در این نوشتار بر آنیم تا با تعریف لباس فرم یا لباس متحدالشکل و موارد مصرف آن و پارچه های مناسب لباسهای فرم گوناگون به شما کمک کنیم بتوانید بهترین پارچه لباس فرم را برای خود انتخاب نمابید.

لباس فرم چیست؟

لباس فرم یا لباس متحدالشکل لباسی ست که کارمندان یا اعضای یک شرکت یا سازمان یا بانک یا موسسات آموزشی و مدارس در ساعات حضور خود در محل کار یا تحصیل برتن می کنند و شکل، طرح و رنگ یکسانی دارد. طرح و رنو لباس فرم توسط شرکت یا موسیه مورد نظر تعیین می شود.

چگونه طرح، رنگ و مدل مناسب لباس فرم سازمان، شرکت یا ارگان خود را انتخاب نماییم؟

انتخاب طرح و جنس لباس فرم در هر سازمان، شرکت یا موسسه ای با دقت و وسواس زیادی صورت می گیرد و از تصمیمات مهم مدیران ارشد هر مجموعه ای است. لباس فرم اعضا و کارکنان شرکت و موسسه اولین برخورد دیداری هر مراجعی به شرکت و موسسه ی مربوط را در کنار فضاسازی داخلی شرکت رقم می زند و از این رو در بحث مارکتینگ و برندسازی جایگاه خاصی دارد. به عنوان مثال امروزه لباس مهمانداران و پرسنل پرواز شرکت‌های هواپیمایی به مانند لوگو و آرم آن شرکت هواپیمایی ارزش و اهمیت دارد و در سالن پروازهای بین المللی شناختن پرسنل پرواز شرکت‌های مختلف از روی رنگ و فرم لباس آنها مقدور و میسر است و برای مسافران و بینندگان جالب توجه و جذاب است.

لباس فرم گذشته از ایجاد جلوه ی ظاهری و آراستگی و زیبایی محیط کار به مراجعین کمک می کند به سرعت پرسنل و مسئولین هر بخش را بیابند، این موضوع در محیطهایی که تنوع کادر بالا دارند مانند بیمارستان‌ها اهمیت بیشتری می یابد. شما در محیط بیمارستان تنها با دیدن لباس فرم می توانید مسئولیت و وظیفه ی شخص را دریابید، اینکه جزو پرسنل حفاظتی است یا خدماتی، پرستار است یا پزشک یا پرسنل اتاق عمل یا مسئول پذیرایی یا امور مالی، همه به راحتی از رنگ و فرم لباس فرم افراد شناخته می شوند.

پارچه لباس فرم

چه پارچه ای مناسب لباس فرم من است؟

نکته ی بسیار مهمی که در محیطهای کاری رسمی و آموزشی و خدماتی در مورد لباس فرم وجود دارد جنس پارچه ی آن است. هر یک از موقعیت‌های بالا به تناسب نوع کار و فعالیت خود به نوع خاصی از لباس نیاز دارند تا بیشترین راحتی و تناسب را با محیط کار خود داشته باشند.

لباس فرم پرسنل بخش خدمات می باید پارچه ای راحت و با ضخامت متوسط داشته باشد تا هم امکان فعالیت بدنی را به راحتی فراهم کند و هم قابل شستشو در دفعات مکرر در هفته باشد.

لباس فرم مدارس باید در عین راحتی چهارفصل. مقاوم در برابر چروک باشد تا هنگام نشستن طولانی در ساعات تحصیل پشت میز و نیمکت و پس از شستشوی مکرر چروک نشود و در عین حال گرم و ناراحت نباشد.

لباس فرم کارمندان بانک، موسسات مالی و شرکت‌های تجاری باید خوش دوخت، خوش ایست، از لحاظ جنس پارچه بسیار مرغوب و با جلوه ی زیبا و خوش اتو باشد تا نهایت آراستگی ظاهری را در محیط ایجاد نماید.

پس پارچه ی مناسب لباس فرم بسته به شغل و نوع فعالیت و محیط کار شما متفاوت است.

پارچه مناسب لباس فرم مدارس

پارچه ی مناسب لباس فرم دخترانه و پسرانه متفاوت است. لباس فرم مدارس دخترانه اغلب مانتو و شلوار یا سارافون و بلوز و شلوار و لباس فرم مدارس پسرانه اغلب بلوز شلوار یا کت و شلوار است.

در کل لباس فرم مدارس باید بادوام، خوش اتو، مقاوم در برابر سایش و در عین حال راحت باشد و به اصطلاح به پوست بدن اجازه ی تنفس بدهد.

پارچه های کتان از نظر سازگاری با پوست بسیار مناسبند اما هنگام شستشو و اتوکشی و نگهداری اتو عملکرد مناسبی ندارند.

پارچه های صد در صد پلی استر یا نایلون دوام و مقاومت بالایی دارند اما به پوست اجازه ی تنفس نمی دهند و از این رو خصوصا در روزهای گرم سال که در کشور ما زیاد هستند، شخص را کلافه می کنند.

بهترین انتخاب، انتخاب پارچه ای است که از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی مانند پنبه یا پشم تهیه شده باشد تا هم دوام و اتوپذیری بالا داشته باشد هم از خواص الیاف طبیعی بهره ببرد.

پارچه لباس فرم دخترانه

پارچه مناسب لباس فرم دخترانه

لباس فرم مدارس دخترانه بیشتر به صورت مانتوشلوار و در مقاطع پایین تر مانند پیش دبستان و دبستان به صورت سارافون بلوز شلوار است. پارچه ای که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد تترون یا ترگال است.

ترگال با تنوع رنگ و طرح بالا و ضد چروک بودن و در عین حال قیمت مناسب آن انتخاب مناسبی برای یونیفرمهای دخترانه خصوصا در سنین دبستان است.

در سطوح بالاتر تحصیلی که هم توانایی بچه ها در مراقبت و نگهداری یونیفرمشان افزایش پیدا کرده و هم تمایل به زیبایی و آراستگی بیشتر دارند بهتر است در تهیه ی یونیفرمهای دخترانه سراغ پارچه های باکیفیت تری چون فاستونی برویم. پارچه های فاستونی خوش دوخت، خوش ایست و خوش اتو هستند و ترکیب الیاف پلی استر با پشم طبیعی، لباس تهیه شده از آنها را به لباسی چهارفصل و راحت تبدیل می نماید، گذشته از آن برگشت پذیری عالی پارچه های فاستونی از چروک و دوام بالای آنها در برابر سایش و تول نشدن نقاط قوت دیگر پارچه های فاستونی هستند که اهمیت بالایی دارند.

پارچه های فاستونی لاکرادار یا کشی محصول شرکت کوکما از دیگر انتخاب‌های مناسب یونیفرمهای دخترانه است. قابلیت کشسانی این پارچه های فاستونی در کنار دوام و کیفیت بالای آنها نتیجه ی مطلوبی هنگام استفاده به شخص می دهد. راحتی شلوارهای دوخته شده از پارچه های کشی برای خانمها که از کمربند برای بستن کمر شلوار استفاده نمی کنند و مدل‌های اندامی را بیشتر می پسندند.

نکته ی مهم دیگر پارچه های فاستونی تنوع طرحهای آنهاست، ترکیب طرحهای چهارخانه، جودون و سوزنی با پارچه های ساده ی هماهنگ با آنها به شما امکان تولید و سفارش مدلهای جذاب و متنوعی می دهد که بیشتر مناسب روحیه جوان و شاداب دختران نوجوان است.

پارچه لباس فرم پسرانه

پارچه مناسب لباس فرم پسرانه

یونیفرم برخی مدارس پسرانه در مقاطع پیش دبستان و دبستان، یونیفرم کوتاهی است که به همراه شلوار تهیه می شود و پارچه ی مناسب و متداول این سبک یونیفرم اغلب پارچه ی تترون یا ترگال است.

در مقاطع بالاتر پیراهن شلوار یا کت و شلوار مرسوم تر و معمول تر است. شلوارهای مردانه یا کت و شلوارهایی که به عنوان لباس متحدالشکل دانش آموزان پسر در مقاطع متوسطه و پیش دانشگاهی استفاده می شوند از پارچه های فاستونی تهیه می شوند.

پارچه های فاستونی پشم ترویرا ایست عالی، دوام رنگ و کیفیت بالا، اتوپذیری خوب و برگشت پذیری بسیار خوب از چروک دارند. علاوه بر آن الیاف پشم طبیعی با نگه داشتن مولکول‌های هوا در بین تار و پود خود امکان تبادل دمایی طبیعی به پوست می دهند و پارچه هایی چهارفصل راحت هستند. البته ظرافت پارچه های پشم ترویرا نکته ی مهمی ست که در تهیه ی شلوار باید به آن توجه داشت و بهتر است در یونیفرمهای کت و شلوار، دو شلوار برای هر دانش آموز در نظر گرفته شود چرا که شلوار استفاده ی بیشتر و اصطکاک محیطی بالاتری را تجربه می کند.

مدارسی که دوام بالاتر و قیمت مناسب تر پارچه اولویت آنهاست استفاده از انواع ترویرا ویسکوز و پلی استر ویسکوز را ترجیح می دهند که دوام بیشتر و قیمت کمتری در مقایسه با فاستونی های پشم ترویرا دارند اما راحتی دمایی و خواص طبیعی الیاف پشم در آنها وجود ندارد.

طرحهای اختصاصی پارچه های فاستونی بازاربزازی و قیمت تضمینی ارائه شده ی محصولات ما در فروش عمده و متری که قیمت کف بازار در هر دو قسمت خرده و عمده فروشی است بهترین کمک به شما هنگام انتخاب و خرید پارچه لباس فرم است.

پارچه مناسب لباس فرم بانک ها

لباس فرم کارمندان بانک باید هم مناسب کت و شلوار مردانه باشد و هم مانتوشلوار زنانه. مسلما اگر پارچه ی انتخابی لباس فرم کارمندان خانم و آقا یکسان باشد زیبایی و جذابیت بیشتری ایجاد می نماید. میان انواع پارچه های موجود پیشنهاد ما به شما پارچه ی فاستونی است که انتخاب اول و اصلی بسیاری از بانک‌های بزرگ کشور است.

ترکیب پشم ترویرا و طرحهای دیپلمات از انواع پرکاربرد و پرطرفدار بانک‌ها در تهیه ی لباس فرم کارکنانشان است. دوام رنگ و تلالو و ایست زیبای پارچه های فاستونی و اتوپذیری بالا، زود چروک نشدن و برگشت پذیری عالی از چروک عواملی هستند که آراستگی و زیبایی فوق العاده ای در کت و شلوار و مانتو شلوارهای کارمندان به وجود می آورند.

به جا و مناسب است که در کنار کتها و مانتوهای پشم ترویرا دو شلوار برای هر کارمند در نظر گرفته شود تا لطافت پارچه های فاستونی منجر به سالم ماندن کت و از بین رفتن شلوار در استفاده های طولانی و مکرر نشود.

پارچه های ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز  هم انتخاب‌های مناسبی برای لباس متحدالشکل کارمندان هستند، گرچه راحتی دمایی و چهارفصل بودن پارچه های پشم ترویرا را ندارند اما دوام بالا، قیمت مناسب، اتوپذیری خوب و مقاومت رنگ و کیفیت این پارچه ها در برابر سایش و شستشو از نقاط قوت بسیار مهم آنهاست.

پارچه لباس فرم

لباس فرم شرکتها

بسیاری از موسسات و شرکت ها برای کارمندان و پرسنل خود اقدام به تهیه ی لباس فرم یک شکل می کنند. لباس فرم باید لباسی رسمی و مناسب محل کار و جلسات کاری باشد و از این رو با هر مدل و هر پارچه ای تهیه نمی شود. پارچه ی لباس فرم شرکت باید از نوعی انتخاب شود که هم لباس مردانه ی دوخته شده از آن زیبا و شکیل باشد و هم لباس زنانه ی تهیه شده از آن. اگر از یک جنس پارچه در تهیه ی لباس فرم کارمندان خانم و آقا استفاده کنید هم به نتیجه ی جذاب تر و چشم نواز ی می رسید هم برای ست کردم رنگ و طرح پارچه ی کت و شلوار یا مانتو و شلوار پرسنل به دردسر نمی افتید.

پارچه های فاستونی در انواع پشم ترویرا، ترویرا ویسکوز و پلی استر ویسکوز قابل استفاده برای دوخت لباس متحدالشکل پرسنل شرکت یا موسسه ی متبوع شما هستند کافی ست اولویت‌های خود را تعیین کنید.

پارچه های پشم ترویرا از خواص طبیعی الیاف پشم بهره مندند و راحتی چهارفصل به پرسنل شما می دهند و قیمت بالاتری دارند و پارچه های ترویرا ویسکوز و پلی استر ویسکوز قیمت پایین تر و دوام بالاتری دارند اما راحتی دمایی پارچه های پشم ترویرا را ندارند.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها علاقمند به استفاده از کتها و مانتوهای اندامی و جذب هستند که در این صورت بهتر است از پارچه های فاستونی لاکرادار یا کشی استفاده نمایند. این پارچه ها در کنار کیفیت پارچه های فاستونی در ثبات رنگ و کیفیت و دوام بالا و مقاومت در برابر تول شدن و سایش و اتوپذیری عالی، قابلیت کشسان هم دارند که تهیه ی انواع کت و شلوار و مانتوی اندامی را میسر می سازند.

کلام آخر

بازار بزازی با ارائه ی دست اول انواع پارچه ی فاستونی از تولیدکنندگان مطرح و خوشنام داخلی با قیمت پایه ی بازار در بخش عمده و خرده فروشی، خریدی راحت، پرسود و مطمئن را به شما نوید می دهد. پارچه های فاستونی با ترکیبهای مختلف در بافتها و طرحهای متنوع نظیر پارچه گاباردین ، پارچه فیلافیل ، پارچه جودون ، پارچه فاستونی سوزنی ، پارچه دیپلمات ، پارچه فاستونی کشی و پارچه فاستونی چهارخانه تولید می شوند.  اگر به دنبال تهیه پارچه برای لباس فرم شرکت، موسسه یا ارگان خاصی هستید یعنی باید پارچه ای که انتخاب نموده اید را در متراژ بالا تهیه نمایید تا به تعداد پرسنل و کادر موسسه یا شرکت مورد نظر لباس فرم تهیه شود، پس خرید به قیمت عمده و پایین ترین قیمت ممکن یکی از اصول اساسی خرید شماست. بازاربزازی به عنوان عامل فروش اصلی برندهای مطهری ،جامعه و کوکما با ارائه قیمت عمده و پایه بازار به شما و در کنار تامین هر متراژ مورد نیاز مشتری از دنیای متنوع طرح و رنگ محصولات سفارشی خود، بهترین و به صرفه ترین فروش عمده انواع پارچه فاستونی رابه شما نوید می دهد.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید.

همراه شماییم…

بازاربزازی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]