در این گفتار برآنیم بهترین پارچه فاستونی را از لحاظ ترکیب، کیفیت و مورد مصرف با هم بررسی کنیم. یافتن بهترین نوع پارچه فاستونی برای شما هدف نهایی ماست؛در ادامه مقاله آشنایی با بهترین پارچه فاستونی همراه بازار بزازی باشید.

کیفیت پارچه فاستونی با چه معیاری سنجیده می شود؟

 

پارچه های فاستونی در دنیا به دلیل داشتن پشم در ترکیب خود معروف و پرطرفدار هستند و هرچه درصد پشم بیشتری داشته باشند ظریف تر و گران قیمت تر و با کیفیت تر هستند. در کشور ما پارچه های فاستونی با ترکیبهای ۴۵ ، ۳۵، ۲۰ و ۱۰ درصد پشم تولید می شوند. هرچه درصد پشم پارچه فاستونی بالاتر باشد ظرافت و کیفیت آن بیشتر و قیمت آن بالاتر می رود.

ترکیب۴۵/۵۵ پارچه فاستونی که دارای ۴۵ درصد پشم و ۵۵ درصد ترویرا است ترکیبی خوشنام و پرطرفدار بین مصرف کنندگان پارچه فاستونی در ایران است. پارچه های فاستونی با درصد پشم کمتر قیمت مناسب تر و ظرافت کمتری دارند، گرچه هر یک از این پارچه ها وقتی در مورد مصرف مناسب خود استفاده شوند بهترین نتیجه را به دست خواهند داد.

اتفاق نظر اهل فن بر این است که تعیین بهترین پارچه ی فاستونی برای شما به نیاز و مورد مصرف شما بستگی دارد. پارچه های فاستونی با ترکیب پشم ترویرا با آنکه مرغوب ترین نوع پارچه ی فاستونی هستند اما پیشنهاد همیشگی ما به شما نیستند.

امروزه پارچه های شبه فاستونی نیز روانه بازار شده اند که از نظر ظاهری شبیه فاستونیهای پشم/ترویرا هستند اما از الیاف پشم مصنوعی و پلی استر در بافت خود بهره برده اند، این پارچه ها در کنار دوام بیشتر و قیمت مناسب تر همچنان کیفیت بافت، ثبات رنگ، اتوپذیری خوب و ایست زیبای پارچه های فاستونی را دارند. پارچه ها فاستونی لاکرادار یا کشی دیگر عضو خانواده فاستونی ها هستند که به دلیل داشتن خاصیت کشسان مناسب کت و شلوار و دامن های اندامی و خصوصا مانتوهای زنانه هستند.

اشنایی با بهترین پارچه فاستونی

 

چه پارچه ی فاستونی مناسب شماست؟

 

قبل از خرید پارچه فاستونی با خود فکر کنید که لباس تهیه شده از این پارچه را بیشتر در کجا، چه زمان، چه فصل و چه مدت می خواهید به تن کنید؟

پاسخ هر یک از پرسش‌های بالا راهنمای خرید شما خواهد بود.

 

پارچه فاستونی مناسب کت و شلوار رسمی یا دامادی کدام است؟

 

کت و شلوار رسمی باید مناسب چهارفصل باشد چرا که مناسبات و جلسات فصل خاصی ندارند و از سوی دیگر باید پارچه ای خوش دوخت و در مقابل چروک مقاوم داشته باشد، پیشنهاد ما به شما در این مورد حتما پارچه های فاستونی ۴۵/۵۵ پشم ترویرا شرکت های جامعه و مطهری هستند.

مهم ترین خصیصه ای که پارچه ی کت و شلوار رسمی یا دامادی شما باید داشته باشد لطافت و ظرافت و ایست خوب به هنگام دوخت و برگشت پذیری عالی از چروک است. بیایید یک به یک به بررسی این موارد بپردازیم.

  • لطافت و ظرافت : کت و شلواری که در مهمانی، عروسی، همایش یا نشست‌های کاری رسمی بر تن می کنید باید لطیف باشد تا در ساعات طولانی مجلس یا جلسه ی کاری، شما را خسته نکند، زیاد سنگین یا گرم نباشد چرا که نباید کت خود را درآورید و شکل رسمی استایل خود را بر هم بزنید. فاستونی های پشم ترویرا ۴۵/۵۵ بر اثر مراحل فینیش و تکمیل متنوع بسیار لطیف و ظریف هستند و ساعات طولانی استفاده از آنها هیچ خستگی یا گرمازدگی در بدن شما ایجاد نمی کند.
  • ایست خوب به هنگام دوخت : پارچه ای که برای لباس رسمی انتخاب می کنید باید ایست خوب و کافی به هنگام دوخت داشته باشد چرا که باید قالب تن شما و شکیل بایستد . خط پایین کت باید کاملا صاف و یقه ی آن بدون چروک باشد تا جلوه ای زیبا و مناسب در بدن شما بیابد. پارچه های فاستونی پشم ترویرا در عین ظرافت ایست عالی به هنگام دوخت دارند و محبوب اهل فن هستند.
  • برگشت پذیری عالی از چروک : جلسات کاری، سمینارها و جشن ها اغلب مجالسی طولانی هستند که حضار می باید در استایلی رسمی حضور یابند و ساعاتی گاه طولانی بنشینند. پس از گذراندن یک نشست چند ساعته ی کاری یا سمینار، پارچه های فاستونی پشم ترویرا در کنار اتوپذیری خوبی که دارند زود چروک نمی شوند و برگشت پذیری عالی از چروک دارند. پس از گذراندن یک جلسه ی طولانی کت و شلوار شما همچنان صاف و مرتب بر تن شما خودنمایی می کند اگر انتخاب شما فاستونی مناسب کت و شلوار رسمی باشد.

 

اگر کارمند شرکت یا بانک هستید یا برای استفاده ی روزمره به دنبال یافتن بهترین پارچه ی فاستونی برای شما کدام است؟

 

اگر شغل شما به گونه ای است که تعامل بالایی با مشتری یا همکاران خود دارید و زیاد نشست و برخاست می کنید یا برای استفاده ی طولانی مدت در محل کار و مترو و تاکسی و… می خواهید شلوار، مانتو یا کت و شلوار تهیه کنید بهتر است از پارچه های فاستونی ترویرا ویسکوز یا پلی استر ویسکوز استفاده نمایید. این ترکیبات پارچه فاستونی یا اصطلاح شبه فاستونی دوام بیشتری در مقابل سایش و استفاده ی طولانی مدت دارند و خصوصا برای شلوارهای روزمره و خارج از منزل بسیار مناسب هستند.

پارچه های فاستونی ترویرا ویسکوز در ظاهر تفاوت چندانی با پارچه های فاستونی پشم ترویرا ندارند و راه ساده ی تشخیص آنها از هم این است که اگر تکه ی کوچکی ( به اندازه ی ۱ سانتیمتر در ۱ سانتیمتر) ازپارچه را با کبریت بسوزانید اگر پارچه جمع شد ترویرا ویسکوز است و اگر بوی موی کز خورده از آن به مشام رسید و جمع نشد پشم ترویرا ست راه دیگر تشخیص این است که ساییدن پارچه ی ترویرا ویسکوز کمی صدای خش خش ایجاد می کند اما پشم ترویرا لطيف تر است و ساییدن آن صدایی ایجاد نمی کند.

 

برای دوخت کت، دامن یا شلوار اندامی چه پارچه ی فاستونی بهتر است؟

 

پارچه های فاستونی پشم ترویرا و ترویرا ویسکوز کشسان نیستند و برای دوخت کت، شلوار یا دامن اندامی مورد استفاده قرار نمی گیرند. اینجا نوعی از پارچه ی فاستونی به میدان می آید که غیر از الیاف پلی استر ویسکوز از الیاف لاکرا هم در ترکیب خود بهره می برد، این نوع از پارچه فاستونی که تولید کارخانجات کوکما در کشور عزیزمان است در کنار استفاده از طرحهای روز دنیا تحت لیسانس ترکیه با تولید فاستونی های کشی پارچه ای بسیار باکیفیت، بادوام و مناسب لباس‌های اندامی خصوصا شلوارهای زنانه در گستره ای متنوع از طرح و رنگ به بازار عرضه کرده است. در این میان پارچه های بِزاَیاغ یا دوبرکش کوکما که خاصیت کشسان در عرض و طول پارچه را دارا هستند طرفداران بسیاری یافته اند.

 

بهترین پارچه ی فاستونی زمستانه چه پارچه ای است؟

 

برای دوخت کت و شلوار یا کت و دامن زمستانه بهتر است از پارچه های با گرماژ بالا استفاده نمایید. پارچه های فاستونی چهارفصل اغلب در محدوده ی وزنی ۳۰۰ گرم قرار دارند. یعنی یک متر از این پارچه به عرض ۱۵۰ سانتیمتر، ۳۰۰ گرم وزن دارد. پارچه های فاستونی که گرماژ بین ۳۳۰ تا ۴۳۰ گرم دارند ضخیم ترند و مناسب فصل پاییز و زمستان هستند. اضافه کردن جلیقه به کت و شلوار زمستانه گرمای بیشتری به بدن شما می دهد همینطور اگر از ژیله بافتنی روی پیراهن خود استفاده کنید. استفاده از پارچه چهارخانه برای کت و پارچه ساده یا فیلافیل یا سوزنی برای شلوار، ترکیب جذاب دیگری است که در فصل رنگارنگ پاییز طرفدار بسیار دارد.

اشنایی با بهترین پارچه فاستونی

بهترین پارچه ی فاستونی برای فصل تابستان کدام است؟

 

پارچه های فاستونی که بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم وزن دارند بسیار ظریف و سبک و مناسب فصول گرم سال، بهار و تابستان هستند. گرماژ پارچه های فاستونی ما در جدول مشخصات هر محصول نوشته شده و کار انتخاب را بر شما راحت می نماید.

گرچه پارچه های فاستونی پشم ترویرا به دلیل خاصیت هم دمایی طبیعی الیاف پشم در تابستان خنک و در زمستان گرم هستند و پارچه هایی چهارفصل هستند. می توانید کت خود را از پارچه پشم ترویرا و کت را از ترویرا ویسکوز تهیه کنید تا هم از خنکی پارچه فاستونی پشم/ترویرا بهره ببرید هم از دوام فاستونی ترویرا/ویسکوز.

کلام آخر

تنوع بالای طرح و رنگهای پارچه های فاستونی در بازاربزازی بهترین امکان برای شماست تا به راحتی جنس، طرح و رنگ مناسب مصرف خود را انتخاب کنید و با خیال آسوده از ضمانت کیفیت، اصالت و قیمت کالا خرید کنید.

بازاربزازی با ارائه دست اول محصولات کارخانجات معتبر و خوشنام تولیدکننده فاستونی در ایران ،چون پارچه مطهری، پارچه جامعه و پارچه کوکما، به عنوان سفارش دهنده اصلی و پخش کننده دست اول محصولات این کارخانجات، ضمانت اصالت، کیفیت و قیمت محصولات این کارخانجات را به مشتریان خود نوید می دهد تا با خیال آسوده بهترین پارچه فاستونی را با بهترین قیمت به هر متراژ که نیاز دارند در کمترین زمان، آنلاین خریداری نمایند و هرجا که مایل باشند تحویل بگیرند. طرحهای اختصاصی سفارشی بازاربزازی مزیت دیگری است که مشکل پسندان و صاحبان سلیقه خاص به دنبال آنند، طرحهایی که مخصوص بازار بزازی تولید می شوند.

همراه شماییم…

حس خاص متفاوت بودن را با ما تجربه کنید.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]