مانتو اداری به مدلهای مشخصی از مانتوها گفته می شود که مشخصا توسط بانوان شاغل در ادارات، بانک‌ها، سازمانها و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مانتوها اغلب به شکل راستا با آستین‌های راستا نه تنگ و نه گشاد دوخته می شوند تا بالاترین درجه راحتی و آراستگی را داشته باشند. این مانتوها اغلب به شکل ست مانتو و شلوار دوخته می شوند. در این گفتار برآنیم تا انواع پارچه مانتو اداری را با هم بررسی کنیم.

مانتو پوشش اصلی و ثابت خارج از منزل بانوان ایرانی ست، پوشش اصلی فرد مانتو باشد یا چادر فرقی نمی کند، استفاده از مانتو با چادر یا بدون چادر پایه ی ثابت لباس بانوان ایرانی هنگام خروج از منزل است. بسته به مصارف مختلف و موقعیت‌های گوناگون گستره ای متنوع از پارچه ها در دوخت مانتو به کار گرفته می شوند.
مدلها، سبک‌ها و رنگهای مختلف و متفاوتی در مانتوها وجود دارند که هم به سلیقه ی متنوع خانمها برمی گردد هم به کاربردهای گوناگون مانتوها. مدلهای مجلسی، اسپورت، رسمی، راحت، اداری، ورزشی و مانتوهای فصلی (مانتوهای مناسب روزهای گرم یا سرد سال) در رنگها و جنسهای مختلف طراحی و تولید می شوند.
پارچه های مختلفی برای دوخت مانتو مورد استفاده قرار می گیرند که انتخاب آنها توسط طراح و تولیدکننده هم به مصرف مانتو بستگی دارد هم به قیمت پارچه. جنسهای مختلف و گاه متفاوتی از پارچه ها باید در تولید مانتو به کار روند تا همه ی مصارف مورد نیاز بازار و خریدار را پاسخ دهند.
پارچه های پنبه ای، کتان، لینن، کرپ، ترگال، فاستونی، حریر، لاکرادار و صدها نوع دیکر به عنوان پارچه ی اصلی یا خرج کار استفاده می شوند.
شاید بهترین راهنما برای انتخاب پارچه این باشد که تعیین کنید برای چه کاربردی قرار است از این مانتو استفاده نمایید؟


مانتو اداری چیست؟

یکی از مصارف عمده ی مانتو، مانتوهای اداری یا مانتو فرم شرکت‌ها، سازمانها و بانک ها ست. خانمهای شاغل برای ساعات کاری خود از شکل و فرم خاصی از مانتو که آنها را به نام مانتو اداری می شناسیم استفاده می کنند. این مانتوها مدلهای رسمی و خاصی دارند که هم بانوان هنگام کار راحت باشند هم مدل و طرح آنها مناسب مکان و موقعیت کاری آنها باشد.

 استفاده از مدل‌های دست و پاگیر یا همراه با تزئینات و فرم‌هایی که حرکت دست و پا را محدود می کند یا هنگام راه رفتن، نشستن، برخاستن و سوار و پیاده شدن از تاکسی و اتوبوس و اتومبیل فرد را دچار مشکل می کند مرسوم و منطقی نیست. اغلب مدل‌هایی که نه خیلی گشاد هستند و نه خیلی تنگ، قد متوسطی دارند و با دکمه های راحتی باز و بسته می شوند، آستین‌های راحت که هنگام کار و نوشتن و تایپ کردن ایجاد مزاحمت نکند و شلواری که ست این مانتو است برای یک مانتوی اداری در نظر گرفته می شود تا لباسی که هر روز باید چندین ساعت بر تن شخص باشد او را کلافه و خسته نکند.

جنس پارچه های اداری اغلب جنسی چهارفصل انتخاب می شود تا در فضاهای بسته که محدوده ی دمایی مشخصی در تابستان و زمستان دارند به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. پس اصلی ترین انتخاب شما هنگام دوخت مانتو اداری، انتخاب پارچه است.

 پارچه مانتویی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

پارچه ای که برای مانتو اداری خود یا کارمندانتان انتخاب می کنید باید :

١-سبک و در عین حال خوش دوخت باشد تا هم مصرف کننده را در ساعات کاری خسته نکند هم مدل رسمی یک مانتو اداری را به زیبایی جلوه دهد.

٢- فینیش و تکمیل خوبی داشته باشد تا در استفاده طولانی مدت در محل کار پرز ندهد، از فرم خارج نشود و کیفیت خود را از دست ندهد.

٣_خوش اتو باشد تا شخص برای شستشو و اتو نیازمند خشکشویی نباشد و بتواند هر زمان نیاز داشت به راحتی لباس خود را بشوید و اتو کند.

۴-زود چروک نشود، پارچه مانتو اداری نباید زود چروک شود خصوصا برای کارمندان بانک ها و شرکت ها و سازمان ها مانند ادارات دولتی، شرکت های خصوصی و آژانس های هواپیمایی که شخص باید طولانی مدت پشت میز بنشیند و در عین حال لباس او مرتب و خوش فرم باشد پارچه ای که چروک نشود و فرم خود را حفظ کند مورد نیاز است.

۵_ ثبات رنگ داشته باشد. پارچه مانتو اداری به دلیل استفاده ی هر روزه مرتب شسته می شود و باید دوام و ثبات رنگ بالایی داشته باشد و تلالو رنگی خود را پس از شستشو از دست ندهد، پارچه هایی که هنگام شستشو رنگ می دهند اصلا مناسب لباس اداری نیستند.


پارچه مانتویی مرغوب چه پارچه ای است؟

از آنجا که مانتو اداری لباس فرم خانمها در محل کار محسوب می شود و در تمام ساعاتی که شخص در محل کار خود در طول هفته و ایام سال حضور دارد، مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است جنسی طبیعی و مرغوب داشته باشد چرا که پارچه های تولید شده از مواد مصنوعی بی کیفیت اجازه ی تبادل هوا به پوست نمی دهند و باعث تعرق و احساس ناراحتی خصوصا در روزهای گرم سال و هنگام رفت و آمد به محیط کار می کنند و با خسته کردن شخص کیفیت کار و بازده نیروی انسانی کارمندان را پایین می آورند، این نکته ی به ظاهر ساده مورد توجه سازمان‌ها و شرکت های بزرگ است که به بازده بالا و سود ناشی از کیفیت کار کارمندان خود واقفند و در سطوح عالی مدیریتی سازمان خود برای انتخاب پارچه ی مناسب لباس فرم کارمندان چه زن و چه مرد وقت و جلسه می گذارند تا با انتخابی هوشمندانه پرسنلی شاداب و سرحال در محیط کار داشته باشند و وجهه ی سازمانی و پرستیژ محیطی جذاب و باکیفیتی را در مقابل دیدگان مراجعه کنندگان خود قرار دهند چرا که داشتن لباس پرسنلی زیبا،آراسته و مرتب از خصایص شرکت‌های موفق و دارای مدیریت قوی است.

تولیدکنندگان مانتوهای اداری از پارچه هایی مانند کرپ هم در تولید مانتو اداری استفاده می کنند اما پیشنهاد ما به شما استفاده از پارچه فاستونی برای تولید و سفارش مانتو اداری ست، این پیشنهاد دلایل زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

بهترین پارچه برای مانتو اداری کدام است؟

پارچه های فاستونی بهترین انتخاب برای شما و پیشنهاد اصلی ما هستند. پارچه های فاستونی از ترکیب الیاف مرغوب پشم گوسفند استرالیایی و الیاف ترویرا تولید می شوند. بهره بردن از خواص طبیعی پشم گوسفند، مانتویی چهارفصل در اختیار فرد می گذارد. پارچه های فاستونی با قابلیت هم دمایی طبیعی که از خود در هوای گرم و سرد نشان می دهند راحتی بی نظیری به همراه می آورند. الیاف پشم با نگه داشتن هوا در بین تارهای خود در زمستان به مانند عایق حرارتی گرمای بدن را نزدیک پوست نگه می دارند و در تابستان از این عایق در مقابل ورود گرمای بیرون به بدن استفاده می کنند و در عین حال با نگه نداشتن عرق روی پوست به حس راحتی فرد بسیار کمک می کنند. علاوه بر این الیاف پشم عایق صدا و اشعه ی ماوراءبنفش خورشید هم هستند و به دلیل بهره بردن از این خواص طبیعی در رده ی محصولات دوستدار سلامت و محیط زیست قرار می گیرند.

این پارچه ها با طی مراحل مختلف تکمیل و فینیش هم ثبات رنگ بالایی پیدا می کنند که کیفیت رنگ خود را پس از شستشو و استفاده ی مکرر از دست نمی دهند و هم تول نمی شوند و به اصطلاح پرز نمی دهند که خصوصیت بسیار مهمی برای شلوار و مانتو اداری است که زیاد با محیط اطراف در اصطکاک قرار می گیرد. اتوپذیری بالا، چروک نشدن و برگشت پذیری عالی از چروک از خصایص مهم دیگر پارچه فاستونی ست. هر یک از این ویژگی‌ها اگر در پارچه مانتو اداری وجود نداشته باشد هم آراستگی ظاهری فرد را از بین می برد هم وقت او را روزانه برای اتو زدن و حفظ فرم لباس تلف می کند.


بهترین پارچه فاستونی برای مانتو کدام است؟

پارچه های فاستونی پشم ترویرا و پارچه های شبه فاستونی ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز بسته به نظر، نیاز و مورد استفاده ی شخص مناسب تهیه ی مانتواداری هستند.

مسلما پارچه های پشم ترویرا خصوصا ترکیب رویایی ۴۵ درصد پشم و ۵۵ درصد ترویرا بهترین پیشنهاد ما برای مانتو اداری ست چرا که پارچه ای سبک، لطیف، خوش دوخت، خوش ایست، خوش اتو، باکیفیت و چهارفصل است که آراسته و زیبا در دوخت ظاهر می شود و درعین حال زود چروک نمی شود و با دارا بودن خواص طبیعی پشم در استفاده ی طولانی مدت احساس خستگی و تعرق در بدن ایجاد نمی کند.

پارچه های شبه فاستونی ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز که از الیاف پشم مصنوعی تهیه می شوند خوش دوخت، خوش ایست و باکیفیت بالا هستند و پرز نمی دهند، زود چروک نمی شوند و اتو پذیری بسیار خوبی دارند و از نظر قیمت بسیار مناسب هستند. این پارچه ها از خواص طبیعی الیاف پشم محرومند اما قیمت پایین تری نسبت به فاستونی های پشم ترویرا دارند.

کدام پارچه فاستونی را برای دوخت مانتو انتخاب کنیم؟

اگر سبکی و راحتی لباس کارمندان و پرسنل اولویت اول شماست حتما از فاستونی های ۴۵ درصد پشم و ۵۵ درصد ترویرا استفاده کنید، چهارفصل بودن(تنفس طبیعی پوست بدن در این پارچه)، زود چروک نشدن و ایست زیبا در دوخت از مزایای مهم این پارچه فاستونی ست. تنها نکته اینکه بهتر است برای مانتو پرسنل دو شلوار سفارش دهید چرا که ظرافت پارچه های پشم ترویرا در استفاده ی هر روزه و طولانی مدت شلوار، باعث استهلاک شلوار زودتر از مانتو نشود، چرا که شلوار در معرض سایش بیشتری به هنگام راه رفتن قرار می گیرد و همین امر باعث آسیب دیدن پارچه می شود.

اگر قیمت تمام شده ی لباس اولویت اول شما در کنار زیبایی و آراستگی مانتو است پیشنهاد ما پارچه های شبه فاستونی ترویرا ویسکوز است. این پارچه ها دوام بیشتر و قیمت پایین تر نسبت به ترکیب پشم ترویرا دارند اما راحتی پارچه های پشم ترویرا را ندارند.

یک راه حل هم می تواند تهیه ی مانتو از پارچه های فاستونی پشم ترویرا و تهیه ی شلوار از پارچه های ترویرا ویسکوز باشد، به این ترتیب مانتو یا کت پرسنل راحتی دمایی الیاف طبیعی پشم را دارد و شلوار، دوام بیشتر فاستونی های ترویرا ویسکوز را.


پارچه های مانتویی لاکرادار یا کشی

یکی از انواع بسیار مناسب فاستونی برای مانتو، پارچه های لاکرادار یا کشی تولید شرکت کوکما ست. پارچه های فاستونی خاصیت کشسان ندارند و به همین دلیل به شکل راسته دوخته می شوند و در کمر شلوار آنها از کمربند استفاده می شود اما بسیاری از خانم‌ها عادات به استفاده از کمربند ندارند و شلوارهایی را ترجیح می دهند که جذب و اندامی هستند و در قسمت کمر با خاصیت کشسان خود فیت بدن قرار می گیرند.

شرکت کوکما با تولید پارچه های فاستونی لاکرادار یا کشی و بازاربزازی با عرضه ی دست اول آنها با قیمت پایه ی بازار این خواسته را به بهترین نحو پاسخ گفته اند.

طرحهای کشی کوکما هم بسیار زیبا و متنوع هستند هم امکان دوخت مانتو شلوار اندامی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند، ترکیب آنها پلی استر، لاکرا، ویسکوز است و قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر ترکیبات پارچه فاستونی دارند.

چه رنگهایی مناسب مانتو اداری هستند؟

رنگهای مشکی و سرمه ای به شکل سنتی رنگهای پراستفاده توسط خانمها و شرکت‌ها برای دوخت مانتو اداری ست البته انتخاب جذاب تر و هوشمندانه تر می تواند انتخاب طیف خاکستری تیره و ذغالی به جای مشکی و استفاده از طیف آبی نفتی به جای سرمه ای باشد. شرکت‌های هواپیمایی بسیاری با انتخاب این دو رنگ در کنار طراحی‌های زیبا، مانتوهای جذابی برای پرسنل پرواز و مهمانداران خود تهیه می کنند.


چه طرحهایی مناسب مانتو اداری هستند؟

اغلب طرحهای سوزنی ریز، گاباردین کج راه و دیپلمات(راه راه) نیم سانتی توسط خانمها انتخاب می شوند. این طرحها در عین حال که ظریف و ملایمند و شلوغ و زننده نیستند، با طرحی که دارند زیبایی بیشتری نسبت به پارچه های کاملا ساده هنگام دوخت ایجاد می کنند.


کلام آخر

شرایط اقتصادی امروز ما حکم می کند برای رفع مایحتاج خود سیاست‌های درست و هوشمندانه ای داشته باشیم تا بهترین بهره را از امکانات موجود خود ببریم. خرید پارچه باکیفیت یکی از بهترین روش‌های بهره وری بالا و بلندمدت است. یک پارچه باکیفیت هم لباس محل کار شما را زیبا و آراسته می کند و باعث می شود مدت زمان طولانی از عمر با ارزش فرد که در محل کار می گذرد، به زیبایی و آراستگی بگذرد و هم با دوام بالا و کیفیت ماندگار خود مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار گیرد و هزینه دوباره به سبد مصرفی خانوار تحمیل نکند.


بازار بزازی به عنوان عامل فروش برندهای مطهری، جامعه و کوکما ، با ارائه دست اول این محصولات در کنار ضمانت اصالت و کیفیت محصولات خود، ضمانت قیمت پایه محصولات را نیز عهده دار می شود تا مشتریان بازاربزازی با خیال آسوده خریدی راحت و سریع را تجربه کنند. ارائه طرحهای اختصاصی سفارش بازاربزازی سلیقه مشکل پسندان صنعت پوشاک را به خوبی راضی می نماید.

برای خرید متری از سایت بازاربزازی یا پیج اينستاگرام ما @bazar_bazazi مراجعه نمایید. برای خرید عمده و اطلاع از قیمتهای عمده فروشی ما با شماره های ٠٢١۵۵۶١١۵٧٨ و ٠٩٩٠١٧٨٣٢٦۰ تماس حاصل فرمایید.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید…

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]