فروش عمده پارچه و خصوصا فروش عمده پارچه فاستونی یکی از روشهای فروش پارچه در بازار مصرف ایران است. خرید عمده یا طاقه ای پارچه توسط مغازه داران (پارچه فروشان) و تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان و مزون داران انجام می شود،در این مقاله می کوشیم با تعریف فروش عمده در بازار شما را با زوایای این روش خرید و فروش عمده پارچه فاستونی در بازار آشنا کنیم؛ پس با بازاربزازی همراه شوید.

 

 

چه زمانی فروش یا خرید عمده اتفاق می افتد؟

طول هر طاقه پارچه فاستونی بین ۲۵ تا ۳۵ متر است و فروش عمده یا طاقه ای به خرید حداقل یک طاقه یا ۳۰ متر از یک رنگ یک کالیته گفته می شود. در بازار از اصطلاح فروش طاقه ای هم به جای فروش عمده استفاده می شود، پس اگر با نوشته فروش طاقه ای روبرو شدید بدانید که منظور همان فروش عمده است. توجه داشته باشید که مجموع خرید ۳۰ متر از چند طاقه (چند رنگ یا چند طرح مختلف) فروش عمده محسوب نمی شود چرا که فروشنده مجبور است طاقه پارچه ای را برای انجام سفارش شما برش بزند و در این صورت باید به قیمت فروش متری یا خرده فروشی قیمت را محاسبه نماید.

هر عدل پارچه شامل ۵ طاقه کامل و حدود ۱۴۰ تا ۱۷۰ متر پارچه است و یکی از واحدهای فروش عمده به حساب می آید.

بنکداران پارچه پخش کنندگان دست اول پارچه در بازار و رابط بین کارخانه و مغازه دار یا تولیدکننده پوشاک هستند. بنکداران پارچه با پخش عمده و فروش طاقه ای پارچه، عمده فروش پارچه و در مورد بازاربزازی فروش عمده پارچه فاستونی است. محل اصلی فروشندگان عمده و بنکداران پارچه فاستونی در تهران، بازاربزرگ تهران، سرای امیرکبیر است.

 

روال تولید فاستونی در ایران به چه شکل است؟ طرح اختصاصی و مونوپل یعنی چه؟

روال کار کارخانه های فاستونی در ایران پذیرش سفارش از بنکداران پارچه و تولید پارچه بر اساس متراژ سفارشی آنهاست. سفارش دهنده عمده فروش با سفارش طرح مورد نظر خود به کارخانه و تعیین متراژی تعریف شده برای تولید می تواند طرح مورد نظر را طرح اختصاصی و مونوپل خود نماید بدین معنا که طرح مورد نظر تنها برای این سفارش دهنده توسط کارخانه تولید می شود. نمونه این طرحها کالیته های ۶۰۵۵۷ مطهری و ۶۰۲۱۶ جامعه و ۱۰۲۰ کوکما هستند که مونوپل و اختصاصی بازاربزازی در رنگ بندی متنوع و گسترده توسط کارخانه های مطهری، جامعه و کوکما تولید می شوند.

خرید طرحهای اختصاصی ما توسط مغازه دار یا تولیدکننده پوشاک این اطمینان را به او می دهد که طرحی منحصر به فرد را وارد مجموعه محصولات خود کرده است و یکی از برتریهای مشتریان بازاربزازی در بین رقبای کاری آنها محسوب می شود.

البته طرحهایی هم وجود دارند که مونوپل سفارش دهنده خاصی نیستند و هر سفارش دهنده برحسب نیاز و توان فروش خود می تواند آنها را از کارخانه خریداری نماید.

فروش عمده پارچه فاستونی

تفاوت قیمت عمده فروشی و خرده فروشی چقدر است؟

مغازه داران پس از خرید عمده پارچه از عمده فروشان بسته به هزینه های جاری خود مانند مدت زمان خواب محصول در مغازه (مدتی که جنس مورد نظر در مغازه می ماند تا به فروش برسد)، اجاره بها و میزان انصاف در قیمت گذاری بین ۵ تا ۶۵ درصد ( و متاسفانه گاه بیشتر) بر قیمت عمده خریداری شده می افزایند و اقدام به فروش متری یا خرده فروشی محصول می نمایند.

بازاربزازی قیمت فروش عمده پایه یا کف بازار را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و در فروش متری خود هم این قاعده را رعایت می نماید. هدف بازاربزازی کسب رضایت، اعتماد و وفاداری مشتری در خرید است تا از این راه به فروش و سود بیشتر دست یابد. ما با ارائه دست اول پارچه از کارخانه به مشتریان خود و حذف هزینه های واسطه گری بهترین قیمت ممکن بازار را به شما ارائه می دهیم.

 

تفاوت قیمت انواع پارچه فاستونی و شبه فاستونی ‌؛ نکته بسیار مهم به هنگام خرید

نکته بسیار مهمی که از دید بسیاری از مشتریان به هنگام خرید پنهان می ماند توجه به جنس و ترکیب تشکیل دهنده پارچه است. کارخانجات مطرحی چون مطهری، جامعه و کوکما ترکیبات مختلفی از پارچه فاستونی را تولید و عرضه می نمایند که بسته به مواد اولیه به کار رفته در آن ها قیمت های بسیار متفاوتی دارند. قیمت ترکیب ۴۵/۵۵ پشم ترویرا به دلیل داشتن ۴۵ درصد پشم طبیعی از دیگر انواع فاستونی با درصد پشم کمتر مانند ترکیب ۱۰/۹۰ که تنها ۱۰ درصد پشم دارد یا انواع شبه فاستونی مانند ترکیبات ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز، بسیار بیشتر است و خریدار باید به این نکته توجه نماید.

بیان تنها این نکته که این پارچه تولید کارخانه مثلا جامعه است ملاک تعیین قیمت نیست باید مراقب باشید که ترکیب ترویرا ویسکوز تولید این کارخانه قیمتی به مراتب پایین تر از ترکیب ۴۵/۵۵ پشم ترویرای آن دارد.

به عنوان مثال قیمت خرده فروشی کالیته ۶۰۳۳۴۲ پارچه فاستونی مطهری با ترکیب ۴۵ درصد پشم طبیعی و ۵۵ درصد ترویرا در سایت بازاربزازی متری

٣٩٣،٧٠٠ تومان است در حالیکه قیمت خرده فروشی کالیته  ٧٠۵.٠١ همین کارخانه با ترکیب ترویرا ویسکوز ٢۶٠،٣۵٠  تومان می باشد. پس دقت کنید فروشنده با مقایسه قیمت پارچه ترویرا ویسکوز با فاستونی پشم ترویرا شما را به اشتباه نیاندازد و بابت خرید پارچه ترویرا ویسکوز مبلغ بالاتری با همین ترفند از شما دریافت نکند.

لازم به ذکر است پایین ترین قیمت پارچه های فاستونی متعلق به ترکیب پلی استر ویسکوز است که به عنوان مثال می توانید در سایت بازاربزازی کالیته ۱۰۷ کوکما با ترکیب پلی استر ویسکوز را به قیمت متری ٢۶٠،٣۵٠ تومان خریداری نمایید.

 

چگونه به قیمت عمده خرید کنیم؟

اگر مغازه دار یا تولیدکننده پوشاک هستید کافی ست با شماره های تماس ما یعنی ۰۲۱۵۵۶۱۱۵۷۸ یا ۰۹۱۲۱۵۸۳۲۶۰ یا ۰۹۹۰۱۷۸۳۲۶۰ تماس حاصل نمایید تا برای عقد قرارداد یا دریافت کالیته و نمونه پارچه در سریعترین زمان ممکن از طرف ما پاسخ دریافت نمایید. اگر تهران هستید یا علاقمند به خرید حضوری، به نشانی بازار تهران، سرای امیرکبیر حیاط دوم مراجعه نمایید.

 

خرید به قیمت کارخانه

کارخانه های تولید فاستونی در ایران با عقد قرارداد با پخش کنندگان اصلی و عمده فاستونی در بازار و پذیرش سفارش طرح و متراژ تولید از آنها اقدام به تحویل پارچه به این بنکداران می کنند و بنکداران پارچه با توزیع پارچه فاستونی به قیمت عمده به مغازه داران و تولیدکنندگان محصول را به بازار مصرف می رسانند. کارخانه ها در ازای پذیرش سفارش تولید چند یا چندین هزار متر از بنکداران پارچه فاستونی مورد نظر را به آنها تحویل می دهد و بنکداران با فروش یک طاقه تا چند عدل به مصرف کنندگان این پارچه را به قیمت عمده با بازار مصرف می رسانند. این قیمت، قیمت پایه پارچه فاستونی یا قیمت کف بازار است و اصطلاح قیمت کارخانه در مورد پارچه فاستونی به این شکل معنا می شود.

فروش عمده انواع پارچه فاستونی

کلام آخر

سایت بازاربزازی پخش کننده دست اول پارچه فاستونی در ایران است. فعالیت اصلی این موسسه پخش عمده پارچه فاستونی در بازار به عنوان سفارش دهنده اصلی به کارخانه های مطرح و خوشنام تولید فاستونی در ایران است. این سایت با عرضه امکان خرید متری به هموطنان عزیز امکان دسترسی همه عزیزان را در اقصی نقاط کشور عزیزمان به پارچه های فاستونی اصل و باکیفیت کارخانه های مطهری، جامعه و کوکما فراهم نموده است. ارائه پارچه های فاستونی به قیمت پایه بازار خیال مشتری محترم را از لحاظ قیمت هم آسوده می کند. طرحهای اختصاصی بازاربزازی نقطه قوت مهم ماست که مشکل پسندان خوش سلیقه به اهمیت آن واقفند، نقطه قوتی که به شما محصولی خاص و با کیفیت عرضه می کند.

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید…

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]