه بسیار موثر است

عرض پارچه بر حسب مورد مصرف آن در کارخانه تعیین و توید می شود ، فاستونی ها اغلب عرض 150 سانتیمتر ، معادل 1.5 متر دارند . پارچه در کارخانه تولید و سپس طاقه پیچ می شود و در طول معینی برش می خورد ، پس طول پارچه همان متراژ یا طول طاقه است  .

دقت کنید عرض پارچه درقیمت پارچه موثر است چرا که به عنوان مثال شما با خرید 1 متر پارچه با عرض 1 متر ، به مساحت 1 مترمربع پارچه خریداری کرده اید در حالیکه با خرید 1 متر پارچه با عرض 1.5 متر ، شما به مساحت 1.5 مترمربع پارچه خریداری کرده اید . پس هنگام مقایسه قیمت پارچه ها حتما به عرض پارچه دقت کنید . طبیعی اس که دو پارچه یکسان با عرضهای متفاوت ، پارچه های که عرض بیشتری دارد قیمت بالاتری خواهد داشت .

 

عدل پارچه

عدل پارچه فاستونی

اصطلاح رایج دیگر در بازار پارچه واژه عدل پارچه است . عدل پارچه ، عدل بندی و فروش عدلی واژه هایی هستند که در خرید و فروش عمده پارچه مورد استفاده قرار می گیرند . زمانی که کارخانه نساجی یا عمده فروش بخواهد چند طاقه را برای مشتری ارسال کند ، طاقه ها را داخل کاور یا گونی قرار می دهد و با نخهای مخصوص یا تسمه آن را می بندند که به این عملیات عدل بندی و به این بسته یک عدل پارچه می گویند .

معمولا تعداد استاندارد طاقه های کتابی در یک عدل 8 ، 10 یا 12 عدد و تعداد استاندارد طاقه های رولی یا استوانه ای 6 عدد است .

 

اکثر عدل ها ۱۸۰ متری هستند که شامل ۶ طاقه ۳۰ متری است .

 

اما وقتی یک پارچه در رنگبندی مختلف قرار است به صورت عدل ارائه شود متراژ عدل ۲۴۰ متر خواهد بود که شامل ۴ رنگ از پارچه می باشد که هر رنگ شامل دو طاقه است.

همچنین قیمت عدلی و عمده پارچه فاستونی با توجه به شهرت برند، میزان پشم موجود، وزن و تراکم پارچه و هزینه های حمل و نقل و بسته بندی متفاوت است.

در صادرات پارچه فاستونی نیز به همین شکل عمل می شود و عدل های ۱۸۰ متری را برای مشتری خارجی در هر رنگ بررسی می کنند و کامیون را به طوری بارگیری خواهند کرد که تمامی رنگبندی ها به صورت عدلی و مرتب

بسته بندی شده و در مرز به مشتری تحویل داده شود.

بازار بزازی مرجع تخصصی فروش پارچه با بهترین برندهای فاستونی 

بازار بزازی با ارائه دست اول محصولات برندهای برتر ایرانی با ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت ، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ، با بررسی و مقایسه محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل مورد نظر خود دریافت نمایید.
ما در بازاربزازی با ارائه ی انواع پارچه فاستونی دست اول تولیدکنندگان برتر داخلی نظیر پارچه دیپلماتپارچه فاستونی جودونپارچه فاستونی چهارخانه , پارچه فاستونی سادهپارچه فاستونی سنجاقی , پارچه فاستونی سوزنیپارچه فاستونی طرح جناقی , پارچه فاستونی فیلافیل خیال شما را از بابت قیمت، کیفیت و اصالت محصولات خود راحت کرده ایم تا با سرعت خریدی با کیفیت انجام دهید و بهترین سود را از زمان و خرید خود ببیرید..

https://bazarbazazi.com/
راههای ارتباطی ما :
02155611578
09901783260

از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 و پنجشنبه ها 9 الی 14 آماده ارسال سفارشات شما هستیم.
پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi تمامی ساعات روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی و دریافت سفارشات است.

حی خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید …

بازار بزازی

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]